Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, prosím o radu, jak je to s odstěhováním od rodičů do vlastního (buď osobní vlastnictví nebo pronájem) bytu od rodičů. Nejde mi o pocity, psychiku apod., ale o to, co vše si budu muset zařídit na úřadech (při změně bydliště), na co si dát pozor při odstěhování, jak se změní můj život, co bude jiné, jaké starosti mi přibudou, jaké nové poplatky budu muset nově platit, o kterých jsem třeba do teď neměl ani tušení...atd. Co při odstěhování od rodičů nepodcenit atd. Snad jsem se vyjádřil dostatečně přesně. Budu rád za jakoukoliv radu či osobní zkušenost.
Dobrý den, bude toho hodně - uzavřete nájemní smlouvu, možná ten trvalý pobyt a výměna všech dokladů, uzavřete smlouvy na dodávku energií, založíte si SIPO nebo účet v bance, na všech možných místech nahlásíte novou adresu, necháte si zavést internet, budete si hlídat své příjmy, resp. včasnost nutných plateb, budete si zařizovat byt, lednička se sama nenaplní, oběd se sám neuvaří, prádlo se nevypere také samo, budete si v bytě uklízet, zalévat kytičky, v obchodech asi zjistíte, jak je vše drahé, budete se učit hospodařit, zjistíte, že po mejdanu jsou škody a úklid, zjistíte, že někdy je snadnější slečnu do bytu dostat, než zase z bytu ven, budete platit poplatky za TV a rozhlas.
No, a až si toto přečtete, tak možná zůstanete u rodičů. Ale, Vy to určitě zvládnete. Zdravím!
doplněno 17.06.14 11:45:Myslím, že v pase není adresa (dříve tam snad ani nebyla). Spíše půjde o řidičák a OP. Energie budete řešit dle náj. smlouvy - buď budou na Vás nebo budou na pronajímatele a ten Vám je vyúčtuje. Já to řešil jednoduše - věděl jsem jaký mám příjem, poplatil jsem složenky a až pak uvažoval, co provedu se zbytkem. Pokud je to možné, tak si dávajte i něco stranou. Vždy je lepší utratit jenom tolik, na co mám. Pozor na dluhy.
Děkuji. Výměna všech dokladů...pouze občanka a pas nebo ještě něco jiného? Smlouvy na dodávku energií, s tím poradí třeba pronajímatel, že? Jak jste řešil to finanční plánování, alespoň ze začátku? Je dobré si dělat nějaké záznamy?
Záznamy ano - určitě mít pohromadě platby kdy a co se platí/ bude platit, kdy a co se platilo, doklady o zaplacení uschovávat minimálně do promlčení. Tj. nájem, energie, odpady, voda, telefon, pojistky na blbost atd., u toho poznámky do kdy platí který doklad - občanka, řidičák, pojistka auta, tetanovka, atd. atd.
Ted mam stehovani za sebou. Pas se nemeni, tam neni adresa. OP a ridicak zmenit musite podle zakona a mate na to take urcitou lhutu od nahlaseni noveho bydliste. To je potreba ohlidat, ikdyz jsem se ptal v mem pripade v Brne a vetsinou mi rekli, ze to nepostihuji, protoze v zakone neni jasne, jestli se pocita 15 dnu od nahlaseni, nebo vydani noveho OP. Dale zbrojni prukaz a prukaz zbrane, jestli mate. Zamestnavatel, banky (obvzlast, jestli mate nejake uvery). Dale zdravotni pojistovna.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.