Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Spodní část top. tělesa nehřeje

Od: pepula* odpovědí: 12 změna:

Dobrý den.

Bydlím v panel. domě. V OP (přízemí a krajní byt) o rozměru 4x4,60 m je klasické těleso (33 žeber), které hřeje pouze v horní části (tam je také umístěn měřák). Obrátila jsem se na technika, který má na starosti topení. Tvrdí mi, že je to tak správně, že spodní část má být studená. Já si myslím, že to není v pořádku, domnívám se, že ve vytápěcí soustavě není něco v pořádku (vzduchová bublina?) a že neprávem platím neúměrnou cenu. Pokud se pronásobí zaznamenané dílky spotřeby všemi koeficienty (i koeficientem 0.75 na spodní byt), konečná cena za vytápění je vysoká. Za každý názor a radu velmi děkuji.

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hop®
hodnocení

3x

Nejserm znalec přes thermoměřáky, ale pokud je radiátor nahoře znatelně teplejší než dole, tak je problém v cirkulaci topné vody. Příčinou může být špatné odvzdušnění systému, malý výkon oběhového čerpadla, zanesené topení a několik dalších méně pravděpodobných důvodů...

humbucker*
hodnocení

2x

Ahoj. Pan technik je blb. Teplovodní topení pracuje s rozdílem teplot vody ve stoupačce a spátečce. Když neodchází teplá ke a do kotle- k výměníku, je tam něco špatně. Vypadá to na nevyváženost větví. V tý vaší je nejspíš malý tlak pro cirkulaci. Důvodem může být nějaké přiškrcení na trase, zavzdušnění, pomalejší běh čerpadla(dá se přenastavit). Ošahejte si ty trubky co vám lezou ze sklepa do bytu, pokud jsou přístupné. Nebo, jaká je teplota zpátečky co jde od horních sousedů přez váš byt do sklepa. Když bude teplá a vaše je studená, můžete mít u sebe vzduch. A nebo, jde vám hýbat radiátorovým ventilem? Požadujte návštěvu jiného technika, pokud nemáte schopnýho známého.

rnk*

Pokud by "neodcházela voda do kotle" nebyla by horní část radiátoru teplá ale studená.

doplněno 18.09.13 22:37:

A mimochodem, pokud by voda odcházela stejně teplá, jako přišla, žádné teplo by do místnosti nepředala.