Zateplení - tloušťka izolantu

Od: Datum: 09.03.14 19:58 odpovědí: 18 změna: 12.03.14 17:02

Dobrý večer,už jsem tu měl pár firem,aby spočítaly tloušťku izolantu.Každý tvrdí něco jiného.Mohl by někdo říct ,podle čeho se řídit.Samozřejmě firmy chtějí vydělat a nejlépe by na stěnu hodily metr izolantu.

Mám Rd z 60 let z plných cihel,,podsklepený,dvoupatrový,okna plastová (Izolační dvojsklo 4 mm vyplněné argonem 1,12 W/m2K ),strop zateplen rockwool 30cm.Jedna kratší stěna má cca 35cm.

Podle mne ,jsem laik,by 100 mm eps stačilo,nebo ne? Někteří říkají,že 60 cm nemá význam zateplovat.

Děkuji za odpovědi

Seznam odpovědí:

moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

Odpovědi na otázku:
Datum: 09.03.14 20:06

Macku, budeme počítat spolu a vy si rozhodnete, kolik cm izolantu je třeba.

Ale nejdříve sdělte, jak silné zdivo máte. Opravdu 60cm plné cihly? Je celá stěna z cihel? A co překlady nad oknem a dveřmi. Velikost a počet oken..

Bohužel okna máte ty nejhorší, co se vyrábějí.

Izolace stropu je OK.

doplněno 09.03.14 20:14:

šířku stěny!

doplněno 09.03.14 20:51:

OK, začnu tedy od šířky 60cm, plná cihla. Tepelný odpor nových domů se pohybuje od R=5-9 WmK. Vaše zdivo je 60cm, R=0,75. 10cm EPS 70F je R= 2,5, Vata NF je horší, vata TF je malinko lepší. Viz:

když dáte 10cm tak je to 2,5+0,75= 3,25. Když dáte 20cm, tak 5+0,75 = 5,75

Již víte kolik máte dát EPS? Vata je o 100% dražší, více lepidla a hmoždinky, které u EPS nemusíte. Zateplení jedné stěny, třeba severní, je přeci nesmysl, páč v zimě je zima kolem baráku . Sluníčko moc nesvítí a po 15 hodině již skoro nic.

Rád bych se dozvěděl, kde se uvádí "Uvádí se že 80cm stěna z plné cihly je jak 5cm polyše"

škoda, že jsem na Vás netlačil více na ty trojskla..

Ohodnoceno: 0x

Datum: 09.03.14 20:12

Dobrý večer ,