Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jakého dodavatele plynu?

Od: kemo® odpovědí: 28 změna:

Dobrý den,

máme plyn od RWE na dobu neurčitou. Naše roční spotřeba plynu byla 15 MWh a cena za tuto spotřebu je 25000kč.

Myslíte,že je rozumné přejít k Eonu? Spočítal sem na kalkulátoru,že bych ušetřil 5000kč.

Je to možné?

 

 

28 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

olaf71*
hodnocení

2x

nevěřím tomu, že by se dalo ušetřit změnou dodavatele, zpočátku se to zdá výhodné,ale nakonec je to vše nastejno.

paaja*

správně ... proto se vyplatí zůstat u toho nejdražšího ;)

jirkamatapat*

Těch cirka 65000 spotřebitelů,kteří od RWE odešli k jinému dodavateli tomu asi věří olafe.

 

iz*
hodnocení

2x

Je otázka, co všechno internetové kalkulačky zahrnují.

Hodila jsem si údaje ze své loňské faktury do Excelu, doplnila příslušnými koeficienty, měsíčními platbami, a cenou za příkon plus novými cenami (porovnávám takhle více dodavatelů).

Pokud bych letos měla stejnou spotřebu jako loni (zatím to ale vypadá na nižší) byla by úspora při přechodu od RWE k E-onu necelých 400 Kč za rok. Ovšem internetová kalkulačka mi vypočetla rozdíl téměř čtyřnásobný...

Přiznám se, že mi to za přechod nestojí. U RWE mám smlouvu na dobu neurčitou, což považuji za výhodnější než smlouvu na dobu určitou u E-on. RWE se mnou i s jako "malým"zákazníkem zachází korektně.

Slyším-li, jak "naháněči"např. k Bohemia Energy lžou už při pozdravu (v ruce mají fakturu od RWE a "chtějí kontrolovat údaje ve fakturách"), říkám si, že společnost, která používá takové metody "při náboru"asi se zákazníky moc korektně jednat nebude.

___ A neberu výmluvu, že jsou to externí prodejci. Každá firma, která využívá externí prodejce a náboráře, moc dobře ví, koho si najímá, i čeho jsou externisté schopni. Naopak, externisty si najímají právě pro jejich "dravost".

doplněno 19.08.12 21:47:

Omlouvám se za hloupý překlep, "příkonem"jsem mínila "cenu za přistavený výkon". Nevím přesně, co tato položka znamená, ale mám ji ve faktuře.

Jsem z Prahy, plyn odebírám od Pražské plynárenské (propočítávala jsem tedy rozdíl mezi PP a.s. a E-onem). Od konce listopadu 2010 do konce listopadu 2011 jsem spotřebovala 592 m3, což mi přepočetli na 6,221 MWh. Letos zatím spotřeba vypadá na méně, ovšem uvidíme, jak teplý/studený bude podzim a jakou PP a.s. stanoví výhřevnost plynu (od toho se pak odvíjí počet MWh).

Nejsem neomylná, ve vzorcích můžu mít chybu/y (ještě jsem se nedostala ke kontrole). Až se k tomu dostanu, ještě to upřesním.

Prozatím alespoň odkaz na článek o cenách uváděnýc/... .

doplněno 19.08.12 21:54:

Pro @frantisekpetru : asi záleží na tom, jak kdo situaci vnímáme.

Dávám přednost smlouvě uzavřené na dobu neurčitou s možností ji kdykoliv bez sankcí vypovědět (s tříměsíční výpovědní lhůtou). U smlouvy, kterou bych mohla ukončit jenom jednou v roce, a to 3 měsíce před vypršením sjednané doby, bych měla pocit, že mne zbytečně svazuje. Nejhorší mi ale přijde doba hned po přechodu k jinému dodavateli, neboť první smlouvu chtějí jenom na dva roky (tam by se případná sankce mohla dost prodražit).

Kromě toho se už nějakou dobu pokouším najít menší byt a nerada bych v případě úspěchu čekala na konec smlouvy s dodavatelem energií nebo platila nějaké penále.

hodnocení

A jaká je výhoda mezi smlouvou na neurčito a smlouvou na rok s automatickým prodloužením? Já v tom ted moc rozdíl nevidím...

frantisekpetru*

Rozdíl 400 Kč, to se mi nějak nezdá. Můžete sdělit, jakou máte spotřebu?

