Stodola + ořech

Od: Datum: 16.07.13 09:43 odpovědí: 37 změna: 19.07.13 00:20

Zdravím, nechci vsíyrat zbytečně na souseda ale zničeho nic ( resp z toho že jsem zrekonstruovali za 3 roky dům velmi starý dům na který se 30 let nehráblo a soused zjevně závidí ) se nám pochroumali sousedské vztahy.

Nechceme si dělat zle, ale na hlavu si taky s*át nenecháme. Sousedi začali sedět naschvál u plotu,kdvž přijde návštěva, úmyslně poslouchají naše hovory a pak nám je chodí oznamovat co jsme komu kde řekli...už to došlo tak daleko, že si vymysleli, že jsme je nazvali před místním veterinářem ožralýma prasatama , což opravdu nen pravda a nemám to zapotřebí a docela mě to uráží. Já jako družka mého přítele jsem OK, ale do přítele se neoprávněně navážejí, když venku pracuje na zahradě a to přímo paní která má cca 80 let...lze to nějak řešit?

Další dotaz mě zajímá jen ze zvědavosti. Přesně za plotem souseda je ořech který má x let a my máme pozemek na šířku cca 6 m. a jejich ořech nám zasahuje do poloviny pozemku t.z. 3 metry na nás pozemek. Padá z toho listí jako prase... Co s tím?

A poslední dotaz...Zbourali jsme před časem část naší 120 let staré stodoly, která byla nalepena na tu jejich a ted nám na zahradě dominuje jejich oprejskaná ještě starší zeď stodoly , vysoká asi 10 metrů. Neohozená, neupravená. Co lze dělat s tímto?

Děkuji za rady, pokud by byly potřeba fotky tak je dodám...


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 16.07.13 10:56
avatar
Občanský zákoník říká:
§ 127 (1) Vlastník věci se musí zdržet všeho, čím by nad míru přiměřenou poměrům obtěžoval jiného nebo čím by vážně ohrožoval výkon jeho práv. Proto zejména nesmí ohrozit sousedovu stavbu nebo pozemek úpravami pozemku nebo úpravami stavby na něm zřízenébez toho, že by učinil dostatečné opatření na upevnění stavby nebo pozemku, nesmí nad míru přiměřenou poměrům obtěžovat sousedy hlukem, prachem, popílkem, kouřem, plyny, parami, pachy, pevnými a tekutými odpady, světlem, stíněním a vibracemi, nesmí nechat chovanázvířatavnikatnasousedícípozemek a nešetrně, popřípadě v nevhodné roční době odstraňovat ze své půdy kořeny stromu nebo odstraňovat větve stromu přesahující na jeho pozemek.
Takže ve vhodné roční době můžete odstraňovat větve stromu přesahující na Vás pozemek...
Dohodněte se se sousedem o ořezání, když bude proti, držte se zákona.
Dokonce by soused měl uklízet jeho ořechové listi z Vaší zahrady!
doplněno 16.07.13 12:11: Ořechy nebo jiné plody na větvích stromů přesahujících od souseda patří sousedovi! I to, co spadne na zem!
Nemůžete ani zabít a zkonzumovat slepici, která přiletí přes plot!
Ohodnoceno: 0x
 
Od: nikol*
Datum: 16.07.13 11:03

Nechci to hnát přes nějaké zákoný...ale pokud domluva stačit nebude...:-/

co to "odposlouchávání"?to mi vadí nejvíc, čert vem ořech... na to zákon nemýslí :D

Od: pt®
Datum: 16.07.13 12:19
avatar

Hejkale, tak díky za objasnění s těmi ořechy:"Ořechy nebo jiné plody na větvích stromů přesahujících od souseda patří sousedovi..."

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pt®
Datum: 16.07.13 11:03
avatar

"nikol", za oplátku, můžete mít ořechy, které jsou nad vašim pozemkem. Jsou ty ořechy dobré? Tím také ušetříte. Ty 80 ti leté staré lidi nechte dožít, možná si neuvědomují, že Vám lezou na nervy. taky budete staří. - pt

doplněno 16.07.13 11:09:

Zdivo sousedovy stodoly může zarůst břečťanem, pokud vysadíte, ten je zelený i v zimě.

doplněno 16.07.13 11:12:

A k tomu odposlouchávání. Jistě je v okolí znají a každý ví, že jsou to již starší lidé, kteří mají své mouchy a nikdo nebere jejich odposlechy příliš vážně. je zde předpoklad nedoslýchavosti a pak si špatně vyloží, co slyšeli, a tak bych to odpověděla každému donašeči řečí a uvidíte, bude klid.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nikol*
Datum: 16.07.13 11:12

Ořechý nejím mám jich od svých příbuzných dost.

