Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Jak na nadkrokevní izolaci?

Od: vesnicanradek* odpovědí: 7 změna:

Dobrý den, letos mě čeká rekonstrukce střechy na rodiném domku. Budeme mít podkrovní pokoje a z tohoto důvodu jsme se rozhodli pro nadkrokevní zateplení. Po kalkulaci od firmy která mi vyrazila dech jsem nucen zhotovit střechu svépomocí a s šikovnými řemeslníky na dílčí úkony. Z množství informací, které na internetu jsou nejsem schopen vybrat si nejvýhodnější variantu...Poraďte mi prosím nejvhodnější skladbu střechy, materiály, popřípadě i výrobce a pracovní postup. Vazbu mi udělá kamarád, který nemá žádné zkušenosti s nadkrokevkou. Pak pobytí palubkami 18mm, parotěska, izolace 16cm, vodotěsná folie, kontralatě připevněné vruty do krovů, laťování 5x4cm a pálená taška. Je tato skladba dobrá? Dále si nevím rady s přesahem střechy. Nebudu přeci izolovat prostor mimo budovu, jak tedy nahradím 16cm izolace? Pomocným roštem nebo fošnou pod kontralať?Jsem naprostý laik a nechci se dopustit chyb. Všem předem moc děkuji za názor a rady. Rodina je na cestě a další půjčky nepřichází v úvahu.

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

2x

Mám dojem že 16 cm je doporučené minimum pro naši polohu. Sám jsem dával 2 x 12 cm Knauf insulation tak aby druhá vrstva kryla spoje té první - tedy na vazbu. Trámy mám 14 cm, použil jsem přímý záves abych docílil žádanéch 24 cm. Na lepení parotěsky doporučuji pásku z Lidlu 3M (šedá) jedno balení kolem 80,-Kč. K upevnění parotěsky ke trámům sponkovačku, kterou jsem podmazával silikonem.

Izolaci jsem kupoval přes net vyšla mě o hodně levněji než v obchodě.

vesnicanradek*
hodnocení

Těch 16cm nadkrokevky odpovídá 28cm klasického orsilu. Díky za tip s tou páskou a sponkovačkou, každá úspora se počítá :) Hlavně mě zajímá jestli ta skladba střechy jak si jí představuju je OK. Díky za odpověď Radek

olaf71*
hodnocení

0x

každopádně 16 cm. izolace, je sakra málo.

paw*