Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Odpovědnost za poškození kotle během opravy

Od: robi* odpovědí: 5 změna:

Dobrý den,

minulý týden nám firma dělala nové rozvody topení a instalovala nové radiátory. Při následné tlakové zkoušce nechal technik napouštět vodu do kotle o něco déle než původně zamýšlel a bohužel vyletěl pojišťovací ventil. Následně zjišťoval, kdo v okolí dělá na náš typ kotle servis a zda se to dá opravit či je nutné poj. ventil rovnou vyměnit. Již pátý den jsme bez teplé vody a situace spěje k tomu, že si opravu poj. ventilu budu muset hradit sám. Pan technik z firmy provádějící rekonstrukci topení volal, že už někoho na středu sehnal a prý to můžeme spojit zároveň s revizí kotle - takže mě připravuje na to, že zaplatím součástku servis dopravu revizi. Zatím to takto otevřeně neřekl, ale vše tomu nasvědčuje. Otázka na Vás - je za poruchu kotle zodpovědný pracovník firmy a opravu poj.ventilu hradí on (firma) nebo mám smůlu a všechno platím já jako zadavatel práce a vlastník topidl?. Vím, že je to smolná situace a stejně tak ten pojišťovák mohl vyletět jednou mně, ale stalo se tak přičiněním firmy. Děkuji za odpověď.

doplněno 19.06.12 10:30:

Děkuji Vám všem za odpovědi. Tím vylétnutím ventilu jsem myslel, že po otevření nad limitní tlak se již zpátky nedovřel a nyní není funkční a tudíž je odstavený celý kotel jak na topení (nyní ho netřeba) tak na teplou vodu (tu bych docela uvítal).

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar martincakl

Nějak nechápu co si mám představit pod "vyletěl pojistný ventil"...

Pojistný ventil těžko "vyletí", ale jeho funkcí je aby tlak v systému nepřekročil danou úroveň bezpečnou k provozu soustavy..., pokud

ano, pojistný ventil se otevře..a to na tak dlouho dobu, až je tlak zase v pořádku tedy nižší než otevírací hodnota PV.

Ventil se pak zase zavře...a funguje dál.

Co by se tedy mělo servisovat nebo měnit?

 

pecenkav*
hodnocení

1x

Jak uz bylo psano, pojistny ventil ma otevrit, odpustit tlak a pak se zase zavre, pokud se tak nezachoval a proteka uz porad, pak uz byl nacaty a tudiz vadny, nebo v nem zustalo nejake smeti a pak by stacilo ho zase profouknout tlakem,

Pri slovech "vyletel pojistovak" si predstavim pojistovaci ventil vystreleny ze zavitu a to by zase bylo jeho spatnou funkci, ze neotevrel pri nastavenem pretlaku a nebo ze byl spatne nasroubovany a ted konecne vystrelil ze zavitu.

V kazdem pripade za to nese zodpovednost provozovatel a jim kazdorocne zvani servisni technici na pravidelne prohlidky, kteri meli spravnou funkci pojistneho ventilu zkouset a pripadna netesnost zavitu by take byla videt.

Ja bych to osobne rovnou opravil a pak vam to zapocital do praci souvisejicich s vymenou radiatoru.

 

repkin*
hodnocení

0x

Co máte ve smlouvě?Případně firma v obchodních podmínkách? Slušná a solidní firma by to opravila bez řečí, pokud by závada vznikla jejím přičiněním.

doplněno 18.06.12 14:34:

Popravdě mne nenapadlo až takle nad tím přemýšlet *nevi**bzum**hi* Samozřejmě Martin má pravdu.

 

topic
hodnocení

0x

Pokud technik natlakoval na vyšší tlak než měl být zkušební tlak, tak zodpovídá technik = komplet náhrada škody. Pokud tlak vyšší nebyl, tak se jen projevila vada = zodpovědný není a je to na vás nebo na záruku.

Je třeba upřesnění, základní otázky jsou "kolik měl být zkušební tlak" a "na jaký tlak to natlakoval"

"Vyletěl PV" - tím myslíte co přesně? Klasický PV otevře a zavře. Praskají průtržné membrány...

Mám z toho pocit, že se přetlakování snaží využít k tahání peněz z neznalého. Pokud se projevila vada, tak bych na opravu kotle najal někoho jiného - revize kotle je co a proč? Pokud přetlakoval tak bych chtěl náhradu škody, překročení zkušebního tlaku jde dokázat.

 

topic
hodnocení

0x

Nečistota v sedle, většinou stačí propláchnout (otočit kloboukem až odfoukne). Technik zodpovědnost nemá. Pokud propláchnutí nepomůže tak nový (levné za 100,- Kč, výměna = starý vyšroubovat a nový našroubovat, žádná revize kotle není nutná)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]