Posuvná brána na kolečkách

Od: Datum: 25.08.13 19:25 odpovědí: 7 změna: 26.08.13 18:03

Chťl bych svépomocí udělat posuvnou bránu na kolečkách (jen manuální posuv) o šířce 4,2m. Nevim ovšem jak se řeší vedení brány a její stabilizace. Kolejnice musí být asi dvijnásobně dlouhá pro zajetí, ale co drží bránu stále ve svislé poloze?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 25.08.13 19:30

třeba udělat vedení nahoře i dole

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.08.13 19:30
avatar
Kolejnice stačí jen na bráně a na zemi dva vozíky v kterých brána jezdí. Nahoře se dělá jen jeden šteft a to je všechno.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: olaf71*
Datum: 25.08.13 19:36

tady je to pěkně vidět, co je potřeba: http://vlapos.webnode.cz/prod…cts/posuvne-brany-na-kolecku/

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nicolaso
Datum: 25.08.13 21:21

Takže nahoře to má vedení jen na sloupcích.. Do jaké hloubky by měl být beton pod kolejnicí? Popř jak je uvedeno výše může být kolejnice na rámu brány a na zemi jen dvě kolečka? Předpokládám taky u sloupků? Sloupky bych mohl využít ty stávajicí které jsem plánoval původně pro dvoukřídlou bránu na pantech nebo je potřeba aby splňoovaly něco navíc?

Datum: 25.08.13 22:57

Musíš si ujasnit, co vlastně chceš. Buď kolejnici na zemi a na bráně kolečka. Tohle řešení má několik nevýhod. Jako hlavní nevýhodu vidím zimní provoz ve sněhu. Kolejnicií je třeba čistit od sněhu a ledu, jinak hrozí vykolejení. Pokud se jedná o těžkou bránu, a to bezmála 5ti metrová jistě bude, je nasazení v minus 20 a třeba potmě docela vopruz, zvlášť, pokud nemáš pomocníka.Přes kolejnici budeš pravděpodobně jezdit vozidlem, to znamená, že potřebuješ po celé délce kolejnice regulerní základ do nezámrzné hloubky, jinak se ti kolejnice zvlní a opět budeš mít problémy.

Druhé řešení, které si nakousl, je podle mě lepší - opět vlastní zkušenost. Jak píšeš - kolejnice - respektive zvláštní profil tvaru písmene "C" je součástí brány a vozíky s kolečky jsou umístěny vedle brány a C profil je na ně navlečen. Brána pak jezdí na vyvýšených kolečkách a nevadí ji běžný sníh. Pochopitelně, pokud zapadá spodní část brány nad vodící profil, je nutno sníh také odklidit. Ale vozidlem nepřejíždíš a tedy nedeformuješ žádnou kolejnici. Betonový základ podle váhy a délky brány je vedle sloupku v délce cca 1,5 až 2, může být u široké brány i více, hloubka rovněž do nezámrzné hloubky.

Samozřejmě je možné obě možnosti doplnit o lektrický pohon a značně si zvýšit komfort při zajíždění do objektu.

doplněno 26.08.13 17:37:

Pokud máš stávající sloupky dostatečně dimenzované pevnostně i rozměrově, aby zajistili držení brány ve svislé poloze, můžeš použít stávající.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.08.13 19:41
avatar

záleží na situaci - tak jako dřív u stodol, viděl jsem novou instalaci u dveří stodoly, kde na zemi nebylo nic (a proti větru se to v zavřeném stavu zabezpečovalo jen zastrčením kolíku a nějakejma háčkama snad, v otevřenym stavu to proti větru chránit netřeba), no a při manipulaci to ve svislý poloze prostě bejt nemusí - detaily si nepamatuju, ale posuvu po kolejničce nahoře to nevadí

doplněno 25.08.13 19:50:

(aha, zřejmě autor neměl na mysli bránu na baráku...)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.08.13 18:03
avatar

nicolasi, stačí okouknout brány v okolí, a dle Vaší šikovnosti okopírovat nejvhodnější řešení. ale dělat tak velkou bránu na ruční pohon...

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.