Reklamace nábytku

Od: Datum: 02.04.13 17:32 odpovědí: 11 změna: 04.04.13 19:51

Dalo by se prosím někde najít /nedaří se mi to/ jaké jsou normy při výrobě nábytku s použitím dýhy.

Dám příklad...Zákazník reklamuje stůl- zakoupený před 3 týdny . Měl na něm ubrus a po sundání ubrusu zůstaly vybledlé rohy .

Určitě to bude špatně odvedená práce ,ale potřebuji najít nějaké normy ,podle kterých to reklamovat.

Třeba se tu najde někdo, kdo mi poradí nebo mne nasměruje na nějakou stránku.Mockrát děkuji.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 02.04.13 18:03

jde hlavně o to -Jestli je normami vyžadováno použití ochranného laku proti UV záření nebo jestli na to žádné normy neexistují.

Datum: 02.04.13 19:30
avatar

No, netuším, jestli na to existují normy nebo ne, ale ze zkušenosti vím, že sebelepší lak s UV filtrem nezabrání barevným změnám dřeva.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: andrea1*
Datum: 02.04.13 19:35

S normama bych si hlavu nelámala. Je jasné, že to je výrobní vada. Není možné, aby stůl, zakoupený před 3 týdny se takto vyšísoval. Nebo byl ke stolu dodán návod, že musí být zakryt celý, jinak dojde ke změně barvy desky? Jedná se o vzhledovou vadu. Za poslední 3 týdny slunce moc nesvítilo, aby to bylo od něj. Na to by se mohl prodejce vymlouvat. Spíš bych obráceně, v případě problémů, požadovala předložit předpis od prodejce, podle kterého je toto v pořádku a nejedná se o reklamovatelnou vadu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.04.13 20:38
avatar

Andreo, při vší úctě, je zřejmé, že o nábytkařině toho moc nevíte. Dýhovaný nábytek nevyšisuje, ale naopak místa která jsou exponovaná UV tmavnou. Typicky to dělají dýhy jako třešeň a pod. Není to odfláknutá práce, prostě je to příroda. Jak se říká - dřevo je zvláštní tím, že snad jediné na světě pracuje daleko víc, než se od něj žádá

Ale z praxe - vyráběl jsem dost dlouho dýhovaný nábytek a můžu říct že ,,bába s ubrouskem´´ je noční můrou snad všech, kteří něco takového někdy dělali. Můžete použít prakticky jakýkoliv lak i sebedražší a stejně pak stačí opravdu ty tři týdny a máte na nábytku přesně vyrýsované obrysy. Použití laku s vyšším UV filtrem tmavnutí nikdy nezabrání, jen jej prodlouží. Řešení je - dýhu před lakem přimořit, nebo použít mořený lak, pak to vyrýsování není tak výrazné, ale to už je teď passé, když je nábytek hotový. Ale i tak je řešení nasnadě a je velmi jednoduché - chce to čas, Dýha postupně ztmavne celá a sjednotí se.

Obecně vzato je mi z takových lidí smutno. Jsou tak zblblí laminem, že cokoliv přírodního považují za strašnou vadu. Prostě dýha je organický materiál a podle toho se chová, proto se taky balí do černé fólie, sesazenky se musí touto fólií zakrývat, protože i za mnohem kratší čas než tři týdny se dokáže perfektně vyrýsovat třeba odložené kladivo - zažil jsem, vypadá to ,,úžasně´´

Takže shrnuto - dýhovaný nábytek bude vždy tmavnout - stupeň ztmavnutí je však odvislý od druhu dýhy, ale neexistuje dýha, která by neztmavla. Řešením je opravdu jen moření či barva.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 02.04.13 20:45
avatar

K tomuto se nedá již nic více dodat. Kdo nezažil neuvěří co dokáže slunce. Po týdnu je třeba borovice nebo modřín červený jak liška. A všechny teorie o UV filtrech jsou opravdu jen a jen teorie. Bába s ubrouskem a nebo s přelitým květináčem. Proti tomu nepomůže ani svěcená voda.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.04.13 20:53

Děkuji mnohokrát za vyjádření .

Od: andrea1*
Datum: 03.04.13 17:27

Na vámi popsanou vadu se (informace obchodní inspekce z dnešního dne) vztahuje ustanovení OZ. Některá vyjímám a přikládám. Dle OI se jedná o rozpor s kupní smlouvou. Shoda s kupní smlouvou začíná § 616 až 627. Není možné, aby měl stůl po takto krátké době tyto vzhledové vady.

§ 616

(4) Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.

§ 617

Je-li třeba, aby při užívání věci byla zachována zvláštní pravidla, zejména řídí-li se užívání návodem nebo je upraveno technickou normou, je prodávající povinen kupujícího s nimi seznámit, ledaže jde o pravidla obecně známá. Nesplní-li prodávající tuto povinnost, je povinen nahradit kupujícímu škodu z toho vzniklou.

§ 622

(1) Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.

Jinak mě Promon s ubrouskovou bábou dost pobavil. Přiznám se, patřím mezi ně, aby mi deska stolu zůstala co nejdéle jako nová. *smich*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.04.13 20:25
avatar

Otázka, zdali to je vada a nebo vlastnost materiálu. Opět říkám, že neexistuje lak, který dokáže zabránit tmavnutí dřeva. Některý to dokáže zpomalit, ale zcela zastavit to nelze. Jak píše Promon, když se to trošku přimoří, je to v pohodě. Ale čistě přírodní dřevo bude tmavnout nezávisle na paragrafech Obchodní inspekce.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: honzik75
Datum: 04.04.13 08:45

Kvalitní výrobce by měl být dostatečně morálně na úrovni, aby to vyřešil nějak smírně a ne jen argumentovat, že to tak prostě je, že je to "příroda". Např. pro Váš příklad mohu vyfotit kvanta nábytku "našich rodičů a babiček", kde 40 let byl ubrus a stůj je pořád stejný. U nás mají všichni pocit, že ten druhý ho chce očúrat nebo to není jen pocit. Také jsem reklamoval konferenční stůl z buku (dýha + masiv). Když jsem to vybalil a chtěl smontovat, tak půlka byla skoro do bíla, druhá půlka medová. Prodejce a výrobce mi nejdřív (správně) oponoval, že buk má různé odstíny. Na druhou stranu já (jsem také správně podle mého názoru) oponoval, že není právě estetické, aby pro jeden kus nábytku byly takové barevné rozdíly. Podle mého názoru měl výrobce pečlivěji spárovat jednotlivé díly k sobě podle barevného odstínu a je po problému. Je to vše o lidech. Výrobce prodá, ale zákazník je ten, kdo se případně i po zbytek života bude doma dívat na jeho výtvor. A buď se z něho bude těšit nebo ne.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.04.13 17:10

moc děkuji promonovi za bezvadnou odpověď a moc mi pomohla :)

Datum: 04.04.13 19:51
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.