Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Jak na změnu trvalého bydliště?

Od: misa1110 odpovědí: 2 změna:

Dobrý den, jsem studentka, s rodičemi se již pár let nebavím, přesto však u nich mám trvalé bydliště, chtěla bych si změnit trvalé bydliště k babiččce. Jak jsem tedy pochopila můsím si zajít s občanským průkazem a babičkou na úřad. To není nic složitého, ale chtěla bych se Vás zeptat zde musím měnit a nahlašovat elektřinu atd, když jsem přes týden, občas i na 14dní na koleji a domů jezdím jen zřídka.. Až dodělám školu mám v plánu se odstěhovat. Jde mi o to, aby kvůli mě babička nemusela platit více elektřiny... :/

PS: vodu máme ve studni to řešit nemusím. Děkuji za odpověď.

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

zvidavajanca*
hodnocení

1x

Nemusíš řešit elektřinu - proč taky... přece se platí podle odběru a zálohy jsou podle toho jaká je spotřeba. Akorát pozor na poplatek za odvoz odpadu! Platí se v místě trvalého bydliště. A nevím, jak je to s jeho připomínáním, nechodí nic do schránky, člověk musí sám od sebe do určitého data dojíz na úřad zaplatit.

Dál mě nic nenapadá, co by bylo třeba.

A ještě - kromě babičky je teřab ještě kupní smlouva od domu/bytu.

miklous*
hodnocení

1x
Zdravím. Elektřina se platí podle množství odebrané energie a ne podle počtu lidí žijících na jednom odběrném místě. Proto nemusíš nikde nic hlásit. A co se týká spotřeby, tak jestli žárovka svítí na jednoho člověka nebo dva, to je jedno. Samozřejmě vyprání navíc jsou i peníze navíc... Ale nejsi hloupá, tohle víš. Takže znovu k Tvému dotazu. Opravdu nemusíš hlásit ani dodavateli elektřiny ani plynu, že jsi změnila trvalé bydliště. :)
Ve spojení s trvalým pobytem pouze vznikne babičce povinnost za Tebe platit komunální odpad. To činí cca 500/rok. Přesně vám to řeknou na MÚ. Myslím, že to není částka, kterou bys nemohla zaplatit, třeba z brigády. ;)

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky: