Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
prosím o radu. Dáváme dohromady malou garsonku (v bytovce ve 3. patře) a teď máme problém s hlavní místností přesněji s podlahou. Jelikož podlaha znatelně vrže, tak jsme sundali staré lino a pod ním jsou dřevotřískové desky (tlustě cca 15mm), ale ty nevržou, ještě pod tím je stará prkenná podlaha, která je přibita hřebíky a ta vrže (vypadá to, že je pod ní štěrk, ale ještě to nevím jistě).
Nechceme nic jiného než lino. Brousit a lakovat starou prkennou podlahu určitě nechceme. Jenže nevím, jak zamezit (alespoň na pár let) většímu vrzání. Napadlo mě vyndat prkennou podlahu a převrtat jí na vruty a na to položit zpět dřevotřísku a opět lino (jsem začátečník, tak mne prosím neukamenujte ).
Jen se bojím, že to po čase nebude moci dýchat a bude to plesnivět.
Poradíte prosím? Jen dodávám, že máme velice málo financí a potřebujeme co nejlevnější řešení (ale samozřejmě ne na úkor větší ztráty kvality).
Pavel
Problém jsou OSB desky.Drsnost povrchu vyžaduje jejich přebroušení.Jinak bych doporučil místo nich desky sádrovláknité.
JABRAKA
Díky za odpovědi.
Můžu jen poprosit o více informací ohledně sádrovláknitých desek? Cena podobná jako OSB a montáž taktéž? Nebo se to liší?
Takže to mám všechno sundat a hodit tam tyhle desky, dvě vrstvy křížem?
Ještě jsem koukal na internetu a našel jsem desky "durelis". Co ty? Sundat starou dřevotřísku a prkna a dát na to dvě vrstvy těhle desek křížem? Jen nevím, zda lepit jen PD, nebo lepit celoplošně? A ještě nevím, jak to pak bude s hlukem? Cpát někam miralon to si asi proti hluku moc nepomůžu, když to budu provrtávat k sobě že?
Aby fošny nevrzaly,to skutečně stačí řešit přišroubováním.Doporučuji přes fošnu předvrtat.Délku vrutu asi o 2/3 navíc pod fošnu.Sádrovláknité desky jsou jen o málo dražší než OSB.Spoj vždy situovat tak,aby nebyl na spoji fošen.Mezery mezi deskami slepit nízkoexpanzní pěnou.Pěna po zatuhnutí se ostrou špachtlí odřízne.Pokud by spoje trochu vystupovaly,musí se přebrousit.
JABRAKA