A co myslíte tou cenou za příkon?

doplněno 10.08.12 23:34:

...jakou máte spotřebu A ODKUD JSTE (alespoň orientačně)?

frantisekpetru*

Ivzez, nějak se v těch Vašich odpovědích začínám ztrácet...
Od koho tedy odebíráte plyn, od RWE (jak uvádíte 10/8) nebo od PP (jak píšete dnes)?
Ve druhém Vašem dnešním doplňku reagujete na mne ohledně uzavření smlouvy na dobu určitou nebo neurčitou. Ale na toto téma já na Vás nijak nereagoval.
Omluva za překlep se přijímá, ale ať se dívám do ceníků, jak se dívám, tuto položku tam nikde nevidím
Nicméně, pokud použiju Vaši spotřebu 592m3 neboli 6,221MWh, tak mi dle oficiálních ceníků jednotlivých dodavatelů (platných od 1.1.2012 doposud) vychází následující částky:
RWE produkt "Plyn Standard" - 11.106 Kč
PP produkt "Plyn" - 12.036 Kč
EON produkt "Standart plyn" - 9.108 Kč
Sama vidíte, že rozdíly ať už mezi RWE a EON, nebo PP a EON jsou větší než Vámi uváděných 400 Kč.
Jen tak pro zajímavost, částky dle jedné z internetových srovnávacích kalkulaček jsou následující:
RWE - 11.105 Kč
PP - 12.034 Kč
EON - 9.107 Kč
Jak moc se liší od těch mnou vypočtených dle oficiálních ceníků? Zjevně asi děláte v těch Vašich výpočtech někde chybu. A první, která mne teď hned napadá, že srovnáváte loňskou fakturu (loňské ceny) s letošními, což ale nemůžete.

iz*

Spíš se v tom ztrácím já. Každopádně děkuju za Vaše reakce, jež mne upozornily na nesrovnalosti. Plete se mi RWE s Pražskou energetikou, pod niž spadá Pražská planárenská.

V propočtech mám ceny z letošních ceníků (od 1. 1. 2012), ale připočítávám k nim "přistavený výkon"a měsíční poplatky v loňské výši (letošní bohužel nemám k dispozici, ty se dozvím zase až z faktury). [Mám pocit, že je jsou přepočty na MWh a různé poplatky ERÚ i dodavatelům záměrně tak neprůhledné, aby si lidé nemohli udělat konkrétní představu.]

Až teď jsem si uvědomila, že se částka 400 (přesně jde o 424 Kč) nevztahuje k roční úspoře, nýbrž k ceně za 1 MWh, ... Stáhnu si znovu ceníky, sestavím novou tabulku (případnou chybu po sobě většinou nenajdu) a vše znovu propočtu.

Takže se ještě jednou omlouvám za zmatky.

___ A ještě k tomu jsem si dvě otázky stáhla do jedné: na dobu určitou a neurčitou se ptal Kemo® nad Vámi ...

frantisekpetru*

Já bych řekl, že si ty výpočty a porovnání docela dost a hlavně zbytečně komplikujete. K čemu je dobré nějaké rozdělování na ceny za přistavený výkon z loňska a na měsíční poplatky z loňska apod.
Vás by měla zajímat konečná celková cena za dodanou energii (neboli za MWh nebo kWh) a konečná celková cena za měsíční paušály. To jsou ceny, které jsou v každém ceníku uvedeny a které Vy ve skutečnosti zaplatíte.
Na přepočet z kubíků na kWh se standartně používá orientační konstanta 10,55 a jaká bude letos stanovena výhřevnost a tudíž jestli bude ta přepočtová konstanta ve skutečnosti 10,50 nebo 10,60, je relativně jedno, protože to v celkovém výpočtu dá řádově maximálně desetikorunové rozdíly.

iz*

Máte pravdu, komplikuju si to

a pravděpodobně i zbytečně.

___ Částku, která není v letošním ceníku, přebírám z loňska, protože chci mít představu o celkové ceně za rok (vím, že mi ji započtou, jenom neznám aktuální výši).

__ Přišla jsem o jeden PC včetně části dat. Jak si pomalu dávám tabulku dohromady znovu, uvědomila jsem si, že jsem dosud asi nezmínila podstatnou skutečnost:

V roce 2001, kdy jsem se přestěhovala a uzavírala nové smlouvy s dodavateli, bylo možné si na přání u elektřiny sjednat sazbu d35, přestože nemám akumulačky.

