Jak vykroužit díru 22cm do pvc?

Od: Datum: 26.06.14 08:15 odpovědí: 15 změna: 26.06.14 19:11
avatar

Zdravím. Nevíte někdo čím a jak mám udělat díru o průměru 22cm do průchledného plastu o síle 5mm? Nedělá to třeba někde nějaká firma?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 26.06.14 08:32
Urcite firma ktera reze material vodnim paprskem.
Ohodnoceno: 2x
 
Od: taz26
Datum: 26.06.14 08:53

měla by to dokázat i zámečnická dílna.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.06.14 09:25
avatar

Přímočarou pilkou s nejužším plátkem. Pokud možno, tak na nejnižší rychlost a málo tlačit. Plast má při vyšších

řezných rychlostech tendenci se pálit čímž můžete plátek "přilepit" jako na žvýkačku. Nejlépe použít plátek na kov.

Má malé zoubky, které plast netrhají. Běžně s tím řežu Polykarbonát i organické sklo (Plexisklo).

Ohodnoceno: 4x
 
Datum: 26.06.14 10:57
avatar

Kuželový nebo stupňovitý vrták, nízké otáčky. Lze použít na všechny tenké materiály. Nabídka těchto vrtáků nepřeberná.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.06.14 11:10

Kuželový vrták, který by zvládl díru 22cm bude vážit cca 20kg. Takže pochybuji že se vyrábí :)

Jinak nejlepší a nejjednodušší je opravdu ta přímočará pilka. Hrany začistit pilníkem a vyleštit plamenem.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.06.14 12:26
avatar

Hluboce se omlouvám, prostě jsem nečetl cm, ale mm. Pro řezání velkých otvotů a mezikruží používám upravené dílenské kružítko s jedním ramenem zbroušeným na škrabání plastů. Dalším s jiným vybroušení řežu gumu na těsnění. Kružítko musí mít aretaci rozevření.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: 111®
Datum: 26.06.14 11:40

jde o to co je to za plast. Pokud tvrzený polystyren tak to se dá zaškrábnout rýsovací jehlou nebo strjnickým kružítkem a pakvylomit, tedy pokud je tem plast volný a pak se bude aplikovat. Pokud není tato možnost, pak viz výše...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.06.14 14:44
avatar

děkuji všem za nápady. Asi si to nechám vyříznout vodním paprskem od nějaké firmy.

Datum: 26.06.14 15:38
avatar

Tak za to zaplatíte víc, než za celou novou desku.! :(

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.06.14 16:28
avatar

kolik to může stát ...vyříznout díru 22cm do plexiskla?

Datum: 26.06.14 16:41
avatar

Tady nejde jen o to, kolik bude stát samotná díra.!

1. Musím tu desku někam odvézt (což mě stojí peníze)

2. Cena samotné práce.

3. Odvoz.

Pokud Vám to stojí za to, a chcete mít díru naprosto perfektní, pak ano.

Osobně vůbec netuším, k čemu to bude. Kdyby jste to už v požadavku přiblížil, pak můžeme něco řešit.

M.J. Přímočarku má každý druhý trouba (včetně mě ) tak v čem je problém.? Plátek se dá pořídit za 20.-Kč.

Na plexi si ocelovým kružidlem vyznačím průměr a ten zvýrazním centrofixem. Pak do vnitřního kruhu navrtám otvor, který je o málo větší než plátek pilky a jedu. Pak se to dá zahladit jemným šmirglem na látce, ne na papíru.! 200-300. Dokončit se to může zaleštěním brusnou pastou (Silichrom) a máte naprosto profesionální díru.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.06.14 16:33
avatar

Asi bych si nedělal násilí,pokud se nejedná o nějakou velkou přesnost,tak po obvodu odvrtat malým vrtákem a pak lupenkovou pilkou odřezat.Zbylý materiál ostřejším kulatým pilníkem odbrousit.Toto vše lze provést jak s akryláty,plexisklem,polykarbonátem i PVC.

JABRAKA

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.06.14 17:07
avatar

jenže mě nejde o tu díru ale o ten 22cm plexi kruh. Ten by se měl otáčet uvnitř plexiskla a mezera mezi tím by měla být co nejmenší. A to bych pilkou nikdy neudělal. A kolik to teda může stát tou vodní řezačkou?

Datum: 26.06.14 17:28
avatar

Tak o co vlastně jde..? Dozvíme se tajemství..? *tuc* je to tak.?

Poté se to musí samozřejmě dělat ze dvou kusů (pokud vyžadujete minimální vůli)

V základní desce se vyřízne otvor o daném průměru a pak se veme jiná deska, ze které vyříznem vnitřní kruh o stejném průměru.

Leštěním/broušením se patřičně zmenší.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.06.14 19:11
avatar

Díru o průměru 22cm do plexi Vám vyfrkne i každý, kdo má dřevoobráběcí CNC buď za pár korun, nebo lahev. Sám jsem podobné kraviny dělal x-krát, záleží, jak moc na to spěcháte, je dost možné, že budu mít brzo zase nějakou mašinku na předváděčku. Pak by nebyl problém udělat jak díru (tam je však otázka, kolik materiálu je kolem, aby to bylo za co chytit.

BTW - napadlo mě - velmi přesně a hezky dělá z plexi - obyč laser !

doplněno 26.06.14 19:13:

Známý ho má a dělá na tom pěkné věci - pokud vím, není to až tak extra drahé

http://www.hiesbok.cz/hiesbok…a-polotovaru/8-Rezani-laserem

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.