Vtip je v tom, že jsme s nima hlavně s paní výcházeli 2 roký naprosto super...Dostával jsme vajíčka za suché rohlíký, kecali u plotu, výměňovali si buchtý...Zvrtlo se to "novou zahradou"... resp. jakmile narostla nová tráva... a taký, že jsem si koupila nového králíka s ušima dole a nechtela jim ho ve 4 měsících půjčit na obskočení jejich 40 ks samic :-D Paradox...a tak dělají zle :( paní mám ráda, nedovolila bých si na ni být sprostá nebo tak něco...ale pokud to nepůjde po dobrém, a bude mi chlapa osočovat z nesmýslů tak se obávám, že se neudržím :( Ocať pocať!

Od: pt®
Datum: 16.07.13 11:16
avatar

Pokud někdo osočuje Vašeho chlapa z nesmyslů, nechte to na něm, třeba si toho nevšímá. Vám to všechno zřejmě vadí víc, jako jemu. Nezapomeňte, že je lepší vycházet po dobrém. Přece nemohou být tak zlí, když Vám dávali vajíčka a buchtu na ochutnání, nikdo se nezmění mávnutím proutku. Ach jo. - pt

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nikol*
Datum: 16.07.13 11:26

Nechávám to na něm už 3 týdný. jak je na zahradě, něco maká, přijde babka a seřve ho, že říkal tohle a tohle, že je to zloděj podnikatel, že to nemá obdobý a chlap býl zatím v klidu, ale evidentně jí to dělá dobře, že je zticha...Bojím se dne ( který se blíží) a pošle ji někam... to bude vůbec zle. Nic si nenechá výsvětlit...Zřejmě zlá je...pořád se nám nechce věřit, jak mohla být tak hodná, ale co říkaj lidi, co je schopna dokázat...:( Je mi z toho zle... Jemu to vadí hodně a mě je to celkem fuk, nebýla jsem předmětem žídné hádký, ale už se ho chci zastat...Protože až výbouchne on, bude zle :-/

Je to jen čistá závist, ale já za to nemohu, že seženem levně 50 thují a oni si mýslí že to stálo 50 tisíc :-D Nebo jak mi výčetla že mám hezčí králiký...a nastvane odesla, že kdýž ji ho nechci pujcit, az chcipne :-D

taký mi vrtá hlavou co se stalo az tak zasadniho ze jsou najednou takoví :-/ nevím...

Od: paw®
Datum: 16.07.13 11:46
Vse toto muze byt jen zavist, ale asi to bude pramenit z vyse prijmu. Treba se jejim detem neco stalo. Vyhodil je nejaky zly kapitalista z prace, nevychazi s duchodem a podobne. Pokid nemate problemy jinde ve vesnici, tak je to asi sousedkou. A navstevy si vodte nekam jinam, dale od plotu. Budete mit po problemech .
Ohodnoceno: 0x
 
Od: nikol*
Datum: 16.07.13 11:53

Z výše příjmu ne, to můžou jen tušit, ale nic neví. tadý se spíše jedná o závist z důvodu rekontrukce domu. Je pravda, že kdo výsírá je bába a její 50-ti letý sýn, těžký alkoholik, který má 2 st cirhózý a nedávno si výchlastal propuštění z práce. Bába je z něj na prášký což chápu, ale to není důvod codit k našemu plotu a buzerovat přítele...asi se jim nevýhneme, máme malý pozemek ve tvaru nudle a "není kam utect"... dokoupím velké thuje...:(

Datum: 16.07.13 11:56
avatar

Doporučuji nereagovat. Časem se vyvztekají a bude klid.Sami nedávat příčinu k nějakým hádkám. Co se týče odposlouchávání.Co nejblíže k sousedova plotu a co nejdál od vašeho posezení postavit nějaké rádio a hlasitost nastavit tak aby vás to nerušilo. Zato soused vám nebude rozumět nebo velmi špatně a časem ho to přestane bavit. Ořech bych neřezal jen bych si sklidil na podzim úrodu,věřte že závisti si ten strom ořeže sám.I když jsou zákony na vaší straně nepíchal bych do vosího hnízda.Vlastní skušenost.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: nikol*
Datum: 16.07.13 12:05

Tak s rádiem to praktikujem od začátku :-D bohužel bába na to jak je stará tak je blbá a fakt slýší všechno

ořech zatím řešit nebudu, žijem tu s ním 2 roký a zatím ok, az to bude padat schrábnu to, ale chci vedet co kdýbý nahodou resili blbosti at proti nim mám taký neco...

