Díry do hrnce

Od: Datum: 23.01.14 19:15 odpovědí: 13 změna: 24.01.14 13:12

Potřebuji udělat díry v nerez hrnci ve dně průměr tak 12 mm mám je vyvrtat nebo dát hrnec na podložku a prorazit důlčíkem?

Hrnec je ze slabého nerezu.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 23.01.14 19:19

Záleží, co je cílem. Když budete vrtat, bude to "čistší"...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.01.14 19:21

Hrnec dám do kotle a budu v něm vařit zeleninu a maso aby se to nepřipalovalo.

Datum: 23.01.14 20:01

Jasně, že vyvrtat. S tím důlčíkem to je blbost.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.01.14 19:20
avatar

Provrtat bude to čisté a líp vypadat.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.01.14 19:22
avatar

Vyvrtat. Důlčíkem to nepůjde.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.01.14 20:26

ale pozor nerez ja tvrdá vrtat pomalu a chladit

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 23.01.14 20:34

To nebude třeba - jak pán psal - je to tenké. Těch 12 mm není tloušťka dna, ale průměr otvoru, který chce pán vyvrtat...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.01.14 21:10

Opravdu průměr vrtané díry je 12 mm a nerez hrnec je z hypermarketu, slabá stěna.

Datum: 23.01.14 20:33
avatar

Na tohle je ideální.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.01.14 20:36
avatar

Zdravím.

Nerez se dá vrtat, ale musíte použít malé otáčky vrtáku a chladit (buď vodou, nebo olejo-vodní emulsí), jinak se vám okolí díry opálí (taková tmavomodrá barva). Ale je to jen estetická vada. Jelikož je nerez dost tvrdý, je lepší aby být vrták broušený více naplocho, ale u pár dír to není nutné. U ruční vrtačky bude lepší důlčíkem naťuknout místo otvoru, jinak vám bude vrták plavat. Lochovačkou (průrazákem) bych to nedělal, protože by se zřejmě otupila.

doplněno 23.01.14 20:38:

Byli jste rychlejší, OK.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 23.01.14 21:27
avatar

Jak bylo napsáno - naťuknout důlčíkem, klidně předvrtat malým vrtákem, pak tou vaší 12 kou, ideálně vrtákem přímo na nerez. Chladit se to musí, jinak si spálíte vrták, a můžete jej rovnou vyhodit (zahřeje se, sice jej nabrousíte, ale bude se velmi rychle tupit, díky vysoké teplotě se změní mechanické vlastnosi kovu, ze kterého je vrták vyroben)

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 24.01.14 13:10

děkuji všem za rady.

Od: asd*
Datum: 24.01.14 13:12

Děr bude asi hodně... Nejlíp nechat vypálit laserem (pokud máte možnost - mívá to velká kovovýroba s L. pálicím strojem)

Pokud vrtat, tak to chce stojanovou vrtačku, vrták s geometrií na nerez, nízké otáčky a chladit emulzí.

"Na koleně" bych to vrtal na špalku (hrnec nasadit jako klobouk), důlčíkem bych označil středy děr, vrtal bych nejdřív 5mm a pak 12mm, vrták bych namáčel do oleje. Nakonec bych větším vrtákem (šábrem, pilníkem) srazil otřepy na hranách.

Pokud chcete kulaté díry a nemáte spec. broušený vrták, tak je lepší vrtat přes hadr.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.