1x



Vadný elektroměr - vyúčtování

Od: Datum: 02.05.14 11:08 odpovědí: 14 změna: 04.05.14 11:21

Dobrý den, prosím o radu co dělat. Byl mi vyměněn elektroměr, který byl špatně zapojen od ČEZU při instalaci a několik let jsem měl nižší odběr než měl být(dle pracovníka co to měnil). Bylo mi sděleno, že budu muset zaplati doplatek za odběr elektriny zpětně. Nevíte někdo kolik roků zpětně to budu platit? Jak se mohu bránit proti něčemu což jsem nemohl ovlivnit, protože několik let mi dělali odečty a vše bylo v pořádku. Já jsem provedl občas kontrolu stavu a vždy se točil, nejsem elektrikář a moc se v el. nevyznám a nevím jak bych něco takového mohl ovlivnit. Děkuji.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 02.05.14 11:36

Já bych v takovém případě nic neplatil a poradil bych se určitě s nějakým právníkem.Elektroměr je majetek ČEZu,chybou jeho zaměstnance vznikl problém tak nevidím jediný důvod proč by měl spotřebitel na toto doplatit...To už by nemuseli dělat odečty vůbec a spotřeby si rovnou cucat s prstu.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 02.05.14 11:41
avatar

Pracovník, který elměry vyměňuje je obyčejný elektromontér (bez urážky) a není v jeho pravomoci dělat nějaké závěry, ani cokoliv rozhodovat. Pokud byl elměr skutečně špatně zapojen od ČEZu a nebyly porušené plomby, tak bych se bránil (třeba až soudně). Není to Váš problém. Takže zůstaňte v klidu a vyčkejte, jestli se ozve někdo kompetentní.

doplněno 02.05.14 13:41:

"Nemám na to žádný důkaz a ten co mi to měnil to určitě nepřizná"

A on má nějaký důkaz, že to bylo špatně? A že za to můžete Vy? Co by vlastně měl přiznávat? Že jeho kolega kdysi udělal chybu a tím připravil firmu o peníze? Co vy byste měl dokazovat? Že jste si sám nepřehodil dráty v zaplombovaném elektroměru?

Ohodnoceno: 2x
 
Od: david2014*
Datum: 02.05.14 12:26

Děkuji za odpovědi. Plomby byly v pořádku, ale nevím jak budu dokazovat chybu montéra, který to údajně špatně zapojil. Nemám na to žádný důkaz a ten co mi to měnil to určitě nepřizná. Podle jeho mínění byla přehozená fáze nebo něco takového a když nebyl odběr sám se otáčel pozvolně dozadu. Když jsem se ptal jestli je to možné mnoho lidí odpovědělo, že je to blbost a technicky to není možné. Tak jsem zvědavej jak se dá bojovat proti monopolu.

Od: 111®
Datum: 02.05.14 14:17

právě mi vyměnili elektroměr a měl jsem řeč s montírem. Mimo jiné přišla řeč nasled fází a dozvěděl jsem se, že některé elektroměry dělaly problém s počítáním , pokud enbyl dodržen sled fází. Tak zvaně sfázován. Vy tuto informaci nemůžete znát, stejně jako já , který se to dozvěděl právědnes. Nemáte žádný vliv na správnost montáže, nemáte elektrotechnické vzdělání byť jen pro fundovaný dotaz. Takže neřešit, problém není na vaší straně. Vyčkat faktury.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.05.14 13:11

Dostal jste nějaké vyúčtování k tomu zpětnému placení?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: david2014*
Datum: 02.05.14 13:24

Ještě né, měnil to minulý týden.

Datum: 02.05.14 15:12
avatar

Já to vidím podobně jako Magdon: Elektroměr je ČEZu, naomontoval jej ČEZ a Vy jste do něj nijak nezasahoval. Není na Vás, abyste dokazoval chybu ČEZu, ale na ČEZu, aby prokázal vyšší odběr, než kolik elektroměr naměřil.

¨Takže bych prozatím zůstala v klidu a počkala na vyúčtování. Pokud se bude fakturovaná spotřeba lišit od skutečné, neplaťte (na vrácení byste mohl čekat hodně dlouho) a reklamujte.

Ev. byste si mohl (nechat) propočíst skutečnou spotřebu a zaplatit pouze to, co jste spotřeboval, abyste zbytečně neměl dluh.

