Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, vytápíme rodinný dům nezateplený, stará okna, sporákem s výměníkem WAMSLER K178V s výkonem 22KW. Vytápíme celkem 4 místnosti + koupelna. V kuchyni máme vypnuté topení protože sporák vytopí kuchyň sám. Všude máme staré litinové radiátory. V obýváku dlouhé 160cm , v ložnici 2 radiátory s celkovou délkou taky kolem 160cm a v pokojíčkách 2 radiátory celkem o délce 180cm. Pokud topíme celý den dřevěnými briketymi , teplota na sporáku stoupne max. na 50-60C. V místnostech je 22-23C a pokud mrzne tak 20-21C. Přemýšlely jsme o výměně radiátorů protože jsme slyšeli, že výměnou nebudeme ohřívat takové množství vody a tudíž bude větší teplo a náklady na vytápění se celkově sníží. A výměnou bychom možná vytápěly i na 70-80C na sporáku. Nevím jsem laik. Litinových radiátorů mi je líto, drží dlouho teplo . Mám je tedy vyměnit a nebo si je ponechat abych pak nelitovala a teplota se po výměně stejně nezvýšila. Děkuji moc za rady.
Radiátory, konvektory s malým obsahem vody jsou vhodné pro plynové kotle. Mají rychlou akceleraci, ale podle mého názoru je pro vás vhodná větší tepelná setrvačnost, která vyrovná výkyvy intenzity hoření ve sporáku. Ohřívat vetší množství vody? - přece to teplo naakumulované v ní bude předáno do místností. Někteří uživatelé kotlů na pevná paliva dokonce používají akumulační zásobník.
Pokud byste udělaly takovou nelogickou věc a vyměnily věčné litinové radiátory za plechové, snížíte objem akumulovaného tepla v topné soustavě a pro správnou funkci budete muset dokoupit a nainstalovat akumulační nádobu o objemu 1000 l (dle výkonu vašeho sporáku).
Takže neměnit.
Pokud chcete víc tepla, pouzažujte o zateplení stropu. To je ze všech zateplení nejlevnější a rovněž má největší efekt.
Jak už zde bylo řečeno, plechové radiátory jsou vhodné jen pro plynové kotle a to ještě ty dnes už zastaralé bez kondenzace.