Pracovnice PRE mne tehdy přesvědčovala, že se mi to nevyplatí kvůli vyšším měsíčním poplatkům, ale neměla pravdu. Po celou dobu spotřebovávám cca 65 % elektřiny v NT a cca 35 % ve VT.

Přechodem k jinému dodavateli elektřiny bych o tuto sazbu přišla (podmínkou přechodu je převod na sazbu d02), o zvýhodněnou sazbu bych musela žádat, a nedomnívám se, že by mi ji nový dodavatel přiznal (na telefonáty i e-maily reagují jako kdyby nevěděli, nač se ptám). Proto s elektřinou zůstávám u PRE.

___ Zkusím si ještě znovu projít nabídky dodavatelů plynu, ale pokud nenajdu dodavatele, který by uzavřel smlouvu na dobu neurčitou, zůstanu u Pražské plynárenské.

Ze smluv na dobu určitou mám (možná zbytečné) obavy.

doplněno 16.03.13 06:38:

Z letošní zimy mám dost obavy. Včera jsem si odečetla elektřinu i plyn, a v plynu už jsem překročila roční spotřebu z předchozího roku. Na podzim jsem začala topit skoro o 3 týdny dříve než předchozí rok a vypadá to, že ještě "chvíli" topit budu.

Ušetřila jsem zatím část elektřiny - spotřebovala jsem necelých 25 % oproti předchozímu vyúčtování, (což mi na zimní období s jedním přímotopem přijde docela dobré).

Už aby přišlo jaro...

Dobrý den, Ivzes.

Měla bych prosbu. Bydlíme v Praze a máme také smlouvu na plyn " U RWE," nikdy jsme nebyli u jiného dodavatele. Po pravdě, vyznat se ve faktuře, je nad mé síly. Četla jsem Vaše propočítání, kolik projedete za rok. Já u faktury jedině sleduji, kolik platím, za 1 m3. Porovnám, z fakturou z loňského roku, většinou mi vyjde, že je to o 4 až 5 korun, vyšší než minulý rok.

Co bych chtěla vědět. Nám vychází na 1m3, částka 64,- Kč, je to normální? Vůbec nerozebírám všechny ty poplatky.

Tady každý píše, kolik platí celkem, ale nevidím nikde, na kolik ho vyjde 1m3. Máte to přibližně stejné?

Předem se omlouvám, nechci být vlezlá. Děkuji Viky.

doplněno 19.09.12 13:56:

Když vezmu spotřebu za celý rok m3 a vydělím vše částkou, kterou mám celkem zaplatit, tak mi zůstane částka, kolik stojí m3?

Příklad: Mám spotřebu plynu za celý rok: 29 m3

Faktura, která je rozepsaná do spoustu kolonek je 1858,- Kč

Je to plyn používán, jen na vaření.

Když vydělím 1858,- Kč : 29 m3 = 64,- Kč

To je skutečnost.

paaja*

Tak to máte špatně spočítané. U RWE vychází kubík plusmínus 18Kč. Pro správný výsledek je právě nutné se všemi poplatky prokousat. Hlavně musíte oddělit a zvlášť spočítat poplatky, které jsou za kubík a poplatky, které jsou za měsíc. Souhlasím, že vyznat se ve faktuře je docela náročný úkol

doplněno 19.09.12 19:09:

Aha ... tak to se omlouvám, počítáte samozřejmě dobře a cena za kubík včetně všech režijních poplatků skutečně vychází tak vysoko. Na druhou stranu máte extrémně nízkou spotřebu, takže jakékoliv srovnání s těmi, kteří třeba plynem i topí, není možné. Při vašem odběru máte sazbu za kubík cca 21Kč ale měsíční spotřeba plynu je nižší, než stálá platba za plynoměr. To výslednou cenu zkresluje.

Jinak gratuluji k tak nízké spotřebě. To co provaříte za rok, naše rodina spotřebuje na vaření za necelé 2 měsíce :)

frantisekpetru*

Ivzez to nemá podobné ani náhodou. Ono se to totiž nedá takhle jednoduše srovnávat. Problém je v tom, že Vy na plynu jen vaříte a ostatní zde dikutující (včetně "ivzez") plynem i topí. Takže patříte do úplně jiného tarifního pásma, než ostatní.
Navíc celková cena je počítána jednak z ceny za odebraný plyn a jednak ze stálého měsíčního platu. A právě stálé měsíční platby budou u tak nízkých spotřeb, jako máte Vy, tvořit velmi podstatnou část celkové ceny - odhadem kolem poloviny.
A právě tyto dvě náležitosti (jiný tarif + podíl měsíčních platů na celkové částce) tvoří potom ten velmi vysoký rozdíl v ceně za 1m3 při tom jednoduchém výpočtu celková cena děleno počet spotřebovaných kubíků. Proto Vám vychází 64 Kč/m3 a "ivzez" a mnoha dalším vychází kolem 18-19 Kč/m3.

