Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
pustil jsem se do uklízení starého jádra a po kontrole objímek a zásuvek jsem se dopracoval i nad staré umakartové jádro, nad kterým (nad koupelnou a wc) jsou kabely vedeny v něčem co vypadá jako husí krk v menší podobě - myslel jsem, že je to izolace, ale při změření mi měřák ukazuje 55-60V napětí, které nekolísá - poradí někdo jestli je to normální či ne? Kdyby to bylo 12V pochopil bych to, ale 60V mi přijde zvláštní. Odborníkům se omlouvám, nejsem elektrikář, takže snad je vše z popisu jasné.
Popis je lehce zmatený, ale snad jsem to pochopil dobře. 60V kste naměřil na drátech v tom husím krku? Nebo je krk kovový a napětí je na drátech proti tomu krku? První případ je v pořádku a jde prkticky jednoznačně o telefonní linku (rozhlas po drátě byl v Praze definitivně zrušený cca 1996). Vedení bych nerušil, pokud Vám vyloženě nevadí. Nikdy nevíte, jestli se v budoucnu nemůže hodit.
Ve druhém případě (napětí proti krku) to normální není a doporučil bych kontrolu odborníka.
"Kdyby to bylo 12V pochopil bych to, ale 60V mi přijde zvláštní"
Oč by bylo 12V normálnějších, než 60V?
doplněno 18.06.13 09:25:Tak jestli se jedná o přívody k běžným zásuvkám a světlům, je něco špatně. Sice existuje teoretická možnost napájení v koupelně bezpečným napětím, ale to se běžně nedělalo (a ani v tom případě by těch 60V nebylo to pravé). Navíc byste musel mít někde oddělovací trafo, což u bytů taky zrovna není standard. Takže v tom případě nelze takhle na dálku poradit nic jiného, než odborníka s vyhláškou 50.
Souhlasím, sám jsem zmaten z elektřiny - nicméně abych to teď upřesnil - ten"husí krk" je dutý a jim vedou dráty k žárovkám, ale i zásuvkám - to vše nad umakartem - takže rozhlas to nejspíš nebude. Nejspíš se budu muset obrátit na odborníka, v bytě bylo více problémů.