Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, prosím o radu co dělat. Byl mi vyměněn elektroměr, který byl špatně zapojen od ČEZU při instalaci a několik let jsem měl nižší odběr než měl být(dle pracovníka co to měnil). Bylo mi sděleno, že budu muset zaplati doplatek za odběr elektriny zpětně. Nevíte někdo kolik roků zpětně to budu platit? Jak se mohu bránit proti něčemu což jsem nemohl ovlivnit, protože několik let mi dělali odečty a vše bylo v pořádku. Já jsem provedl občas kontrolu stavu a vždy se točil, nejsem elektrikář a moc se v el. nevyznám a nevím jak bych něco takového mohl ovlivnit. Děkuji.
Pracovník, který elměry vyměňuje je obyčejný elektromontér (bez urážky) a není v jeho pravomoci dělat nějaké závěry, ani cokoliv rozhodovat. Pokud byl elměr skutečně špatně zapojen od ČEZu a nebyly porušené plomby, tak bych se bránil (třeba až soudně). Není to Váš problém. Takže zůstaňte v klidu a vyčkejte, jestli se ozve někdo kompetentní.
doplněno 02.05.14 13:41:"Nemám na to žádný důkaz a ten co mi to měnil to určitě nepřizná"
A on má nějaký důkaz, že to bylo špatně? A že za to můžete Vy? Co by vlastně měl přiznávat? Že jeho kolega kdysi udělal chybu a tím připravil firmu o peníze? Co vy byste měl dokazovat? Že jste si sám nepřehodil dráty v zaplombovaném elektroměru?
Děkuji za odpovědi. Plomby byly v pořádku, ale nevím jak budu dokazovat chybu montéra, který to údajně špatně zapojil. Nemám na to žádný důkaz a ten co mi to měnil to určitě nepřizná. Podle jeho mínění byla přehozená fáze nebo něco takového a když nebyl odběr sám se otáčel pozvolně dozadu. Když jsem se ptal jestli je to možné mnoho lidí odpovědělo, že je to blbost a technicky to není možné. Tak jsem zvědavej jak se dá bojovat proti monopolu.