Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Proudový chránič

Od: honzarce1® odpovědí: 13 změna:

Ahoj

jen takový rychlý dotaz... Dá se použít (zapojit) jeden proudový chránič na celou domácnost mimo okruhu na lednici? Mylsím tím, že by se okruh ledničky připojil jen na jistič 16A.

Díky Honza

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

1x

Dá se to a norma s tím nemá problém, co se lednice týče, dá se to považovat za vyjímku v normě.

Ovšem já osobně v tom nevidím smysl. Radši risknu, že mi jednou za 10 let vyteče lednice, než že někoho zabije.

repkin*
hodnocení

0x

Dá se všechno. Podle nové normy to však není správně :D

nejsem
hodnocení

0x

Nejsem sice elektrikář, ale nevidím v tom problém. My máme doma jen jeden chránič na celý dům (včetně lednice) a nikdy to nedělalo žádný problém...

PS: Jen upozorňuji: NEJSEM ELEKTRIKÁŘ A NENESU ZODPOVĚDNOST ZA Např. VYHOŘENÍ !

zajixxx*

Dá, ale je to nepraktická blbost...

hodnocení

ok děkuji za odpovědi, snažil jsem se hledat i různé názory jinde a hodně se liší. Je pravda že asi jeden okruh světel (ne ten v koupelně) takto zapojím, aby při vybavení nebyla celá domácnost po tmě. Jinak ostatní přes chránič.

hodnocení

0x

Světla vem čert...Podle aktuálně platných předpisů by měly být všechny zásuvky+komplet instalace v koupelnách a venku pod chráničem.

Samozřejmě, že chránič, už ze svého názvu chrání, a to tak že životy. Světla jsou většinou chráněna polohou, je tam menší riziko dotyku.

hodnocení

0x

Co se týče počtu chráničů nevidím problém v žádné z norem. Otázka je praktičnost. Pokud je to panelákový byt, tak jeden chránič. U rodinného domku podle velikosti, ale minlálně dva. Záleží na uživateli. Pak už jsou výjimky pro chladničky, požární zařízení a pod.

takjan*

Že jsme to ale bez těch chráničů těch dejme tomu šedesát devět let přežili. Stejně jako bez helem, pásů, dětských zábran a dalších tisíce blbostí. Proti chráničům ovšem nic nemám, ale klidně vás to zabije i za ním..