Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Náklady na bydlení-co se platí v domácnosti?

Od: lenka03* odpovědí: 8 změna:

Dobrý den, mohli byste mi prosím poradit, co vše se platí v domácnosti? Rádi bychom se s přítelem odstěhovali od rodičů a osamostatnili se a uvažujeme, zda na to vůbec budeme mít peníze (chceme jít do nájemního bytu). Rámcovou představu mám, ale byla bych ráda, kdybyste mi napsali, co přesně je v domácnosti potřeba? Samozřejmě nájem a služby - nájem bych věděla, ale co služby? Jak jste určili zálohy na elektřinu a vodu? Netuším, kolik elektřiny a vody měsíčně spotřebují 2 dospělí. Taky nějaké odpady, pojištění domácnosti? Kolik stojí? A co pojištění odpovědnosti, je to zbytečné nebo ne? Kolik bych měla počítat třeba na jídlo? Prosím, napište mi vše, co vás napadne ohledně plateb v domácnosti - za co a za kolik...Cokoliv, abych při svém počítání na nic nezapomněla. Budu vděčná za jakoukoliv radu, díky, Lenka :)

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar h0nz490
Najem se ptejte u pronajimatele, má to vetsinou spocitane vse, elektro pokud hodne TV a zatezuje PC tak kolem litru, plyn 3stovky :)
doplněno 01.02.14 23:41: Plus net, kabelovka :)

 

hodnocení

0x
avatar ringo

U nás : 4 členná domácnost ve vlastním bydlení. 6 000 měsíčně za vše kromě odpadu. Ten se platí obci 1x ročně zvlášť. Spočítej si kolik chce pronajimatel nájmu, přihoď tak 500-1000 za elektřinu /svícení a vaření/, pokud se vaří na plynu tak 300-500, pokud není v ceně nájmu vodné a stočné a teplo /to si netroufám tak odhadnout/ Pojištění několik tisíc ročně...

Za jídlo snad odhadneš sama, ale pokud ne, tak hrubý odhad pro dva tak 300 denně?

platby

1) nájem

2) vodné+stočné, elektřina, plyn, rozhlasový poplatek (většinou i s bodem 1 v inkasu)

3) náklady na opravy a provoz (např. v panelových domech v družstevních bytech), televize (popř. satelit), internet

4) samozejmě musíte počítat jídlo na doma (+ jídlo, pití do práce, popř. obědy v práci či ve škole v jídelně), průkazy na MHD nebo něco na benzín apod.

sám jsem zvědavý, jaké budeme mít výdavky doma až to rozjedeme :)

lenka03*
hodnocení

Díky za odpověď :) Co se týká elektřiny, přítel pracuje na počítači, ten je fakt obří a výkonný, a hlavně neustále zapnutý...Spotřebiče zatím nemáme a kupovali bysme nové, tedy úsporné. Vařit by se mělo na plynu, topení centrální a rozpočítává se na všechny nájemníky. S tím jídlem je to tak, že když máme možnost spolu hodpodařit, vaříme si - i do práce a svačiny, nekupujem polotovary a podobně. Ale zatím to bylo vždy v domácnosti rodičů, takže některé potraviny jsme vždy měli k dispozici od nich. Ale asi bych to spočítala, přehled o cenách v obchodech mám.

 

olaf71*
hodnocení

0x

není co počítat. stačí vybrat byt a cenu za pronájem se dozvíte ihned. zapletit min.jednu kauci, nájem předem a pokud to bude přes realitku, tak provizi. služby už mají zmáklé s předešlých pronájmů a vědí, co a jak, podle toho jsou upravené zálohy. koukněte na ceny pronájmů a budete mít jasno ihned. moje zkušenost z garsonky 8 tis. a 4+kk. 17,5 tis. včetně. to jen tak pro představu.

 

hodnocení

0x
avatar miramira

vode naní tak drahá, ale teplá je hodně drahá, ale její spotřeba je individuelní. Pojištění domácnosti by měl platit majitel bytu. Jídlo za víkend na osobu bych odhadoval na několik set. v týdnu těžko říct. Teplo za rok zhruba 10 - 15tis.

skye*

Pozor - pojištění domácnosti je několikero. Majitel bytu si maximálně pojistí byt jako jednotku, např. pro případ vyhoření a podobně. To se ale nebude týkat majetku nájemníků nebo pojištění odpovědnosti. To si musí sjednat nájemník, pokud chce. Ale určitě to nebude mít sjednané majitel.

Zálohy na služby většinou určuje majitel bytu podle zkušenosti s předchozími nájemníky. Já mám tu zkušenost, že většinou dává co nejméně, protože to lépe vypadá při pronajímání. Pak se ale po roce při vyúčtování člověk dost diví. Takže bych vzala částku, kterou navrhuje, a domluvila se na určitém zvýšení. Např. my jsme dva + pes, kterého myjeme několikrát denně (samozřejmě ne celého, ale tlapky atd.), máme starší spotřebiče. Bydlíme v malém bytě 2+KK, cca 40 metrů, topení ústřední. Služby máme 3000 Kč měsíčně a měli jsme roční přeplatek. A to máme vanu a vaníme se rádi:)

Máme plynový sporák a platíme zálohy 510 Kč čtvrtletně, většinou ale něco málo vrací. Elektřina 850 Kč měsíčně, vychází to celkem, ani výrazní přeplatek ani nedoplatek. Odpady si platím v místě trvalého bydliště, to je mimo.

Pak taky nezapomeňte na internet a poplatek za televizi a rozhlas (platí se za domácnost), ke dnešku to vychází na 180 Kč.

doplněno 01.02.14 21:39:

Ještě doplním, že pojištění odpovědnosti v domácnosti bych si pořídila. Platíme 223 Kč čtvrtletně a máme pojištěné, když např. vytopíme sousedy. Věřte mi, stát se to může poměrně snadno a škody mohou být opravdu vysoké. Tohle za to stojí. Pojištění majetku v domácnosti nemáme, jednak nemáme moc drahých věcí a jednak máme zkušenost, že ať máte jakoukoli pojišťovnu, stejně si vždycky vymyslí důvod, proč neplatit nebo proč zaplatit málo.

 

pohanka*
hodnocení

0x

Platí se i za výtah asi od 2. patra, za světlo ve společných prostorách, tam kde si neuklízejí nájemníci, tak za úklid společných prostor úklidové firmě, za úklid sněhu, pokud se nestřídáte, též jsem se setkala za opravdu malý polatek - odměnu delegátovi /domovníkovi/, tedy osobě, která se stará o pořádek ve vchodech do paneláků, vývěsky, informace apod. Nezapomeťe třeba i na drogerii v koupelně. Prášky na praní, šampony, zubní pasty atd. Drahý je dnes i toaletní papír a rychle ubývá. Pokud nebude bidet.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]