Nejste přihlášen/a.
Renovujeme jednu místnost ve starém domku s vysokými stropy - palach. Bohužel nejsou nijak zateplené a přemýšlíme jak na to. Protože omítky na stropech mají již své za sebou, přemýšlíme jak na to vyzrát.
Říkal jsem si, že by se dalo na strop zespodu přišroubovat 5cm polystyrén, ten přetáhnout lepidlem s perlinkou a měli bysme pěkný nový strop i zateplený.
Co si o tom myslíte? Je to možné tatko provést? Polyš bych podmáznul lepidlem a pojistil šrouby, ale zajímá mě jestli je nutné otloukat i starou omítku. Rozhodně ještě neopadává, ale esteticky nevyhovuje...
Díky! Honza
Dobrý den, to s tím polyšem se to tu už řešilo. Myslím si, že to není dobrý nápad s ohledem na rosný bod ( více je v mnoha podobných diskusí uvedeno např. od p. Cukráře). Ve vašem případě je standartní provádět sádrokartonový podhled s možností vložení izolace mezi podhled a původní strop. Ještě je potřeba na strop dát parotěsnou folii (opět rosný bod). Ale nejsem odborník, takže vyčkejte na ostatní erudované rádce nebo pohledejte v historii této poradny.
proč si nesnížíte stropy sádrokartonem?A tím se vá to i zateplí.A strop bude krásný,chce to ale asi zručného člověka ,je to fuška. Ale uvnitř v pokoji vám ty klasické podhledy nepomůžou.
doplněno 28.03.12 12:04:koukám ráda na "Stavění je sen a tam se snižují stropy a bez problémů. Montují se do sádrokatonu bodovky ,kdyby tam bylo vlhko,tak by asi to nebylo vhodné. A tím že ho i sníží ,bude i tepleji. Tak uvažuji já...nevím..
Honzo, provést to tak můžete, ale víte co se bude dít nad tím polyšem?
Navím 5 cm je zateplení jako když jdete na hory v zimě a navléknete si na tričko flanelku. Bude Vám v mrezech zima?
Doporučuji nevymýšlet vymyšlené, a jít klasikou. Zateplit na studené straně, tedy podlahu na půdě, rozbalením vaty třeba
a v tloušce od 24 cm výše...
chcete zateplit či jen naznačit zateplení?