Závada rotační sekačky - zabržděný rotor

Od: Datum: 23.09.13 06:37 odpovědí: 4 změna: 23.09.13 20:58

Vážení,

s omluvou nenavazuji na již vloženou otázku. "Z ničeho nic, rotační lištová sekačka se chová jako zabrzděná a ani násilím nejde rotor protočit. Jedná se o sekačku Mountfield, Motor jsem vyndal poměrně snadlo - většina šroubků nedotažených! Žádnou brzdu nevidím, musí být nějak integrována do motoru. Tedy navenek ke jako rotor kouslý - není důvod proč by měl. MP kondenzátor v pořádku. Jak je vlastně řešena brzda?. Dříve byla na druhé straně, než se hřídel.

Motor se netočí, je top po 2 letech pěkný krám. Odvezu jen motor do prodejny, jsem zvědav co za geniální informaci uslyším.

Díky za jakoukoli radu.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 23.09.13 06:42

U Mountfieldu nikdy nevíš co koupíš. Kdysi jsem slyšel přirovnání zboží,které prodává k Trabantům a když chceš Škodovku nebo Mercedes,musíš o značkové proejny. Proto má také ony slevy.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kocourluk*
Datum: 23.09.13 07:00

1, Nějak si po ránu nedoážu představit jak spojit "rotační" a "lištovou" Odkaz na fotku či uvedení přesného typu už v datazu by hodně pomohlo. 2, Když jsou šrouby povolené tak se věkterý z nich někde na tvrdo rafnul . 3, Po dvou letech je to podle mě ještě v záruce . 4 , Pokud jim tam dovezeš pouze demontovaný motor řeknou že si se v tom vrtal a že máš smůlu. Já sem zadřel křovinořez a řekli mi že sem do toho nedal olej . Záruka nezáruka záazníku zaplat ! Nejsem debil jezdím jawou ta je dvoutaktní . Motorovou pilu sem si opravoval až na uroven prasklého kroužku . A jako vystudovaný dřevorubec snad vím líp jak technik z manfildu že tam ten olej prostě patří

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.09.13 14:15

Je můj pocit, že se jedná o elektrickou rotační sekačku správný?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ferda6
Datum: 23.09.13 20:58

Brzda je nejspíš "elektromagnetická" - kroužek s pružinou na rotoru, která ho v klidu přitlačuje k brzdovým špalíkům na statoru je po připojení napětí "přimagnetován" ke kleci rotoru (odbrzdí) - možná je i slyšet cvaknutí při zapnutí.

Problém ale bude v zadřených ložiscích, do kterých se časem (podle těsnosti krytů prachu) "namelou" kousky trávy a nahradí mazivo. Časem se pak motor ani neroztočí, zadřené bývá většinou asi horní ložisko. Krátkodobě pomůže promazání, jinak vyměnit a nejlépe doplnit krytí proti prachu.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.