Jinak počkám měsíc dva, třeba má babka nervý ze sýna z rodiný... třeba se uklidní, ten převrat je býl strašně rýchlý... což je zvláštní...stejne to má za chvíli za pár a jeji sýn taký...To býlo na závěr hnusný, ale ten rok dva tadý s nima "dozijem"

doplněno 16.07.13 12:05:

Jinak na "nereagování" musíte mít povahu a tu ani jeden nemáme což je další věc

Od: pt®
Datum: 16.07.13 12:21
avatar

"nikol", dobře radí "jirka2", nereagovat a ignorovat, jinak to nebude mít konce. Vím, že kolikrát je těžké se opanovat, ale raději vždy slušně. - pt

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jh*
Datum: 16.07.13 13:28

Já bych jim toho králíka půjčil, za ty vajíčka. A když slyší všechno, tak bych je nepomlouval. Když jsou starší tak bych se jim omluvil, půjčil králíka. Dobré vztahy se sousedem nad zlato.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nikol*
Datum: 16.07.13 14:01

Tak za 1 ) je nepomlouváme

a za 2 ) oni mají 40 samic a 1 samce...Kříží to furt dokola...králicí už nemají ani pohlavní orgáný jak jsou zdegerovaný...

a já jim budu půjčovat králika s PP, který stál 600,- abý dostal od nich sýfilis a zdechl mi celej chov? To zase né hloupá nejsem Králici jsou můj koníček, mám jich cca 15 a udržuji si čisté krve a mám je zdravé. U nich je imrvére kokcidioza, mix a i sýfil...Zase zůstaňme nohama na zemi a za vajíčka dostavali materiál např. písek, dlaždice atd...takže po materiální strance i finanční jsme si srovnání

A omluva nepřichází v úvahu, jednou se jim omluvíte za to že vás seřvala za nic a pak to tak bude běžné? To určitě ne

Od: johnyfalco*
Datum: 16.07.13 14:07

omluva ani NÁHODOU! S tím souhlasím a doporučuji! Prostě čekat až to s nima švihne.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: jh*
Datum: 16.07.13 16:34

Samozřejmě máte ze svého hlediska pravdu, ale moje rada by ušetřila léta bojů a stovky zachráněných životů. )

Ohodnoceno: 0x
 
Od: uska®
Datum: 16.07.13 14:08

jh - dobrá rada nad zlato ! Půjčit 4 měsíčního králíka, který ještě nemůže připouštět a zhuntovat si jej na jejich 40ti samicích. cha cha. Soused si může takového samce zakoupit také. Já bych samce nikdy nikomu nepůjčila neboť již jednou se mi stalo, že mi jej vrátili nemocného a musel být utracen. Byl to samec z výstavy z PP. A to jsem byla ráda, že se infekční choroba neroznesla do mého chovu. Maximálně si může u nás moc dobrý známý samici připustit, pokud znám jeho chov.

Ať je jim 20 nebo 90 let, jsou dospělí a slušnost by jim neměla chybět. Milí rádcové, to chcete trvdit, že v 80ti budem všichni taková paka? Já znám pohodové staroušky i když každý má své mouchy a to i my, o hodně mladší.

.

Když ignorace nepomáhá, tak bych jsi půjčila dvě kolečka čerstvého hnoje a u svého plotu bych si zřídila kompost, který bych denně načechrávala.Věřte, že tam sedat nebudou a budou se držet blíže svého domova a tím vás nemohou odposlouchávat.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: pt®
Datum: 16.07.13 14:16
avatar

"uska", s tím králíkem máte pravdu, ale nevíme, zda je vše tak, jak je nám předloženo. Neznáme ty staroušky a tak se mi příčí radit nějak nedobře. - pt

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nikol*
Datum: 16.07.13 14:51
Souhlasím a nevim proc bych si takovouhle prkotinu vymyslela :D jinak hnuj na sve zahrade kvuli nim mit nebudu,staci mi ten jejich co čucham a toleruju. Jsme na vesnici tak to neresim :) ale plne s vama souhlasim
Od: johnyfalco*
Datum: 16.07.13 14:05

