Nejste přihlášen/a.
Ahoj, jsem OSVČ a chtěl bych si vzít hypotéku na koupi bytu za cca 2,5 mil. Vlastní finance mám 600 tis., tudíž výše hypotéky by byla cca 1.9-2 mil. Zajímalo by mě, zda je v mém případě reálné na tutu výši hypotéky dosáhnout. Za loňský rok mám podle DP příjem 570 tis., náklady paušálem 60%, čili čistý příjem vychází cca. 18.600,-/měs.,-. Pracuji jako programátor z domova, takže reálné náklady jsou trochu někde jinde, banku bude ale asi zajímat to, co mám na DP. Samozřejmě se půjdu zeptat do banky osobně, ale ještě to není úplně aktuální, tak se ptám zde předem, zda někdo neví, nebo nemá zkušenost. Díky.
Je tu hodně aspektů, které banka posuzuje, než hypotéku poskytne. Jako první si Vás proklepne v bankovním registru. Poté posoudí příjmy a výdaje a to celé rodiny, tedy příjmy a výdaje Vaše, manželky. Ze zákona musí být v hypotéce s Vámi. Pokud jsou děti, vypočte životní minimum a o to poníží příjmy, stejně jako přijmy poníží o další úvěry, kontokorenty, kreditky atd.. Pokud po tomto budou přijmy stačit na splácení hypotéky, tak hypo. poskytne. Existuje ale i hypotéka bez dokládání příjmů, je ale dražší a složitější, používá se když jsou právě náklady u Osvč někde jinde.
Konkrétní čísla Vám tedy řeknou až v bance. Spíš bych Vám doporučila poptat se po nějakým dobrým finančním poradci, ve vašem okolí. Vše zařídí za Vás, vy půjdete až k podpisu. Opravdu se ale poptejte po známých ať Vám doporučí nějakého s kterým mají dobrou zkušenost. Ne všichni jsou dobří. Navíc Vám může dát slevu z úrokové sazby, za zprostředkovatele.
Teď jsou úrokové sazby na historickém minimu, tak je vhodná doba na hypotéku.
Snad jsem Vám to trochu přiblížila.
Myslím, že jste ještě zapoměl odečíst zdravotní, sociální a případné daně. Čistý příjem bude pak ještě nižší. Jestli do toho chcete jít bez spoludlužníka, vidím to špatně. Banku zajímá DP za minulé dva roky.
doplněno 10.07.14 20:09:DP podávám 12 let a tuto informaci jsem nezaznamenal.