Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, dostal jsem nabídky od několika firem na výměnu oken. Nyní nevím, jak jim slušně napsat odmítnutí nabídky. Tedy, že jsem si vybral okna od firmy konkurenční. Poradíte?
Děkuji
Vybírala jsem z nabídek loni. Odepisovala jsem:
Děkuji za nabídku, po zvážení všech okolností si však na výměnu oken vaši firmu nevyberu.
A nebojte se toho, firmy vypracovávají desítky nabídek a musí počítat s tím, že jen několik málo jich nakonec bude úspěšných. A jestli budou nebo nebudou úspěšné, je jejich problém, ne Váš.
Třeba proto, že je pán/paní slušně vychovaná
*samozřejmě pán a vychovaný :D
Zdvořilost je sice pěkná věc, ale v tomto případě poněkud nepraktická. Pokud firma dělá tisíce nabídek, z toho většinu zákazník neakceptuje (což v některých oborech není nic zvláštního), tak tahle jalová komunikace jen plní schránku, znepřehledňuje a ztěžuje práci. Ono i to slušné vychování může někdy obtěžovat.
Myslím si taky, že v tomto případě je slušnost sice hezká, ale jaksi navíc. Firmy s tím už počítají, že dají cenovou nabídku a zákazník se ozve, nebo ne. A pokud by náhodou nějaká z firem urgovala svoji nabídku, můžete se pak ozvat s odmítavým stanoviskem.
Dnes se už odepisování nenosí, stačí, když žádáte o pracovní místo, s odmítnutím se obtěžuje jedna firma z dvaceti, ostatní vše rovnou hází pod stůl.
To nemyslíte vážně. Nejenže je to slušnost odpovědět, že nabídku neakceptuji, ale také je to cenná informace pro protistranu - kvůli plánování práce, kvůli možnosti nabídnou příště jiné, lepší podmínky. Reakce na původní dotaz - děkuji za vaši cenovou nabídku. Po zvážení jsem si však vybral nabídku od jiné firmy, která vyhovuje lépe mým požadavkům.
To není dobré. Buďme rádi, že se lidé chtějí zachovat slušně i v situacích, kdy se to nepředpokládá a věnují tomu takovou míru úsilí. Zejména v současné době, kdy slušnost existuje skoro jen ve firemních kodexech. I když jsem v pozici dodavatele, jsem rád i za negativní zětnou vazbu od zákazníka. I to je cenná informace, se kterou mohu pracovat.
Určitě se nemusíte cítit špatně, že je odmítáte - to je obchod, nabídky se dělají, ale většina z nich je k ničemu, protože si vždy vyberete jen jednu.
Já jsem odpovídala (je mi blbý neodepsat), a to asi ve stylu: "Děkuji za Vaši nabídku, ovšem po zvážení všech možností jsem se rozhodla pro nabídku jiné společnosti, která je pro mě přijatelnější. S pozdravem..."
Už jsem se zmiňovala, že rádci nečtou dotazy? Mockrát, že? Není to roztomilé, jak kde kdo hned předpokládá, že jste si vybral nejlevnější? A někteří rovnou že i toho budete litovat?
Mají tu pravdu v tom, že řada lidí vůbec neodpoví. Ale je to slušnost a ten, kdo vás má na starosti, si bude moct odškrtnout jednu z rozdělaných položek, protože ty kalkulace si člověk zpravidla nějakou dobu schovává, kdyby zákazník přišel a řekl ano. Nemusíte to nějak zvlášť řešit, úplně stručně jim napište, že děkujete za nabídku, ale rozhodl jste se spolupracovat s jinou firmou. Kdo ví, možná vám někdo ještě půjde cenově dolů...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.