Tak ořechy ty jejich ořechy prodávejte :)

Nevím jestli se Vás potěším ale toho ořecha tam budete mít asi více...on ořech chodí za vodou, takže má i kořeny 80 metrů dlouhé a pokud je někdo blízko studna...tak studna kaput. Normálně bych to listí dával na kopost a dělal jeko že nic...neřešil bych to, chlapovi kupte boxovací pytel ať ze sebe vybije zlost, má ji v sobě a jednou bouchne. Zajeďte nakoupit tůje a vysaďte je, na stodolu pustit břečťan, ale tak ať to nevidí...a on si hezky poroste a nakonec budete mít i hezkou stěnu ve které hnízdi ptáci když vysedávají mladé...máme to tak na zahradě a pro dětska skvělá přírodověda když je můžou pozorovat...

Co se týče sousedů, vzhledem k věku je nechte ať se nervují, čím víc tím líp, ono to s nimi za chvili sekne a budete mít klid. Problém je, že tihle sousedé, kteří už mají jméno na vesnici si vždy vyhlédnou nové, nebo mladé dělají ťuťu ňuňu a pak se nehanbí ničeho, to znám.

Co se týče tůji, tak se používá nějaká příměs do vody, prý to moc nestojí a tůje jsou pěkně zelené a rostou...

Nejlepší je nemít žádné sousedy...

Ohodnoceno: 2x
 
Od: nikol*
Datum: 16.07.13 14:55
Studna je od orecht cca 10-15m ale zatim ok,mame ji jako uzitkovou.thuje objednany a maji 130cm a na konci srpna jdem sazet. Brectan neni v tuto chvili stasna volba,mohl by jejich stodolu casem ponicit a odklizeni a vse okolo by bylo na nas. Navic brectan pritahuje mysi a mame jen jednu kocku :D
doplněno 16.07.13 20:58: Prave sem je potreba dosazet thuje. Foceno od dveri
Od: nikol*
Datum: 16.07.13 14:58
Až dojedu domu, hodim sem fotku te stodoly. Treba vas neco napadne
Datum: 16.07.13 17:17

Pokud neustale naslouchaji, jsou idealni obeti pro rizeny ci rizene hoax, uvedeni nekoho v omyl za ucelem vlastniho pobaveni se, muzete s pritelem hrat ruzne verbalni hry a tim je rizene mystifikovat, treba;

- pristi rok se chystate na Kilimanzaro a uz se pripravujete

- ten cinzak v praze budete muset taky zrekonstruovat a na dvorku udelat bazen s umelym pribojem...

a mnoho jinych vdecnych nametu

Ad. oresak: pujcte si liniovy laser, umistete 10 cm na vas pozemek, za soumraku rosvitte, pujcte si vysoke stafle a pilu a krasne nacisto to nad osou vaseho plotu zastrihnete. Vetve vratte sousedovi, jsou jeho a s likvidaci oresakovych vetvi je pekny ojeb.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: nikol*
Datum: 16.07.13 20:48

Hoax je výborný nápad , dík za něj! Palec nahoru!

Datum: 16.07.13 19:36
avatar

Podle Vašich odpovědí budete asi taky pěkná sekera.Stodolu jste si zbourali Vy a stará babka možná nemá ani peníze na opravu te své zdi.Jinak samce si u nás na vesnici běžně půjčujeme.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nikol*
Datum: 16.07.13 20:53

Vážený, nevím z čeho soudíte že jsem "sekera". Stodola se bourala za účelem demolice... nás dům byl postaven v roce 1918. stodola měla už hodně za sebou a měla praskliny jen tak stodoly fakt nebourám .Zodpovědný člověk ji prostě zbourá aby mu nespadla na šišku a neohrozila další budovy v okolí ( nalepené stodole okolo )

a sousedi peníze mají, nemyslím si že ne

nejedná se o opravu, ale domluvit se ... t.z. složit se na materiál i z důvodu zpevnění zdi...jejich stodola je ještě starší.

