Povolení na umístění stav. buňky

Od: Datum: 02.07.12 13:10 odpovědí: 4 změna: 02.07.12 14:12

Dobrý den,

rád bych slyšel Vaše názory případně zkušenosti ohledně umístění UNIMO buňky - nebo koneckonců jakékoliv podobné buňky na vlastní pozemek. Je vedený jako zahrada. Ptal jsem se na stavebním úřadě a přišla mi tato odpověd : Vᚠpozemek se nachází mimo zastavěné území i mimo zastavitelnou část obce. Dle platného územního plánu se pozemek nachází v ploše označené jako "Sady, chmelnice a ochranná zeleň". Z tohoto důvodu není možné umístění stavební buňky UNIMO.-

Nemyslím si ale, že na umístění buňky bez pevných základů by měl být takový problém. Plocha buňky je do 25metrů čtverečných. Co si o tom myslíte?Názory se na to různí - co jsem pročítal tuto poradnu. Rád bych měl buňku umístěnou legálně, ale ...

Dále bych chtěl ten samý pozemek oplotit. Mám v ůmyslu jednoduchý plot bez pevných základů. Pouze zatlouci dřevěné kůli/palisády a natáhnout pletivo. Potřebuji na to souhlas sousedů nebo povolení? Nebo mohu bez povolení/ohlášení bezproblémů začít? Sousedů se samozřejmě zeptám.

Děkuji za názory a rady.

Dvořák


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 02.07.12 13:19
 
avatar

Plot smerem k sousedum muzete takto udelat bez povoleni, smerem k verejnemu prostranstvi je to horsi. Jinak bunku se domnivam Vam take musi schvalit stavebni urad s prihlednutim k uzemnimu planu

 
Od: ron*
Datum: 02.07.12 13:31
 

Dobrý den,

ke stavbě plotu na vlastním pozemku žádné povolení nepotřebujete. Naopak k umístění buňky UNIMO musíte mít stavební povolení.

 
Datum: 02.07.12 13:35
 

Co se týče oplocení, mám za to že na tom budete stejně jako s tou unimo buňkou. Stavební zákon nikdy nerozlišoval a nerozlišuje zda se jedná o stavbu (dílo) která má základy či nikoliv. To je a hlavně bude hledisko rozdělení staveb na nemovité a movité dle občanského zákoníku (nový OZ od 1.1.2014 zjednodušeně řečeno stavba která bude se zemí spojena pevným základem bude součástí pozemku a nebude tedy samostatnou věcí jako tomu bylo dosud , pokud však bude stavba i pozemek ve vlastnictví téže osoby).

Ve Vašem konkrétním případě mám za to, že je rozhodující stavebním úřadem zmiňovaný územní plán obce kde máte v regulativech (závazná část ÚP) uvedeno jaké stavby se zde smějí stavět (pokud takové jsou).
Vᚠdotaz na stavební úřad by pak měl znít zda je na daném pozemku možno postavit stavbu k např. stavbu pro plnění funkce chmelnice, či sadu pokud Vᚠúzemní plán toto umožňuje. Pokud je však ve Vašem územním plánu uvedeno, že v daném místě nelze umístnit žádnou stavbu, pak zde nepostavíte ani ten plot, a to bez ohledu na jeho provedení, jelikož i Vámi popisovaný plot je stavbou. Jediným řešením krom změny územního plánu je pak pustit se do diskuze typu mobilhaus či maringotka.
doplněno 02.07.12 14:24:

To Diesel jedna věc je co obecné povědomí a druhá je co říká zákon. Ani za dnes už starého SZ se nerozlišovali stavby se základem a bez něho. Mohlo dojít k situaci, že stavbní úřad posoudil skleník či boudu tak, že se nejedná o stavbu a jako taková neptřebuje stavební povolení,ohlášení,územní rozhodnutí, či nově územní souhlas. Ale co vím tak v době nedávno minulé tedy za platnosti posledních dvou stavebních zákonů, tyto nerozlišovali stavby na stavby bez a se základem.

A je dokonce i možné, že jako stavba dočasná, tedy bouda položená na pozemek, nepotřebuje stavební povolení, či ohlášení, ale zároveň je velice pravděpodobné že bude potřebovat územní rozhodnutí, případně územní souhlas. A to opět u stavby dočasné, bez ohledu na to zda její součástí je základová KCE či nikoliv.

Takže já to pořád vidím na cokoliv co má kolečka, pokud není ÚPD vyloučeno parkování čehokoliv ale to mi nepřijde moc pravděpodobné.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 02.07.12 14:12
 
avatar

Pokud by chtěl boudu se zaklady-musí být povolena ,i skleník či pařník!Pokud je bouda či skleník umístěn jen "položením" na pozemek ,NEMUSÍ být povolení - alespoň před pár roky to tak bylo!

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright Š 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.