Nejste přihlášen/a.
dobrý den,
jsem laik a hlavně sama žena se dvěmi dětmi. Obracím se proto o radu. Svépomocí jsem si psotavila malý bungalov 4+kk, cca 120 m2. vytápění jsem na radu pořídila krbové kamna s výměníkem Romotop granada, k tomu akumulační nádrž dražice 500l. jako náhradní zdroj elektřina. A to je právě celý problém. bylo mi řečeno, zatopíš v kamnech, aku nádrž pojme přebytečné teplo a pak zatopíš až tak obden, protože aku nádrž bude vodu postupně pouštět do podlahového topení. Podle vodaře, elektrikáře i krbaře mám vše správně zapojené. termostaty, 4-cestný ventil, ochlazovací smyčku atd. jediné,co zatím nemám je pokojový termostat. topení probíhá asi následovně... cca kolem 16 hodiny zatopím v kamnech, nádrž se vyhřejem max na 60°C ( budík,který je na nádrži), podlahové topení mám nařízeno na 50°C. takže jakmile přesáhnu v nádrži 60°C, pustí čerpadlo vodu do podlahového topení. To už mám ale v obývacím pokoji nesnesitelné vedro, takže otvírám okna a v zadních pokojích je zima. skončím přikládat cca ve 22 hodin a ráno na budíku na nádrži je pouhých 40°C, takže po celou dobu,co jsem v práci topí elektřina spirálu,která je v nádrži. Podotýkám ještě,že v nádrži mám i zásobník na TUV. Takže původní informace, že topím co druhý den, nefunguje. Když nezatopím, nemám ani teplo a tedy ani teplou vodu. když topím, vyhřeju nádrž,ale na druhý den není zase ani teplo ani teplá voda. Jak to tedy prosím vyřešit? je ta nádrž na 500 l málo nebo v čemu mám asi problém?
děkuji za jakoukoliv pomoc
Zdravim
Krom toho, ze nepisete tepelne ztraty objektu a vykon kamen (kolk davaji do vody) vidim jako zakladni rpoblem to, ze mate podlahovku anstavenouo na moc vysokou teplotu. Bezne se podlahovky nastavuji na tak 30-35°C.
Zkuste se s timto dotayem obratit na forum-tzb.info tam budete muset asi vice popsat problem, ale oni se vas doptaji na detaily a pokusi se poradit.
JInak vsechna cest, pokud jste to yvladla sama s dvema detmi.