Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Šlaufka hadicová vodováha.(Oplocení)

Od: lukyn112* odpovědí: 9 změna:

Má někdo nějaký návod jak správně měřit s hadicovou vodováhou, jsem laik.

Potřebuju udělat oplocení kolem pozemku. a chci ho mít v rovině podle nejvýššího bodu na pozemku.

Zkoušel jsem měřit hadicovou vodováhou tak, že jsem zabetonoval jeden sloupek a vyznačil jsem si značku 30 cm od zhora to samé na dalším sloupku který jsem chtěl betonovat u jednoho sloupku jsem na značce držel jeden konec a ten druhý zvedal dokud se hladiny nesrovnali a stejnak to bylo křivé.

Můžete mi prosím poradit kde dělám chybu.

Předem děkuji

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

2x

nejlepší je udělat značku ve výšce očí,ale běžně se dělá v čisté (tj +100cm od čisté výšky podlahy) Ve vašem si můžete udělat rysku tak aby Vám vyhovovala,ale vždy počítejte s nějakým proměřením!(pokud to dělají dva stejní a z jednoho bodu je proměření minimální!Jinak-sloupky se staví tak že se udělá (postaví,zapustí atd dle konstrukce) jeden apk se dle něj udělá,poslední v +- stejné výšce,pak se natáhne provázek a vrcholky se srovnávají do provázku ,nebo se udělá na všech ryska třeba ve 150cm (opět optimum ve výšce očí-nemusí být) a ostatní se srovnají dle provázku a rysek!

lukyn112*
hodnocení

A Kyž mám pletivo 150 cm mám to dát přesně 150 cm nad zem nebo plus nějaká rezerva?

paw*
hodnocení

2x

Princip mereni mate +- sobre. Ale hadice mezi konci nesmi byt prekroucena a vaha by mela byt bez vzduchu. poznate to tak, ze kdyz tate k sobe konce, tak hladiny se rychle vyrovnaji. stejne tak by nikdo na hadici mehem mereni nemel stat.

hodnocení

2x

Práce s vodováhou je celkem pakárna a v jednom se to opravdu blbě dělá.

Jak jste poznal že to stejně je křívé?

N ejjednodušší na práci je sehnat si samonivelační laser...

doplněno 13.06.14 16:23:

Ještě mě napadá jestli ste náhodou neměřil dle stupnice na skle vodováhy. Rovina se musí značit podle vodní hladiny.