Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
prosím o radu, při kontrolování faktury za plyn jsem zjistil, v letních měsících mám udávanou spotřebu (červen 63 m3), (červenec 54 m3). To je samozřejmě nesmysl protože máme v těchto měsících spotřebu 5-8m3.
Samomozřejmě jsem to reklamoval, výsledek zdá se žádný pouze mail at jim pošlu prý moje záznamy jak jsem na to přišel. Přišel jsem na to z dlouholetého sledování spotřeby... nemám žádné ověřené záznamy apod.
Samozřejmě mi však pozastavily výplatu přeplatku za plyn a věc stojí.
Vypadá to že reklamaci neuznají, jak se bránit proti Severomoravské plynárenské společnosti.?
Děkuji
Ještě se podívejte, jakým způsobem stanovili výši odběru na plynoměru. Nám se stalo, že jsme měli nulovou spotřebu, protože jsme přešli k jiné společnosti, a přesto nám naúčtovali asi 50 m3. Navíc u nás na plynoměru nikdo nebyl. A pak jsme zjistlili, že někde na faktuře bylo napsané, že spotřeba je udělaná odhadem. Tak jsme si udělali samoodečet a poslali jim ho a oni to bez problémů opravili. Jen jsme dali reklamaci s odůvodněním, že nesouhlasíme s odhadem.
na faktuře musejí být napsány i průběžné stavy spotřeby co jste měl - máte na plynoměru...
a ty musejí souhlasit se skutečným stavem na počítadle... takže zkontrolovat a podat reklamaci
A konečný zůstatek stavu plynu souhlasí se stavem plynoměru?
Plynárenské společnosti stanovují spotřebu plynu odhadem (pokud jim zákazník sám nehlásí stav každý měsíc) - důležité je, aby stav plynoměru na faktuře souhlasil se stavem plynoměru ve skutečnosti.
Takže Vám teoreticky mohli napsat na červen 63 kubíků, ale v prosinci Vámzase napsali méně, než jste skutečně spotřeboval.
Nevím, jak částo máte odečty stavu plynoměru, ale "u nás" je dělají jednou ročně. Přibližnou měsíční spotřebu pak nějak odhadem zprůměrují, dopočítají. V případě, že v tomto období nedojde ke změně ceny plynu, na konkrétní měsíční spotřebě nezáleží. Pokud by mělo dojít ke změnám cen, není problém udělat samoodečet, podle kterého pak fakturaci přizpůsobí...
Teď Vám přišla faktura za červen/červenec? Kdy jste podával reklamaci?
Když dělali odečet plynu na konci července nebo začátku srpna - souhlasí odečtený stav plynu se stavem uvedeným na faktuře?
V původním dotazu se ptáte jak se máte bránit, ale současně informujete, že ještě nebylo nic rozhodnuto. Těžko můžeme radit jak se bránit, když není známo proti čemu.
Ano, faktura přišla cca před měsícem ihned ten den jsem ji reklamoval.
Nevím kdy dělali odečet plynu koncoví stav je za období 1.6 - 23.7.xxx kubíků.. Já znám stav plynoměru k počátku srpna ostatně to je již jiné období a to sem napatří.
Ano zeptal jsem se jak se bránit protože výsledek reklamace jaksi předpokládám v můj neprospěch. A proti čemu bránit?Proti nadhodnocené a zaúčtované spotřebě plynu.
Nic neuhádáte. Mě stejným způsobem RWE, nějakou chybou, naúčtovali za měsíc červen o 1000 kubíků plynu víc a vůbec se se mnou nebvili. Dvě reklamace, obě neoprávněné. Musel jsem zaplatit. Jediná možnost by byla soud. Ale to by člověk nesměl zaplatit, neboli uznat dluh. A když nezaplatíte, odpojí Vás. V podstatě z toho není cesty ven. Tak to dnes funguje, a kdo se s tím nepotkal osobně, nevěří.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.