Králíky nepůjčuju...nechci v chovu kokcidiózu, mix ani syfil...jak již jsem psala...Moji králici zdraví a nekřížení a jak již tady někdo psal, nebudu půjčovat pro mě cenného samce nějak do špíny

Datum: 16.07.13 21:47

Ad králíci - co udělat vstřícné gesto a na příští výstavě/burze koupit nějakého berana (předpokládám, že píšete o Ang. nebo Fr.beranovi), sousedce bude stačit netetovaný nebo i nějaký kříženec berana, hlavně aby uši byly dolů...mladého samečka seženete určitě a nedraho a darovat jí ho do jejího chovu? Babča bude mít radost, oramluje si své samice do libosti a choroby si nechá ve svém chovu. Při té příležitosti a s ušatým dárkem se můžete domluvit na Vašich plánech s opravou zdi stodoly a pokud dojdete nějaké shody, tak si to následně písemně sepište a nechte si od ní podepsat souhlas (nebo od dalších jejích rodinných členů - jukněte do katastru, komu ten sousední pozemek vlastně patří). Její písemný souhlas bych si pro jistotu opatřila, i pokud se nejedná o stavbu na ohlášku.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nikol*
Datum: 16.07.13 22:47
Jen pro info. Vim ze to myslite dobre,ale za ty penize za kralika koupim radci neco svym psum. Podlézat nebudem,to jsme delali cele 2 roky.
doplněno 16.07.13 22:49: A nema chov ale stodolu a v ni hnuj spinu a nemoce. Tohle podporovatfakt nebudu. Pak si koupim kraliky já nevim,ruzove a bude je chtit zas? To fakt ne. Na tu stodolu nespechame,jem jsem se ptala na info.:)
Datum: 17.07.13 06:48

Pokud jste položila dotaz na poradnu, chápu to tak, že potřebujete ještě i jiný úhel pohledu. V souvislosti s Vaším druhým dotazem ke stavbě dřevníku, na který nemáte vyřízené povolení, bych doporučila se oprostit od negativních pocitů a nesympatií ke staré sousedce, ať je jaká je. Taky bych se oprostila od pojmu podlézání a spíše se konstruktivně zaměřila na skutečnost.

Úplatek sousedce v podobě jednoho ušáka a výměnou za souhlasný podpis na Váš nákres dřevníku, event. jiné další plánované stavby (rozmyslete hned, železo je nutné kout dokud je žhavé) a domluvu ohledně stěny stodoly bude určitě lépe stravitelné sousto, než až některé z jejích dětí ji poučí o problematice "staveb na černo" a pošle na stavební úřad "podnět pro šetření" Vašeho dřevníku...referenta stavebního úřadu šetřícího Vaší černou stavbu už na králíka těžko utáhnete a bude Vás to ve výsledku stát mnohem více - pokuta ve správním řízení, nemluvě o možnosti, že by Vám to nechali zbourat.

Vy nechcete podporovat její způsob chovu králíků, tak obvyklý na mnoha vesnicích, ona třeba nebude podporovat Vaši černou stavbu. Po pročtění obou Vašich otázek mi stále vychází, že starosti s tím budete mít Vy, pokud se do toho vloží úředníci. Raději bych polkla žluč a zkusila to urovnat a legislativně dohnat s její spoluprácí.

PS - nikdo nemusí vědět, že máte i chovného samce a nebo kam jezdíte ramlovat své samice...i kdyby byly růžové. Pokud má někdo zájem, prodejte mu mládě/samečka, ať si skokana vypiplá sám. A na kolik ho bude připouštět samic nebo jak bude vypadat jeho kotec, to už pak neřešte.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: nikol*
Datum: 17.07.13 11:06

Ano za jiný úhel pohledu jsem ráda...ale já na vesnici vyrůstala, a taky vím jak to chodí, nejsem z města. Ono taky vesnice už není to co bývala...Nerozumíte mi...ale přímo příklady situací, že něco "dostaliL se mi vrátila jak facka...proto to už opravdu dělat nebudu. a srovnávat pomalu týraní zvířete s cihlami je v mých očích nesmysl.

potřebujeme každou korunu...jsme mladí a peněz nemáme nazbyt.

Jinak vše dopadlo ok, papír na dřevník je podepsaný...a dle stav.úřadu i kdyby nepodepsali se to dá řešit , nevím sice jak ale jde to... majitel domu dostal poděkování a vše je na úrovni neutrálu. děkuju vám za tipy...

