Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
mám dotaz ohledně sousedovy kanalizace která vede přes můj celý pozemek. jedná se o to že jsem dům koupil před 4mi roky kde ve smlouvě ani na katastru nebylo zapsáno žádné věcné břemeno. Teď jsem potřeboval udělat teréní úpravy a zjistil jsem že mi přes celou zahradu a dvorek vede sousedova kanalizační tubka která je cca 20cm pod povrchem. Navrhl jsem sousedovi ať na vlastní náklady trubku zakope cca do 60cm (tam mi už vadit nebude) s čím nesouhlasil. Co by jste mi doporučili? Montážní pěnu? nebo je ještě nějaké řešení, nechci být "svině" ale trubku si na jejím místě nemohu nechat.
Děkuji Carlosz
Pokud je tam ta kanalizace více jak 10 let, pak se jedná o vydržené věcné břemeno...A Vy máte smůlu..(bohužel).
Tedy nejsem právník a vím že existují nějaké možnosti obrany a zrušení vydrženého věcného břemene, ale není to jednoduché.
Děkuji za odpověď, 10. let to určitě nebude jelikož jsem při kopání našel minci která byla ražena v roce 2005. Takže když se nedomluvíme a já kanalizaci zacpu tak to je právně OK?
Není, to správně.
Nemá soused smlouvu s minulým vlastníkem?
Příklad, já jsme sousedům taky povolil, aby si vedli kanalizaci přes můj pozemek a pozdější kupec to nemůže zvrátit.
Jen 20cm? to mu nezamrzá?
Jestli má tak ústní, nebo mi ji minulý vlastník zatajil.
na zahradě to je cca 40cm a na dvorku max 20cm. Já bych mu jí klidně dovolil ale když ji nechce na svoje náklady zakopat níž nebo aspoň ke straně pozemku tak na něj kašlu.