Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,mám takový zajímavý dotaz,pokusím se to co nejvíc objasnit.
Soused si kopal přípojku ke kanalizaci a při kopání nám překopl kabel,nepřerušil vedení ale kabel byl vytažený ze země,vytvarovaný dle lžíce bagru a byla porušena bužírka,dohodli jsme se že to nechá spravit,bhužel to opravil takovým způsobem že to jen zamotal páskou a bez chráničky to zakopal zpět což se mi samozřejmě nelíbí...Bohužel jsem zjišťoval na ČEZU čí kabel je a je náš,tím pádem bych musel řádnou opravu platit já...Takže teď jsem v stuaci že nevím co dál,jediné co vím je to že to takhle opravené mít nechci.Díky za vaše rady
já bych to tak také nechtěl a oprava určitě drahá nebude. každopádně si myslím, že soused (pokud byl kabel v zemi položen oficiálně), by měl kabel opravit.
jelikož jsem elektrikář a kabelových spojek na porušených kabelech jsem už páru udělal (naposled tedka v patek ) tak bych řekl že je to jednoduché!
Samozřejmě zaleží na domluvě se sousedem ohledně zaplacení opravy!
Sousedovy řekněte že vám přestala jít jedna fáze do baráku a tím se porušený kabel musí vykopat a opravit!
šikovný člověk by to zvladnul,ale jelikož se jedná o elektriku a ne vše mohou dělat kdejací nazdarci tak bych si to nechal udělat elektrikařem ten by tomu měl rozumět!
Předpokladám že kabel po rozstřižení bude určitě kratký, tak dvě kabelové spojky,lisovací válečky a kousek kabelu!
jinak ten kabel omotaný paskou určitě nějakej ten rok vydrží,ale je to otázka času kdy natahne vodu a pak už to pomaličku začne oxidovat.
Stone to napsal dobře, určitě opravit pořádně!
Předpokládám, že porušené místo je za elektroměrem, tedy v měřené části. Jde tedy i o to, že pokud "opravené" místo navlhne, vzniknou svodové proudy, které budou točit VAŠÍM elektroměrem!
doplněno 09.09.12 21:13:Pokud nebyl kabel přerušen, bude stačit pouze KVALITNĚ zaizolovat, i na toto jsou dnes spolehlivé prostředky...
TAdy se pokouším vložit fotku kabelu,je viditelně vytažený ze země:
img8.rajce.idnes.cz/...