 

vlazy*
hodnocení

1x

Podobnou záležitost řeším nyní i já. Když mi tento týden přišlo vyúčtování za plyn od RWE a na něm doplatek až 9254 Kč a zvýšení měsíčních záloh o 1110 Kč tak mi hned bylo jasné, že bych měl změnit dodavatele plynu. Přemýšlel jsem o tom už dříve, ale toto vyúčtování mi dalo najevo, že bych neměl dále s tím čekat a měl bych to udělat co nejdříve. Při roční spotřebě 29000 kWh na severní Moravě mi ty různé kalkulátory a srovnávače cen energie vypočítaly nejlevnějšího dodavatele Europe Easy Energy a.s. kde bych měl ušetřit za rok až něco přes 13000 Kč. To mi dotazem u Europe Easy Energy a.s. i potvrdili. Beru to sice s dost velkou rozvahou, ale kdybych měl ročně ušetřit z toho třeba pouze jen polovinu tak je to pro mne vždy lepší než to co nyní platím RWE. O RWE se v různých diskuzích píše, že jsou nejdražší v ČR. Na druhém místě mi vyšla jako cenově výhodná firma E.ON.
Neváhal jsem a začal jsem hned jednat s firmou Europe Easy Energy a.s.. Tato firma nabízí smlouvy oproti některým jiným na dobu neurčitou což považuji za určitou výhodu. V případě, že by s ními byly nějaké problémy nebo nebyli až tak cenově výhodní tak můžu od nich kdykoliv bez jakýchkoliv sankci odejit jinam k jinému dodavateli plynu. Zaregistroval jsem se u nich a nastavil si tam odběrné místo pro plyn a nyní očekávám, že by mi začátkém příštího týdne měla přijít poštou od nich smlouva k podpisu. Pokud vše proběhne v pořádku a nenastanou žádné problémy tak bych měl plyn od nich začít odebírat od 1.12.2012.
"Mají to udělaný vážně chytře.Člověk který chce šetřit a odebírá méně plynu,tak vlastně neušetří,jelikož zaplatí za kWh více. To je fakt na přes držku toto." S tím plně souhlasím. Je to ale tak vychytrale udělané asi u většiny dodavatelů plynu a elektřiny. Na jedné straně se všude mluví a píše, že bychom měli energiemi šetřit, ale na druhé straně nás dodavatelé energií takto znevýhodňují když šetříme.

 

paaja*
hodnocení

0x

Ano je to možné, eon je momentálně o cca 20% levnější než rwe

 

jirkamatapat*
hodnocení

0x

Při letošním vyúčtování mne RWE tak naštvala,že jsem se okamžitě spojil s E-on a uzavřel s nimi smlouvu na dobu určitou.Při vyúčtování jsem zjistil,že u RWE je cena jednoho kubíku 18.13Kč a u E-onu se pohybuje cena od cca 10-ti korun po 12.50Kč za kubík v závislosti na příslušné sazbě.Takže na Tvoji otázku Ti odpovím až za rok.

 

solenza*
hodnocení

0x

My změnou dodavatele elektrické energie šetříme přes 1000 Kč za rok. Přešli jsme od ČEZu k United Energy Trading. Cenu jsme přepočítávali na stránkách energetického regulačního úřadu, kde je spolehlivá kalkulačka.

Můžete dát odkaz? Nějak jsem ji tam nenašel... díky...

A pro tazatele (aby to nebyla až tak zbytečná odpověď)... Letos na jaře jsem podepsal smlouvu s E-on na převod dodavatele plynu (od RWE) a zrovna včera přišlo potvrzení, že konečně došlo ke změně. Podle kalkulátoru bych měl platit to co za předchozí rok (narozdíl od RWE, kde jsem měl nechutný doplatek). Jak to dopadlo Vám povím za rok...

solenza*

Nojo, máte pravdu. Je tam kalkulačka pouze na elektřinu. My plyn vůbec neodebíráme, takže mi kalkulačka na plyn nikdy nechyběla.

kalkulator.eru.cz/...

Na plyn je tam pouze nějaký rezervátor.

doplněno 11.08.12 00:53:

Omlouvám se.

hodnocení

Zrovna se dívám na faktury společnosti RWE . Mám 2 faktury vyučtování . Jednu z odběrného místa v Brně a druhou z Blanska. To že je jiná cena kWh u "dodávky plynu" je mi jasná (i když by to mělo být stejně stejný jelikož se jedná o JM kraj,ale to je jedno) ,ale neměla by být náhodou stejná cena za "distribuci plynu" ,to určuje ERÚ přeci ne? Jakto že je na obou fakturách jiná částka za kWh?

Toto už mi fakt hlava nebere.

frantisekpetru*

A jsou obě faktury za shodné období?

hodnocení

Ano jsou za shodné období. Ale ted se dívám že cena za distribuci se odvíjí podle spotřebovaného množství plunu.

Čím je spotřeba vyšší tím je cena za kWh nižší.

Tak už je mi to jasný.

Mají to udělaný vážně chytře.Člověk který chce šetřit a odebírá méně plynu,tak vlastně neušetří,jelikož zaplatí za kWh více. To je fakt na přes držku toto.

jakobina

Na plyn lze použít například kalkulačku na http://goo.gl/nLTcN Porovnával jsem ceny, co kalkulátor uvádí s ceníky ze stránek dodavatelů a sedí to. Snad nemají dodavatelé ještě nějaké skryté poplatky...

 

paaja*
hodnocení

0x

-> vlazy, kemo: ... že jsou dodavatelé energií banda vyčuránků, s tím bych souhlasil, ale zrovna na příkladu vyšší sazby za kwh při nižším ročním odběru bych to neprezentoval *smich*. Jednoduše si můžete spočítat, že i když zaplatíte při intenzivním šetření za kwh více, tak úspora celkových nákladů bude daleko vyšší než navýšení ceny odebraného plynu vlivem dražší kwh. Výrazný skok v ceně je až při odběrech nižších než 1,8MWh za rok ale to už jsou odběry jen pro vaření nebo příležitostné zatopení.

 

 

bedr*
hodnocení

0x

dělal jsem porovnání cen plynu pro svou potřebu a všechny firmy jsou levnější než RWE

Jakého dodavatele plynu?

 

frantisekpetru*
hodnocení

0x

Pro ty, kteří uvažují o změně dodavatele plynu a přitom moc nevěří internetovým srovnávačům a možnosti úspory vůbec, dávám po obdržení vyúčtování k dispozici konkrétní porovnání mezi RWE a EON.
Celé zúčtovací období bylo od 2.9.2011 do 3.9.2012, přechod k EONu proběhl k 1.3.2012 (takže bohužel až téměř po skončení topné sezóny.
Spotřeba plynu dle plynoměru za celé období byla 1693m3, přepočteno na 18606 kWh, z toho:
v období 2/9 - 29/2 u RWE 1217m3 (13295 kWh) za 20.585 Kč
v období 1/3 - 3/9 u EONu 476m3 (5311 kWh) za 7.695 Kč
Celkem za celé období 28.280 Kč.
A nyní to srovnání aneb "coby/kdyby".
Kdybych nepřešel a zůstal u RWE, zaplatil bych za celé období cca 30.200 Kč.
Takže i když k přechodu došlo docela pozdě a nový dodavatel se na celkové spotřebě podílel jen asi ze čtvrtiny, přesto to přineslo úsporu cca 2.000 Kč a proto jsem samozřejmě rád, že jsem přešel.
Kdybych přešel dřív a byl u EONu celé období, zaplatil bych cca 24.200 Kč a to už je nezanedbatelných 6.000 Kč, takže škoda, že jsem s přechodem tak váhal.

 

patrikk*
hodnocení

0x

Za dodavatele jsme si pro následující rok zvolili Bohemia Energy - srovnání srovnanicenplynu.eu/... . Doporučili nám je známí, protože sami ušetřili. Takže do toho jdeme určitě taky.

 

hodnocení

0x
avatar miramira

ano RWE jsou opravdu velmi drazí na našem trhu. Nemám s tím přímou zkušenost, ale při platbě 25tis a přechodu na nového dodavatele si můžete být úsporou v řádu tisíců korun naprosto jistí (do 4000 tedy). Podle mě si RWE neváží zákazníků jako jsou domácnosti.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]