Datum: 16.07.13 23:43
avatar

Myslím si, že celou situaci zbytečně dramatizujete a vyhrocujete. Stěna stodoly vypadá celkem dobře, skoro bych řekl, že je v "anglickém stylu". Od pohledu je jasné, že je zcela stabilní, rozhodně díky tomu, že tam není omítka, nespadne. Cihly se nerozpadají, možná by úplně stačilo je vyspárovat. Osobně by mi taková věc vůbec nevadila a neřešil bych ji. Pokud ji řešit chcete, můžete se se sousedy domluvit, že ji na svoje náklady vyspárujete. Nebude to drahé pokud na to přistoupí.

Podle fotky bych řekl, že pozemek je podstatně širší než 6 metrů, ale možná ta fotka zkresluje. Ořech bych vůbec neřešil - uřezat polovinu větví vzrostlému stromu, to by udělal jen dobytek. Co se týká Vaší zahrady - možná je taky něčím štvete. Nestíní jim ty Vaše tůje na skleník?

Taky se zkuste vžít trochu do jejich situace - jestli mají syna alkoholika doma, budou z něj mít nervy v háji a dávají si vinu za to, jak dopadl. Možná i on sám je popouzí proti všem, pokud má vychlastaný mozek, nebude mu to moc myslet. Proto hledají chyby na všech lidech v okolí. Domnívají se, že je za to ožírání jejich syna všichni pomlouvají a tak na každého v okolí hází špínu aby si uvědomil, že taky není dokonalý. Učebnicová obranná reakce. Takže je nechat být, ignorovat je, v tomto psychickém stavu stejně nevezmou žádné argumenty a nadávkami je jen víc popudíte. Pochopte, že oni vidí, že jsou na konci cesty a nemají už co ztratit. Podle stavu syna pravděpodobně pohlíží na svůj život jako na jeden velký neúspěch. Naopak Vy a Váš manžel v jejich očích úspěšní jste. Když se na ně podíváte s trochou empatie, pochopíte, jak je jejich situace smutná.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 17.07.13 13:44
avatar

Je takové české přísloví. Soused je vic jak rodina. I když se mi něco na sousedovi nelíbí skousnu to. Jemu se zas nemusí líbit něco na mne.Prostě se jen chovat ferově Nevíte kdy souseda budete potřebovat..Kdyby měl soused tak nemocný chov jak píšete tak jemu i vám poscípe všechno.Prostě se jen musíte zbavit emocí vůdči staré babce.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: uska®
Datum: 17.07.13 21:42

Soused je vic jak rodina

z toho jsem paf. To jsem nikdy neslyšela. To se říká u vás? Odkud jste? Já mám ze sousedů prd, ale rodiny si vážím, takže u mne to neplatí.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: nikol*
Datum: 18.07.13 00:21
Souhlasim s vami :)
Datum: 18.07.13 18:30
avatar

V případě že bydlíte v paneláku tak byste mohla mít pravdu,ale na vesnici si rozhádat souseda je velký problém.Jistě jste v televizi viděla několik hádek a naschválu V TV novinách,Na vlastní oči,Krimi správy.I tady nedávno byl dotaz ohledně kanalizace přes pozemek souseda nebo přívod vody Uložení dřeva u plotu.příjezdová cesta ve vlastnictví souseda. Jistě si to najdete..Už i tady v tom dotazu jsou sousedi na válečné stezce.Rodina přijede zas odjede ale se sousedem jste každý den.Možná až zmoudříte a dospějete pochopíte ,že je pěkné se každý den se sousedem pěkně pozdravit,popovídat o počasí.,navzájem si vyhovět...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pt®
Datum: 17.07.13 22:08
avatar

Já to znám, že "soused je bližší než rodina". A je to kolikrát pravda, že rodina je na kilometry daleko, ale sousedova ruka je hned vedle. - pt

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.07.13 00:20
avatar

Stěnu stodoly bych nastříkal nějakou fasádní barvou a namalova tam okna. Když se to udělá pečlivě je to působivé. Viděl jsem to v jedné vesnici u Brna. Z dálky to vypadá moc pěkně. Až pojedu okolo vyfotím a foto sem dodám.

Když chcete sousedy, kteří vás šmýrují u plotu odradit, řešte to jako jeden známý. Umístil tam klaxon z auta, natáhl dráty od baterie a když nakukovali přes plot, tak občas zatroubil. Sice to sousedské vztahy moc neutuží, ale je to účinné a hlavně nim nic neuděláte, neušpiníte, ani nezasmradíte. Pouze jim trobením dáte najevo, že o nich víte.

Ohodnoceno: 2x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.