Nejste přihlášen/a.
Jsem antitalent na techniku, tak se předem omlouvám za možná banální dotaz - v bytě mám jističe 1x16 a 3x10A přičemž jeden 10A se spouští s nízkým tarifem samostatně pro ohřev vody v bojleru v předem určených časech. Problém je, že dnes začal jistič vydávat příšerné zvuky - jakoby někdo soustavně zvonil na domovní zvonek a vydává je po celou dobu, kdy je pod proudem (tj. 8 hodin denně). Vše funguje, elektřina přes něj prochází, ale nedá se v tom rámusu bydlet. Bude na něco takového stačit vyměnit tento jistič za nový nebo může jít o něco zásadnějšího?
Většinou zvuky nevydává tento jistič, ale spíše relátko, které spíná "noční proud" do bojleru. Ještě raději ověřte, kdo je pachatelem těch zvuků, asi bude nutná výměna.
Díky za rychlou odpověď. Ne že bych z ní byl moudřejší ale mohu potvrdit, že zvuky vycházejí z "krabičky s pojistkami" v chodbě. Po ručním vypnutí tohoto jednoho jističe zvuky logicky ustanou.
Ještě byste tam měl mít jistič s malou hodnotou, 2A nebo 6A, při jeho vypnutí by zvuky měly ustat také... Mezi jističi bude jedna "krabička" bez páčky, možná o trochu širší než ostatní jističe - to bývá to relé (anebo stykač), který občas vibruje, lze to někdy ověřit i pohmatem,
Jde o staré jističe ve starém domě a myslím, že to, co popisujete, tam není. Můžete posoudit sám, přikládám fotografii. Problém dělá 10A jistič, který je momentálně vypnut, vedle něj je pouze 16A jistič, který ani popravdě nevím, k čemu slouží, jeho vypnutí nic neovlivnilo. Levá pojistková krabička je na denní proud a funguje normálně.
Jo, to je ještě starší rozvodnice, ten stykač je s největší pravděpodobností ukryt pod tím tmavým deklíkem vpravo od stykačů. Jinak kdyby to viděl revizák...
Tyhle jističe IJV měly několik nešvarů, ale s hlučností jsem se ještě nesetkal...
Někdo zas řekne, že jsem extrémista, ale já osobně bych to radši vyměnil komplet za nové jističe. Sice nové v dnešní době bohužel mnohdy neznamená kvalitní, ale u bakeliťáků bych to asi risknul.