Nysmyslná faktura za plyn

Od: Datum: 04.01.13 21:58 odpovědí: 11 změna: 05.01.13 20:17

Dobrý den,

prosím o radu, při kontrolování faktury za plyn jsem zjistil, v letních měsících mám udávanou spotřebu (červen 63 m3), (červenec 54 m3). To je samozřejmě nesmysl protože máme v těchto měsících spotřebu 5-8m3.

Samomozřejmě jsem to reklamoval, výsledek zdá se žádný pouze mail at jim pošlu prý moje záznamy jak jsem na to přišel. Přišel jsem na to z dlouholetého sledování spotřeby... nemám žádné ověřené záznamy apod.

Samozřejmě mi však pozastavily výplatu přeplatku za plyn a věc stojí.

Vypadá to že reklamaci neuznají, jak se bránit proti Severomoravské plynárenské společnosti.?

Děkuji


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: jardino555*
Datum: 04.01.13 22:04

na faktuře musejí být napsány i průběžné stavy spotřeby co jste měl - máte na plynoměru...

a ty musejí souhlasit se skutečným stavem na počítadle... takže zkontrolovat a podat reklamaci

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jnn
Datum: 04.01.13 22:10

Mám napsané na faktuře červen počateční stav x, konečný stav x spotřeba 63m3. Stejně tak podobně další měsíc. Pak už nic a ted je leden. nerozumím vůbec reakci.

Datum: 04.01.13 22:05

A konečný zůstatek stavu plynu souhlasí se stavem plynoměru?

Plynárenské společnosti stanovují spotřebu plynu odhadem (pokud jim zákazník sám nehlásí stav každý měsíc) - důležité je, aby stav plynoměru na faktuře souhlasil se stavem plynoměru ve skutečnosti.

Takže Vám teoreticky mohli napsat na červen 63 kubíků, ale v prosinci Vámzase napsali méně, než jste skutečně spotřeboval.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jnnn
Datum: 04.01.13 22:21

ja mám vystavenou fakturu a spotřebu plynu k určitému dni,měsíci za toto období nemůže nidko nic odhadnout ale musí zde být skutečná spotřeba. Pro mě je přece směrodatné že se vyúčtování se vztahuje k těmto dvou měsícům a nasledné měsíce jsou již ze jiné období...

Od: hop®
Datum: 04.01.13 22:09
avatar

Nevím, jak částo máte odečty stavu plynoměru, ale "u nás" je dělají jednou ročně. Přibližnou měsíční spotřebu pak nějak odhadem zprůměrují, dopočítají. V případě, že v tomto období nedojde ke změně ceny plynu, na konkrétní měsíční spotřebě nezáleží. Pokud by mělo dojít ke změnám cen, není problém udělat samoodečet, podle kterého pak fakturaci přizpůsobí...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jnnn
Datum: 04.01.13 22:28

Doplňuji k úvodnímu dotazu, že účtované období jsou tyhle dva měsíce!

Datum: 04.01.13 22:35

Teď Vám přišla faktura za červen/červenec? Kdy jste podával reklamaci?

Když dělali odečet plynu na konci července nebo začátku srpna - souhlasí odečtený stav plynu se stavem uvedeným na faktuře?

V původním dotazu se ptáte jak se máte bránit, ale současně informujete, že ještě nebylo nic rozhodnuto. Těžko můžeme radit jak se bránit, když není známo proti čemu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jnn
Datum: 04.01.13 23:04

Ano, faktura přišla cca před měsícem ihned ten den jsem ji reklamoval.

Nevím kdy dělali odečet plynu koncoví stav je za období 1.6 - 23.7.xxx kubíků.. Já znám stav plynoměru k počátku srpna ostatně to je již jiné období a to sem napatří.

Ano zeptal jsem se jak se bránit protože výsledek reklamace jaksi předpokládám v můj neprospěch. A proti čemu bránit?Proti nadhodnocené a zaúčtované spotřebě plynu.

Od: zabu
Datum: 04.01.13 22:59

Nic neuhádáte. Mě stejným způsobem RWE, nějakou chybou, naúčtovali za měsíc červen o 1000 kubíků plynu víc a vůbec se se mnou nebvili. Dvě reklamace, obě neoprávněné. Musel jsem zaplatit. Jediná možnost by byla soud. Ale to by člověk nesměl zaplatit, neboli uznat dluh. A když nezaplatíte, odpojí Vás. V podstatě z toho není cesty ven. Tak to dnes funguje, a kdo se s tím nepotkal osobně, nevěří.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: karjala*
Datum: 04.01.13 23:37

Ještě se podívejte, jakým způsobem stanovili výši odběru na plynoměru. Nám se stalo, že jsme měli nulovou spotřebu, protože jsme přešli k jiné společnosti, a přesto nám naúčtovali asi 50 m3. Navíc u nás na plynoměru nikdo nebyl. A pak jsme zjistlili, že někde na faktuře bylo napsané, že spotřeba je udělaná odhadem. Tak jsme si udělali samoodečet a poslali jim ho a oni to bez problémů opravili. Jen jsme dali reklamaci s odůvodněním, že nesouhlasíme s odhadem.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: jnn
Datum: 05.01.13 20:17

Dobrý den, v kolence způsob odečtu není uveden způsob ... je prázdná

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.