Nejste přihlášen/a.
Dobrý den.
V červnu 2011 jsem podepsala smlouvu na změnu dodavatele elektřiny do bytu (České Energetické centrum jih). Elektřina mi měla být dodávána od 1.11.201. Jenže jsem se nečekaně přestěhovala a od 1.10.2011 bydlím jinde. V říjnu 2011 ještě před zahájením poskytování elektřiny od nového dodavatele do předchozího bytu jsem písemně formou e-mailu tuto smlouvu z důvodu stěhování vypověděla a tento e-mail mi byl následně potvrzen Energetickým Centrem (dále jen EC) přečtením...Protože jsem bydlela už od 1.10.2011 na jiném bydlišti a tam si udělala smlouvu s ČEZ, byla tímto stará smlouva s Energetickým centrem zbytečná a nesmyslná. Od 1.10.2011 (měsíc před zahájení poskytování elektřiny od EC tam již bydlel nový nájemník či majitel bytu...nevím koho on si tam smluvně domluvil za poskytovatele elektřiny...s těmito lidmi se neznám...Myslím, že se mě to již netýká když jsem tam již nebydlela a nemohla jsem tudíž spotřebovat elektřinu z tohoto odběrného místa odebírat...
Tento poskytovatel elektřiny (EC) si nárokuje zaplacení měsíční zálohy 750 Kč ,i když jsem e-mailem ještě před zahájením smlouvu vypověděla...
Tuto složenku jsem jim neuznala a podala to jako reklamaci... v zákonné lhůtě 30. dní tato reklamace nebyla vyřízena, jen poslali dopis s prosbou o prodloužení lhůty na vyřízení reklamace...tuto prodlouženou lhůtu jsem jim nepotvrdila ani nepovolila... reklamaci samozřejmě neuznali...
V lednu 2012 (3 měsíce po mnou písemně vypovězenou smlouvou) přišel dopis s návodem, jak se vyřizuje reklamace)..toto jsem tedy podle jejich návodu udělala...až po několika týdnech mi potvrdili ukončení smlouvy.
Následně poslali upomínku, opět jsem jim doložila vše o tom, že od 1.10.2011 už bydlím jinde, nové smlouvy, z právního oddělení z bytového podniku podnikovým právníkem podepsaný dokument o jiném bydlišti atd...
Na toto reagovalo opět dopisem, že faktura je oprávněná a že to mám zaplatit. Minulý týden přišli složenky již z vymáhací agentury Transcom a částka je již navýšena na 2098 Kč...
Prosím o radu...může si poskytovatel nárokovat peníze za elektřinu, kterou jsem prokazatelně nemohla spotřebovat (již měsíc v odběrném místě bydlel někdo jiný)...když jsem mu ještě před zahájením poskytování elektřiny smlouvu písemně s uvedením důvodu vypověděla? Může chtít poskytovatel zaplatit za elektřinu, kterou jsem neodebrala? Schválně 3 měsíce nereagovali na mou výpověď smlouvy? Jak se mám k tomu postavit? Mám to řešit soudně s právníkem?
Stručné shrnutí:
- 15.6.2011 podepsaná smlouva
- 1.10.2011 bydlím jinde, odebírám elektřinu z jiného odběrného místa od ČEZ
- 26.10.2011 výpověď smlouvy formou e-mailu ještě před zahájením dodávání elektřiny od EC, e-mail byl potvrzen přečtením ze strany EC
- 1.11.2011 mělo být zahájeno dodávání elektřiny do předešlého bytu od nového dodavatele (EC), již měsíc v tomto odběrném místě bydlí někdo jiný
- Leden 2012 jsem reklamovala složenku na 750 Kč, do 30. dní nebyla reklamace vyřízena
- Únor 2012 potvrdili výpověď a zrušení smlouvy, následně poslali upomínky, které jsem jim písemně neuznala
- Únor 2013 přišly složenky od vymáhací agentury k zaplacení 2098 Kč..zde bylo doúčtováno zaslání upomínek a náklady na vymáhání..
Děkuji za pomoc...D. Pysková, e-mail: lubkokr1@seznam.cz
Dobrý den. Ať žalobu podá druhá strana, cítí-li se být v právu. Bude muset zaplatit soudní poplatek a prokázat, že je žaloba oprávněná. Neprokáže-li, zaplatí soudní náklady oni. Vám se to nevyplatí podávat žalobu. Zaplatíte soudní poplatek, advokáta a důkazní břemeno ponesete Vy. Výdaje o hodně převýší částku, kterou po Vás vymáhají. Pokud budete ve sporu neúspěšná, zaplatíte náklady řízení v plné výši ještě i druhé straně. Doporučuji tedy schovat veškerou písemnou dokumentaci a komunikovat s nimi dál v duchu, že jejich nárok neuznáváte z těch a těch důvodů. Reklamaci na fakturu jste podávala, nevyřídili jí ve lhůtě 30. dnů, úmyslně lhůtu prodlužovali. A pak dokonce bezdůvodně navýšili Vaše výdaje. Pokud považují svůj nárok i nadále za oprávněný, že se nebráníte jít s nimi do soudního sporu. V tom případě, že se nadále celé věci ujme Váš právní zástupce, který Vás bude v této věci zastupovat a hájit Váš zájem...
Uvidíte, jak se k tomu postaví, když jim dáte najevo, že se nedáte zastrašit a nehodláte platit za nic...
doplněno 11.02.13 18:16:Já přidávám ještě odkaz na občanské poradny. Ty fungují zdarma a je možnost vzít všechnu písemnou dokumentaci s sebou a poradit se i tam:
Neznám přesné obchodní podmínky (VOP) EC, ale obecně platí, že písemně uzavřená smlouva musí být i písemně vypovězena, přičemž je nutné dodržet i výpovědní dobu/lhůtu.
Jestli jste EC nezaslala písemnou výpověď doporučeným dopisem s dodejkou (e-mail bez zaručeného elektronického podpisu by u soudu nemusel uspět), postupuje EC podle podmínek, jež jste si s ním sjednala (podpisem smlouvy jste odsouhlasila i VOP).
___ Můžete zkusit namítnout neoprávněné obohacení (EC vyžaduje platbu za neposkytnutou/nedodanou službu), ale podle mne to budete jen dále protahovat, čímž Vám naroste penále a/nebo smluvní pokuta plus odměna vymahačské agentuře.
Zkuste se poradit s právníkem (vemte s sebou všechny písemnosti včetně VOP a e-mailu/ů), jestli by mělo smysl podat žalobu.
doplněno 11.02.13 18:00:Je pravda, že by pro Vás mohl být výhodnější vyčkat, jak se k tomu postaví druhá strana, ale také by to pro Vás mohlo znamenat zvýšení výdajů.
Pokud už CE předala záležitost vymahačské firmě, nebude s Vámi dále jednat CE, nýbrž vymahačská firma, kterou Váš vztah s CE nezajímá.
Otázkou je také, kdy jste podala reklamaci (e-mail opravdu nemusí být průkazný), a zda po Vás CE nepožaduje zálohy pouze do doby, kdy jste podala řádnou výpověď (výpověď podle podmínek ve VOP).
___ Těžko na dálku radit bez znalosti konkrétních dokumentů. Proto jsem radila konzultaci s právníkem.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.