Nájemní smlouva - poplatky za správu domu

Od: Datum: 08.07.13 12:34 odpovědí: 5 změna: 10.07.13 22:10

Dobrý den, zkušení rádcové,

rád bych se vás zeptal, co vy osobně byste si představovali v nájemní smlouvě, v sekci poplatky spojené s užíváním bytu, pod pojmem "poplatky za správu domu". Pod tento pojem bych si osobně zařadil cokoliv, od vyvážení odpadků, sekání trávy před vchodem, úklid společných chodem atd. Dá se však do toho pojmu zahrnout například i společná elektřina, nebo dokonce fond oprav? U fondu oprav se přeci nejedná o "poplatek s užíváním bytu". Je tedy smlouva tak "šikovně" napsaná, že jde v podstatě do tohoto pojmu zahrnout úplně cokoliv?

Díky moc za pomoc

lees


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: ben®
Datum: 08.07.13 17:17
avatar

Dobrý den, máte pravdu - může tam být cokoliv, tedy i fond oprav, který není věcí nájemce, ale jen majitele bytu. Všechny tyto poplatky hradí majitel bytu a jednou za rok dostane vyúčtování, kde jsou přesně uvedeny a buď je přeplatek nebo nedoplatek. Většinou je největší položka za vodu nebo teplo.

Pokud je ve smlouvě uvedeno, že poplatky bude platit nájemce (zálohově), tak musí potom dostat kopii toho vyúčtování pro kontrolu. Vyžádejte si od majitele starší vyúčtování a tam jsou všechny poplatky uvedeny.

Jejich počet je konečný, protože např. sekání trávy nebo jiné opravy se hradí právě z fondu oprav. Ten by neměl být vybírán od nájemce. Zdravím!

doplněno 08.07.13 17:59:

Dotaz jsem pochopil tak, že budoucí nájemce se ptá před podpisem nájemní smlouvy. Ta formulace by měla být asi "polatky za služby". Správcovský poplatek je skutečně za vedení administrativy pro SVJ a (v mém případě) je součástí celoročního vyúčtování za služby. Zase to není věc nájemce, ale majitele.

doplněno 08.07.13 18:02:

oprava - "poplatky za služby"

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.07.13 17:25

Dobrý den, ve smlouvě /evidenčním listu/ musíte mít přímo ve financích uvedené zálohy za služby spojené s užíváním bytu : užívání výtahu, osvětlení společných prostor, úklid společných prostor, odvoz odpadu, kominíci, vodné, stočné a fond oprav. Pod pojmem poplatky "Za správu domu" bych si představila nějaké kancelářské práce, např. vedení účetnictví. Eva

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 08.07.13 17:38

ano i u nás je to za vedení účetnictví, ale i za práci správce/ bývalý domovník/. tzn. drobná údržba v domě, výtaháři ,opravy spol. prostor,předávání klíčů, kontrola úklidu v domě...

Ohodnoceno: 1x
 
Od: zabu
Datum: 08.07.13 17:53

Přiznám se, že nevím, jak to řeší zákon. Ale normální selský rozum mi říká, že poplatek za správu domu je poplatek pro nějakého správce, jeho odměna či náklady, např za SW, za telefon apod. Rozhodně by to neměly být jakékoliv zálohy, nebo náklady na údržbu. Ale jak říkám, mám jen sedlácký rozum.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: norias
Datum: 10.07.13 22:10
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.