Napojení vrtačky na baterii

Od: Datum: 21.09.12 16:24 odpovědí: 7 změna: 22.09.12 10:38

ahoj,

neví někdo jestli lze zapojit napřímo aku vrtačku 12V na autobaterii? chci obrousit střechu zahradního domku a jelikož tam není elekřina tak potřebuji nějaký pořádný zdroj energie

dík


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 21.09.12 16:27
 
avatar

já jsem to tak kdysi dělal a fungovalo to. pozor na polaritu. jen se obávám, že otáčky aku vrtačky vám nebudou stačit k broušení. pokud tedy nemáte vícerychlostní akuvrtačku.

 
Od: zabu
Datum: 21.09.12 17:54
 

No teoreticky stačí, ale: z tý baterie teče dost velký proud, a pro přenesení takového velkého proudu, musí mít vodič odpovídající(dost velký) průřez. Takže práce s dvěma tlustými kabely čouhajícími z vrtačky, no nic moc. Můj názor.

 
Datum: 21.09.12 18:20
 
avatar

2x2,5 mm^2 by mělo stačit, to není zas tak tlusté. Pro připojení k akuvrtačce stačí na kabel dát "krokodýlky" (ale nějaké s dostatečným stiskem) a pčicvaknout je na dva kovové pásky, které vrtačka používá pro připojení baterie. Regulátor umí obě polarity, přepólováním se tedy nic nezničí, jen se vrtačka bude točit obráceně.

Ale také se přidávám k názoru, že pro broušení je obvyklých 500 ot/min příliš málo. Nemáš někde v okolí půjčovnu nářadí, kde mají malé elektrocentrály? Na tuto aplikaci je totiž nejlepší pásová bruska s výkonem aspoň 700 W.

doplněno 21.09.12 20:15:

Taky dost záleží na příkonu akuvrtačky. Zkoušel jsem 3 a 2 braly kolem 1,2 A naprázdno a 5-6 A při zatížení (při jmenovitém napětí), jedna starší (nevím, jestli nemá poškozený motor, ale pravděpodobně ne) přes 5 A naprázdno, a to ještě při napětí asi 7 V, přičemž jmenovité má kolem 12 V!

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 21.09.12 19:13
 
avatar

To Praivo-s tím přepolováním u aku se opravdu nic neděje,jen má pak opravdu opačné otáčení!Osobní zkušenost s tímtéž,je jsem zkoušel totéž na 14,4V aku tak přes takové udělátko na tzv SUA kabel (jinak také ženijní terénní dvojžilová šňůra s použitím na eletrický roznět trhavin) a docela by to šlo,jen zvolit méně náročné napojení do aku (pracuji na tom).Doma na 12V adapter docela šla,ale na AKB v autě nic moc-řekl bych že asi (nwn spr pojem) vysoký přechodový odpor.

Na broušení je opravdu vhodnější budto vybrační či pásová bruska+ elektrocentrála ,nebo autí a měnič napětí.

 
Datum: 21.09.12 22:01
 

Čo otáčky, ale elektronickému regulátoru, to prepólovanie neprospeje

 
Datum: 21.09.12 22:11
 
avatar

Připojil jsem vrtačku na aku z auta,použil jsem nejdříve startovací kabely.Za chvíli trochu začala smrdět,vinutí se hřálo.Přece jen je rozdíl mezi 12V a 14,5V.

JABRAKA

 
Datum: 22.09.12 10:38
 
avatar

Plně nabitá Pb autobaterie má mít asi 13,8 V, 10S NiCd asi 13 V. Autobaterie je navíc "tvrdší". Takže řešením by bylo jedině použít vrtačku na napětí 14,4 V a více.

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.