Nejste přihlášen/a.
Dobrý večer, v této oblasti jsem naprostý laik a tak žádám o radu či vysvětlení zkušenějších. Mám řadu let chalupu bez přívodu vody takže si vodu taham v kýblech ze studny. Chtěl bych však přívod vody přímo v chalupě a napadají mě jen dvě řešení. První, hodit do studny čerpadlo (vzdálenost cca 100m) a hadicí si vodu natáhnout až ke kohoutku (vše samozřejmě po dohodě se starostou). Druhá, nechat si na zahradě udělat vrt a zřídit tak studnu vlastní. Otázka je, co je z těchto dvou možností výhodnejší? a hlavně co v zimě? obecní studna (nebo jak ji nazvat) je klasická široká studna takže by teoreticky zmrznout neměla ale co voda po cestě v hadici? další otázka, co voda z vrtu v zimě? vrt je citelně užší (tušim 15-18cm? nevim) tam bych problém už viděl. Voda by měla být pro každodenní použití ale tímto se řeší zavedení pouze studené (často ledové) vody takže bude zapotřebí zřídit i nějaký ohřívač.Ale toto už bokem, ohřev bych řešil jako poslední věc.
Nechal jsem si udělat vrtanou studnu asi před 3 roky, hluboká 30m.Žádný problém se zamrzáním v zimě, i když je to ve vyššší nadm.výšce.Spolehlivost výborná, počítejte se značnými náklady.Mne to stálo vše komplet dohromady včetně autom.ovládání cca.140 tisíc.
Chata je též ve vyšší nadm. výšce. Počítam s tim že za levno to nebude a ono i těch 140 tisíc je v závěru poměrně fér. Když si člověk spočte kolik za rok utratí za vodu v bytě tak se tato investice za x let vrátí. Napadá mě tak další otázka, pokud si necham udělat vrt, platim vrt a celkově zřízení vody ale platim pak i za samotnou vodu? to samý pokud bych odebíral vodu z obecní studny, platí se pak?
no určitě je lepší vlastní jen jestli vám to stavební ůřad povolí voda vám nezamrzne ani ve vrtu(na průměru nezáleží) a když dáte trubky do nezámrzné hloubky tak to máte i v zimě v pohodě akorát vypustíte vodu