Zbytek - dokazování nechte na ČEZu.

doplněno 02.05.14 15:17:

Špatně jsem se zařadila. Chtěla jsem reagovat na příspěvek Davida (2. května 2014 ve 12.26).

Ohodnoceno: 1x
 
Od: david2014*
Datum: 02.05.14 15:22

o.k, tak zatím budu čekat a pak se ozvu co a jak.

Datum: 02.05.14 18:01
avatar

Čez odpovídá za správné připojení, které je plombované části. Revizní technik odpovídá za revizi elektroměrné rozvodnice. Pokud bylo špatně provedeno vydrátování a byla na to revize - bez ní by ČEZ nepřipojil, tak je odpovědný revizní technik. Pokud něco špatnšě připojil pracovník ČEZ, tak odpovídá ČEZ. Vy odpovídáte co je za elektroměrem. pokud by vám něco přišlo (a každý to zkouší), tak se odvolejte a pokud by dále otravovali, tak to předejte právníkovi a ČEZ zaplatí celý soud i vašeho právníka.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: david2014*
Datum: 02.05.14 19:37

Děkuji mnohokrát, až něco od nich dorazí dám vědět.

Od: mikk*
Datum: 02.05.14 21:33

Dobrý den u čezu pracuji jako provozní elektrikář na elektrárně a před tím než jsem šel na elektrárnu jsem dělal elektroměry.Pokud montér elektroměr špatně zapojil tak je to problem montéra a ne váš platit byjste neměla nic a pokud to montér nepředloží písemně s razítkem tak se sním vůbec nebavte až to bude mít písemně začněte to řešit třeba i přes soudy a v žádném případě nic neplatte. vy za chybu nemůžete.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.05.14 03:55
avatar

Zdravím

Podle připojovacích podmínek energetiky je třeba dodržet sled fází u elektroměru. U starších elektroměrů to ale byla nutnost, protože fungovaly jako třífázový motor. Aby se nemohl elektroměr otáčet na druhou stranu, používala se, myslím že se to jmenovalo rohatka, ale už je to dlouho co jsem pracoval u energetiky, když tak mě někdo z poradců opravte. Fungovalo to podobně jak GOLA klíč. Rohatka když se ošoupala se mohla otáčet i na druhou stranu. Stalo se to mým rodičům na chalupě. Na sloupu vypadla pojistka a elektroměr se pomaličku otáčel na druhou stranu. Takže bylo namotáno jakoby celý rozsah počítadla. Nebyl to černý odběr zaviněný odběratelem, takže se sepsal protokol a vše bylo vyřízeno dohodou.

doplněno 03.05.14 03:59:

Omlouvám se, nevzalo mě to PDF. Zkuste si najít na WEBu připojovací podmínky EONu.

doplněno 03.05.14 04:03:

Neví někdo jak zrušit předchozí stejnou odpověď?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.05.14 11:05
avatar

Bohužel zrušení odpovědi jsem nenašel :)

o popisuješ je správné a připojovací podmínky závazné pro elektroinstalační firmy. Prakticky běžnému spotřebiteli jsou na nic. Stejně to drátovat nebude (ale může mi pomoci, dělám teď 58 připojení :)) a nikdo ho k tomu nepustí. Takže on nesmí zasahovat a tudíž nenese odpovědnost.

doplněno 04.05.14 15:50:

Jen doplnim. Kontrolu zapojení je možné provést, když elektrikář požádá o vstup pod plomby. Tyto sundá a ponechá je v elektroměrné skříni. Při telefonické žádosti jen uvede jak dlouho bude pod plombama. Pak jen správce vystaví příkaz na nové zaplombování. Takto to řeším já a nikdy nebyl žádný problém. Problém je v tom, že ČEZ nekontroluje přípravu elektroměrné skříně a spokojí se s revizní správou. Ale naši elektrikáři-kutilové tak připojí pomocná relé, že to pak musí někdo jiný předělat podle připojovacích podmínek. Pokud je okrádán zákazník, tak to ČEZu nevadí.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hop®
Datum: 04.05.14 11:21
avatar

Elektroměr je počítán do neměřené části sítě a je pod plombami. Takže ani bežný elektrikář (natožpak odběratel - laik) nemůže správnost zapojení zkontrolovat, protože nesmí bezdůvodně plomby porušit. Chyba i vina je tedy jednoznačně na distributorovi a jeho montérech.

@vlada svoji odpověď nahlašte, moderátoři ji smažou...

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.