Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

K čemu to tam slouží?

Od: jirrka22® odpovědí: 8 změna:

Mužete mi napsat jaky ma smysl vec kterou jsem na obrazku zvyraznil sipkou?

Za odpoved predem dekuji

K čemu to tam slouží?

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

alf*
hodnocení

6x

přijde mi to jako uzemnění. NEDEMONTOVAT. Doufám, že oba konce i samotný drát je OK.

lidka*
hodnocení

5x

Já jsem laik, ale podobně jsem měla namontované uzemění - teplá voda od elektrického bojleru. Ale možná se mýlím. *nevi*

hodnocení

4x

Pokud to demontujete, vystavujete se nebezpečí úrazu el. proudem. Je to uzemnění.

technikjirik*
hodnocení

1x

opravdu je to uzemění které nejen že je povinné, ale hlevně je důležité.

hodnocení

1x

Vidím to jako ochranu zeměním koupelnové vany.Jedná se o bezpodmínečně nutnou ochranu , před případným průnikem el.napětí do vany a tím k zamezení úrazu el.proudem.Propojení -viz svorka na obrázku , musí být perfektní (kov na kov) , bez jakéhokoliv přechodového odporu.Tento způsob , viz obrázek , nevidím jako nejšťastnější.K tomuto účelu bývá na vaně svorka - šroub ,který je s kovovou vanou dokonale galvanicky spojen.

hodnocení

vsem dekuji

hodnocení

0x
Jak bylo psáno je to zemnící vodič,ze zákona je to ochrana na živých částech bez možnosti zábrany/překážky v případě poruchy a přeskočení potenciálu(napětí) na živou část...
Koukal jsem z okna na náš panelák a myslím že tak tlustej vodič není ani jako hromosvod...ale to je detail...

jabraka*
hodnocení

0x

tato věc slouží k odvedení potenciálu,který by se mohl na ocelové vaně vytvořit,do země.V dnešní době plastových rozvodů i van a proudových chráničů ztrácí význam.

JABRAKA

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.