Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Připojení plynového sporáku

Od: jana8* odpovědí: 12 změna:

Jak se připojuje plynový sporák s integrovaným elektrickým zapalováním? Budeme si po přestěhování do paneláku kupovat nová plynová kamna, stávající už tam byla přes 16 let. V nabídkách u plynových píší, že mají elektrické zapalování. Jak se tedy napojují na elektrické vedení? Žádná přípojka u kamen není jen zásuvka. Jak by se to řešilo? Musel by se udělat nový rozvod?

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

1x

Dobrý den. Já mám kombinovaný sporák s plynovými hořáky a elektrickou troubou. Také mám elektrické zapalování a horkovzdušnou troubu. Když mi přivezli sporák domů, tak jsem zjistila, že elektrická šňůra byla jen vložená do obalu a nebyla zamontována do kamen. Objednala jsem si elektrikáře na odborné zapojení a následně plynaře. Od elektrikáře jsem dostala potvrzení s kulatým razítkem a od plynaře také. Jednou za rok u nás chodí kontrola na plynové sporáky. Při první kontrole plynu jsem musela předložit potvrzení o odborném zapojení kabelu. Zástrčku mám v zásuvce u kuchyšké linky.

mowla*
hodnocení

0x

Pokud jde jen o zapalování, má příkon ´nulacelánulanic´, takže v pohodě stačí prodlužka odkudkoli... Ale - jde o kamna a nebo sporák? Ne, že by na tom nějak zvlášť záleželo (pokud jde o zapalování), ale součástí plynvého sporáku bývá dost často elektrická trouba - a tu je, samozřejmě, velmi vhodné připojit na samostatný el. okruh...

doplněno 07.11.12 13:01:

Takže jde jen o zapalování - ideální je zásuvka za sporákem (nikde nezavazí - není vidět šňůra)... Pokud tam není, zvážil bych možnost jejího přidělání, dokud je kuchyň ´ve výstavbě´... Jinak lze přívod řešit prodlužkou...

jana8*
hodnocení

U sporáku píšou toto: