Nejste přihlášen/a.
Dobrý den.
Jedna taková technická otázka.
Kdo je oprávněn zapojit odborně bojler a potvrdit záruční list.
Jedná se o vidlicové el zapojení, tudíž elelktrikář není potřeba...nebo ano?
Instalatér?
Děkuji
Hans S.
doplněno 07.11.12 14:53:Upřesním: Uvést do provozu
doplněno 07.11.12 15:03:Je možné že by sem dnes nedorazil žádný odborník?
Dorazil jen skorolaik...
Zapojit bojler a potvrdit záruční list je oprávněna pouze odborná elektrotechnická firma, protože odbornost při zapojení je podmínka platnosti záručního listu. Je to jasné, přišroubujete čtyři šrouby a je to, ale máte to bez záruky a až vám bojler odejde, je jedno proč, první, co se vás budou ptát, je, kdo vám to zapojoval.
Takže instalatér by vám měl bojler odborně napojit na stávající vodovodní rozvod a dát vám o tom potvrzení. Co kdyby to někde narval přes závit a teklo to.(Vlastní zkušenost).
pokud to bude tect vinou montaze, je jasne ze se o zaruku nejedna. Tak samo jako bych bojler prorazil tyci a chtel ho pak reklamovat ze je v nem dira.
Ano, potvrdit a zapojit by to mel clovek s elektrotechnickym vzdelanim a potrebnou vyhlaskou. jen si nejsem jist, jestli je zarucni list platny podle ceskych zakonu bez takoveho potvrzeni, nebo jestli je to nejaka vyjimka.
Mně šlo o to, že i vodoinstalaci by měl provést někdo kvalifikovaný a vypsat fakturu.
A záruční list potvrzuje vlastně ten, kdo spotřebič zapojuje. S razítkem elektrofirmy. Bez toho záruka neplatí. Já jsem to měl podobné, s bojlerem jsem dostal prázdný záruční list a bylo mi řečeno, že ho potvrdí ten, kdo ho připojí.
V případech, kdy je potřeba odborníka při uvedení do provozu, záruční list nepotvrzuje prodejce. Je to u sporáků, akumulaček, bojlerů a dalších velkých spotřebičů. On ten kvalifikovaný elektrikář taky musí posoudit vaši stávající elektroinstalaci.
Tak že elektrikář a instalatér?
Nebo je nějaký souhrnná profese s oprávněním uvádění do provozu.
Člověk který chodí na revizi kotle to asi potvrdit nemuže..že by to vzal při jednom.
A kotel má přeci jak elektriku, tak Vodu a i Plyn
Hans S.
At vám to oštempluje instalater i elektrikář , místa je tam dost v záručáku.Bude Vám platit nejen záruka ale jste tim krytý i pro případ že by špatnou instalací pojistného ventilu (většinou příslušenství bojleru) došlo ke škodě či zranění.
Ano, dobrý nápad, ale důležitější je razítko od elektrikáře. Od instalatéra stačí nějaký papír, že provedl instalaci.
Jasná vec Jerry,já to mam už tak nějak vžitý když dělám lidem vodu a dodám bojler tak jim záručák vorazim a kdo dělá elektriku tak tam dá taky berana ale ten je důležitější .
Príma, přišel odborník.
Takže je to pravda, nechat si ten záručák pro jistotu oštemplovat oběma.
Dík.
Ano, pojistný ventil tam musí být povinně, je to taková pojistka, aby bojler nevybuchl, kdyby se náhodou začala vařit voda uvnitř a vznikl přetlak..
Pokud je bojler opatřen výrobcem vidlicí,tak elektrikář snad není potřeba ne?
doplněno 07.11.12 20:28:To si myslíte,že přijede,strčí vám vidlici do zásuvky a dá vám potvrzení?
Jo on píše že už to má kabel s vidlicí to jsem si ani nevšiml . Tak to si ho tam muže strčit sám aj bez berana.
Ani já jsem si toho nevšiml, pak je to jasné a záručák potvrdí prodejce. Ale při některých nákupech velkých spotřebičů jsem opravdu zažil, že v prodejně mi dali prázdný záruční list s tím, že ho vyplní montážní firma. Pokud ho prodejce orazítkuje, myslím, že přebírá záruku i za nevhodnou instalaci.
Pokud jde o menší bojler na síťové napětí, je to v pohodě, tam by stačil nějaký proudový chránič, ale pokud je to třífážové připojení, asi by nebyla marná nějaká revize elektriky.
Podle obchodniho zakoniku je zaruka na zbozi 2 roky, takze by nemelo mit vliv, jestli je tam razitko montera, myslim si, ze ty ruzne odstavce v zarucnim liste o odborne montazi nejsou v souladu se zakonem. Pri zavade se zbozi reklamuje a nebo se pozve zarucni servis a pokud se prokaze, ze k zavade doslo zasahem do vyrobku, pak to neni zavada vyrobku, ale nekdo to porouchal, tudiz se na to zaruka nevztahuje. Pokud je to vada vyrobku, pak to nemohla ovlivnit neodborna montaz..
Tohle by nam tady spis mel objasnit nejaky pravnik, ktery ma v maliku obchodni zakon.
Ja pri montazi bojleru u zakazniku taky potvrzuju jenom montaz na vodu, elektriku neresim, pripojim, vyzkousim a hotovo. Pokud zakaznik presto chce pro jistotu razitko i od elektrikare, tak si ho musi zavolat sam.
obchodniho zakoniku
Podle občanského, obchodní je něco jiného.
Prodejce má za zákona odpovědnost za vady výrobku a nemůže se jí žádným způsobem zbavit = jestli je záručák potvrzený nebo ne na zákonnou záruku nemá vliv. Na reklamaci vám stačí i samotná účtenka, cokoliv čím doložíte co, kdy a kde jste koupili. Na vady způsobené montáží ať odbornou nebo neodbornou se záruka nevztahuje = pokud to je špatně připojené tak škodu musíte vymáhat po tom co to montoval = instalatérovi, elektrikáři nebo po sobě...
Aha, musíte rozlišovat základní záruku danou Vám obč. z. tak jak píše výše asd. A rozšířenou zárukou poskytovanou výrobcem, kdy si může výrobce stanovit podmínky, za kterých Vám tato rozšířená záruka platí, A co se týče konkrétně dotazu, musí Vám říci prodejce, kdo Vám musí takovou montáž provést, aby prodloužená záruka platila.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.