Nátěr pergoly

Od: Datum: 09.07.14 09:08 odpovědí: 7 změna: 10.07.14 21:38

Dobrý den, nechal jsem si udělat novou pergolu a na mně zůstal úkol ji natřít. Jelikož jsem úplný amatér, potřeboval bych poradit čím, vůbec se v tom neorientuji (myslel jsem třeba Bondexem nebo něčím podobným?). Díky za rady.

Seznam odpovědí:

moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

Odpovědi na otázku:
Datum: 09.07.14 10:10

Pokud je řádně vyschlé penetrovat třeba slabším roztokem uvažované barvy a poté silnější vrsvou

Ohodnoceno: 0x

Datum: 09.07.14 11:33

Pred tim ale drevo osetrete proti hnilobe a skudcum. To se prodava jako bezbarve, nebo probarvene, aby bylo videt, kde jste natiral. Ve vasem pripade zvolte bezbarvou variantu. Predpokladam, ze bambula mluvi o lazure. Konkretni Vam neporadim. Naposledy jsem natiral barvou z Lidla a rok zatim OK

Datum: 09.07.14 12:51

Vyberte si nějakou lazuru, ale je jich dost široký výběr, základní dělení je na tenkovrstvé a silnovrstvé. Zajděte si do prodejny s barvy-laky a oni by vám tam měli poradit. Já mám pergolu natřenou tenkkovrstvou lazurou Sokrates, vodou ředitelnou, první nátěr hodně naředit, další už se neředí a nebo dle návodu.

Datum: 09.07.14 13:28

K těm tenkovrstvým a silnovrstvým lazurám: Dle mojí osobní zkušenosti s tenkovrstvou lazurou (konkrétně Lazurol) nedoporučuji tenkovrstvou lazuru, pokud je pergola na přímém slunci. Mám marigotku, t.č. v rekonstrukci, bok otočený k jihu je po 2 letech vyšisovaný (3 vrstvy barvy), bok na sever OK. Vše podle technologického postupu, palubky nové. U houpačky orientované rovněž na jih jsem použil silnovrstvou lazuru, s mnohem lepším výsledkem.

Od: jmlc*
Datum: 09.07.14 13:48

tenkovrstvá se používá právě na věci v exteriérech - chce to více tenkých vrstev. V každém případě použití čehokoliv není trvalé - záleží na materiálu, ale počítejte s pravidelnou údržbou po 2-4 letech