Jakou pilu na hliníkové profily?

Od: Datum: 05.08.13 10:35 odpovědí: 8 změna: 03.05.15 19:50

Potřebuji nařezat celkem složité, profily z cca 1mm eloxovaného hliníku. Jakou pilu byste doporučili?

Místo řezu bude vitět, čili potřebuji něco co udělá hladky řez bez otřepů,nebude deformovat vystupky na profilu a nezahřeje profil tak, aby teplota na něm způsobovala viditelné změny povrchu profilu.

Poradíte jakou pilu koupit?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: neo4440
Datum: 05.08.13 10:53

Já bych třeba zkusil lupínkovou pilku s listem na železo.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mecek115
Datum: 05.08.13 11:14

Ruční bych to pižlal do vánoc a i u eletrické lupenkovky si nejsem jist , že by mě nákup plátků nepřivedl cugrunt, ono to ho je relativně dost. Nemám zkušenosti s eletrickou lupenkovouy pilou,ale jelikož se řeže poříás stejnou čáístí plátku životnost asi nebude nic moc. Dobrou volbou se zdá býti pásovcá pila,ale to je trochu mé finanční možnosti.

Datum: 05.08.13 13:47
avatar

Tak pokud se bud jednat o větší profily, tak vám to nařeže kdejaký truhlář/stolář na formátovací pile (použije např již starý/tupý kotouč)

doplněno 05.08.13 20:02:

jak jsem psal, na bězné formátovací pile není problém, myslím si že větší problém je žezat kotoučem do flexi... do by teprve mazalo...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.08.13 13:51
avatar

Pásové pily na kovy jsou drahé, ale co popřemýšlet, jestli byste na to řezání nemohl použít malou stolní pásovku pro truhláře (myslím takové ty hobby)? Protože pás si do té pily můžete zvolit jaký chcete (samozřejmě musí být v příslušném rozměru k dostání).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.08.13 17:45
avatar

Řezat hliník je dost problém,při řezání se musí použít spíše čelní fréza a malé otáčky,jinak se kov maže na nástroj.

JABRAKA

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.08.13 20:22
avatar

Na profily je dobrá běžná pokosová pila, v lepším případě opatřená kotoučem na hliník.

http://www.obchodnaradi.cz/de…a-LS1040---doprava-zdarma.htm

http://www.naradielektro.cz/p…-makita-260mm-al-B-09662.html

Ale je samozřejmě pravdou, že se dají řezat i truhlářskou formátkou, jenže to je o možnostech a financích. Zrovnatak se totiž řežou třeba okenní profily na truhlářském CNC za hodně milionů ...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: awelight
Datum: 26.04.15 12:18

Dobry den,

jake jsou vnejsi rozmery al profilu a kolik jich chcetev jednom kroku riznout?

jake je slozeni al? Kolik rezu budete denne provadet? resp. rocne

jaka je vstupni delka profilu a jaky je maximalni a minimalni vystupni?bude na pile rezat i nekdo jiny?

ma byt mobilni, nebo staticka? jaky mate rozpocet? jake mate vyhledy krokove v nsledujicich letech?

rozhodne si neporizujte pasovou pilu. nikdy nebudete s ni mit takovou kvalitu rezu, jak u okruzni.

ja rezu el profily pro svitidla a chladice. zacinal jsem s pokoskou na podlahove listy cca za 2000Kc, prosel jsem pak nekolika typy a dnes mam Bomar 600 v poloautomatu a rostoucim objemem zakazek a pozadavkem presnosti a kvality rezu zvazuji poridit automat.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: honzajm
Datum: 03.05.15 19:50

Řeznání hliníku elektrickými pilami je dost problém vzhledem k měkkosti a lepivosti tohoto materiálu, a zejména pak při rychlostechpoužít dostatečné chlazení. I při ručním řezání je třeba chladit a mazat pilový list, v případu hliníku petrolejem. U takto tenkého plechu by bylo možná výhodnější použít stolní elektrické kmitací nůžky, kde se dají i celkem přesně regulovat rozměry dělení.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.