Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, jsem 7 let v péči matky a vyživné na mě platí táta 1600Kč.
Matka se mnou dlouhodobě nevychází a společně jsme se dohodli, že bych se měla odstěhovat.
Nicméně já k osamostatnění potřebuju 3500 na nájem, protože si nevydělávám ikdyž mi již bylo 18 (studuji).
Matka prohlásila, že na mě bude platit to co táta (i přesto, že má o polovinu větší výplatu).
Chtěla bych se zeptat, zda nevíte na jaké peníze mám nárok?
Jestli ikdyž nepracuji nemám nějaké životní minimum nebo tak.. Vůbec se v tom nevyznám a nechci být finančně závislá na přítelovi.
Prosím poradte, já se nestěhuju z hecu, kvůli přítelovi nebo že bych chtěla. Ono to prostě jinak nejde.. :/
Předem děkuji za odpověd
Dobrý den. Existují tabulky, které jsou ale pouze orientační. Vždy záleží na tom, jaké má dítě potřeby a na výši příjmu rodiče. Pokud se s matkou nedohodnete, musela byste se obrátit na soud, aby výši výživného určil a vyměřil Vaší matce. Dohoda je ale vždy lepším řešením. Už proto, aby se vztahy mezi vámi ještě více nenarušily. Pokud se osamostatníte, můžete si zažádat o zvýšení výživného i ze strany otce. Za 7 let se Vaše potřeby jistě změnily. Ale opět záleží na tom, jak velký příjem má.
Orientační tabulky pro Vaši představu viz:
doplněno 26.06.13 15:42:Týká se to jednoho dítěte a rozmezí jeho věku (tedy od - do). Co se týče sociálky, ta nemůže matce určit výši výživného. Ta Vám pomůže sepsat návrh k soudu zdarma, ale rozhodnout by musel soud. Zkuste se s matkou dohodnout a řekněte jí na rovinu, že jinak byste si musela dát vyměřit výživné soudně. A samozřejmě zkuste ještě své odstěhování uvážit. Snad byste se mohla s matkou dohodnout na pravidlech společného bydlení a nedělat si to těžší..
Děkuji za odpověd, ale ještě se zeptam.. Sociálka nemůže matce určit výši výživného? Já se přece nemůžu soudit s matkou, ale ona se dohodnout nechce a 7 let matka pravidelne kontroluje, zda by táta nemohl platit víc, tak ten nepomůže.