Zapojení svítdila

Od: Datum: 28.12.12 16:15 odpovědí: 16 změna: 07.01.13 20:53

Ze stropu černý a zeleno-žlutý (rozvod TN-C). V lustru hnědý a modrý. Propojit i zeleno-žlutý s modrým, nebo propojit pouze černý s hnědým a modrý v lustru a zeleno-žlutý ze zdi nechat nezapojené? Děkuji.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: hop®
Datum: 28.12.12 16:18
avatar

Pokud chcete aby lustr svítil, tak i modrý se zelenožlutým. Pokud nechcete svítit Vy sám, svěřte to odborníkovi, tento dotaz svědčí o tom, že jste totální laik!

doplněno 28.12.12 16:49:

BLUELOU: Tuto odpověď jste ode mne dostal hned v první větě!

Ohodnoceno: 3x
 
Od: bluelou
Datum: 28.12.12 16:21

Jo, to jsem, ale na spojení dvou drátů si nebudu zvát elektrikáře, abych mu vysolil víc, než kolik stojí novej lustr. Proto pokládám jednoduchou otázku, na kterou existuje jednoduchá opověď. Cokoli nad rámec mojí otázky mne nezajímá.

Od: mowla*
Datum: 28.12.12 16:32

Propojit černý s hnědým a zelenožlutý s modrým...

Při propojení pouze jednoho drátu nebude uzavřený okruh a tudíž nic svítit nebude moci...

*smich**haha*

doplněno 28.12.12 16:34:

BTW - Hop má do značné míry pravdu - mnohdy vede snaha ušetřit ke značným škodám... A elektrika umí i zabít!

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 28.12.12 16:55
avatar

Hope, to jsi to dostal! *smich*

Pokud tazatele nezajímá nic jiného okolo elektřiny, možná by bylo dobré se mu pomalu složit na věnec, až bude provádět další elektroinstalaci. Takových laiků je tolik, že by to vydalo na solidní hřbitov.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: hop®
Datum: 28.12.12 17:11
avatar

Jerry, tohle opravdu vypadá na dalšího kandidáta na Darwinovu cenu... *smich*

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 28.12.12 18:19
avatar

Pořád si říkám, že plynové potrubí by si nikdo snad doma laicky neinstaloval, ale dráty se zdají jaksi kamarádské...*cert*

Ale hlavně, že to tazatel zatím přežil.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bluelou
Datum: 28.12.12 16:38

Děkuji za odpovědi. Svítí. Plán splněn.

Datum: 28.12.12 17:09
avatar

Kdo? Vy?

doplněno 29.12.12 19:27:

mowla: On teda možná žije, ale kolik lidí okolo to zabilo? To by pak bylo možná nejlepší aby to toho samotného "kutila" zabilo rovnou, aby nebyli ohroženi ostatní nevinní.

doplněno 29.12.12 20:00:

Mě jenom děsí představa, že když jsem jednou u babičky měnil žárovky v kovovém lustru (navíc jsem ho vlhkým hadrem otíral od prachu), že by mě to koplo. No ten lustr kdysi montovala moje máma, tak buhví co a jak je tam zapojené. *smich*

doplněno 29.12.12 20:31:

No dům mojí babči prý stavěli učňové kdysi v pravěku. Je to znát. Do zásuvek jde hliníková dvojlinka.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 29.12.12 11:58
avatar

Mimochodem, už jsem se taky setkal s elektroinstalací, kde jakýsi amatérský elektrikář měl v minulosti vlastní názory na barevnost přívodních vodičů, takže je zapojil tak originálně, že byla fáze na žlutozeleném kablíku. Jakýmsi způsobem sice lustr svítil, ale na kostře bylo plné napětí.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mowla*
Datum: 29.12.12 12:18

Taky mám jednoho známého, který elektriku zapojuje systémem pokus-omyl - když to nefunguje takto, prostě to zkusí jinak (libovolně jinak) - dokud to fungovat nebude... Dosud žije...

*smich*

doplněno 29.12.12 19:51:

Fatalwir: Myslím, že mnoho z nás podobné ´kutily´ zná... A dokud to patlání nepřeleze přes jeho jističe, nejde o obecné ohrožení...:-D ;)

doplněno 29.12.12 20:25:

Fatalwir: Budiž ti útěchou, že na zásuvkách zapojených profi-firmou (placenou, ne za hubičku), jsem našel fázi na kolíku... Primárně prostě nesmíš věřit ničemu... *smich*

doplněno 29.12.12 20:36:

Hliníková dvojlinka (´placatá´ - podomítková) byla ve své době normální... ;)

BTW - učni - to byli - taky zhruba v dané době - nejlepší ´dělníci´ - měli v čerstvé paměti normy a ještě se nenaučili práci flákat a v práci chlastat...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vladaj
Datum: 30.12.12 16:58

Pročítám předchozí odpovědi a komentáře, ale nikdo se nezmínil o třídě ochrany svítidla. Takže zapojení je : v případě ochrany 1 (lustr má kovovou část a tudíž by měl v tomto případě mít šroubek na uzemnění) se propojí černý s hnědým (fáze) a poté zž. nejdříve na ukostřovací šroubek a bez přerušení na pracovní vodič (tz. na modrý).V případě ochrany 2 se zapojí černý na hnědý a zž. na modrý.(to znamená, kdy je lustr z umělé hmoty a nemá kov, část.)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hop®
Datum: 30.12.12 17:01
avatar

Ano, to je samozřejmě dobrá a důležitá poznámka! *palec*

Nicméně jsme se snažili vysvětli problém tazateli, a tímhle bychom mu při jeho elektrikářském vzdělání zamotali hlavu ještě více, už takhle se modlíme, aby svoje aktivity přežil...

Ohodnoceno: 2x
 

 

Od: bluelou
Datum: 01.01.13 12:25

Ano, lustr je třída ochrany II. , děkuji. On to nikdo nezmínil, neb tady si spíš každý honí ego

Datum: 06.01.13 20:25
avatar

od kdy je varování honěním ega?*sok* O elektrice víte asi co já o jaderný fyzice, tak si nechte unáhlené závěry. Moji kolegové Vám milý pane poradili jak nejlépe mohli, a doplnění upozornění na možnost úrazu el. proudem je nepsanou povinností každého zodpovědného elektrikáře.

P.S. Už je to tu zas, tohle fakt miluju. Další chytrák co se ptá jak zapojit 2 dráty, a nakonec bude dělat machra. Jeden jako druhej...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.01.13 17:50
avatar

Vilfeine, souhlasím s tebou ve všem, mám taky pocit, že jsem si při pokusu o radu nic nehonil a ego už vůbec ne...*smich**smich* Ale mám opravdu rád podobné tazatele. Na náhrobku by se jim krásně vyjímal třeba blesk...

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 07.01.13 20:53
avatar

Nebo rovnou epitaf "tenhle drát je určitě nulák" :-D

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.