Max cena za odvoz komunálního odpadu

Od: Datum: 13.03.12 09:49 odpovědí: 18 změna: 24.05.12 15:56

Dobrý den, jen bych se chtěl zeptat, kolik max. je možné vybírat za svoz komunálního odpadu, samozřejmě jsem četl, že tuto částku tvoří dvě položky, tedy vždy max 250,-Kč, tedy dohromady max 500,-Kč, ale při ročním vyučtování platím i 900,-Kč za rok a osobu...? Tedy nevím, jak je to možné, či zda toto něco dále umožňuje či upravuje. Děkuji.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 5 let bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 13.03.12 09:56
 

Bohužel, dle stávající legislativy, může obec vybírat za svoz komunálního odpadu poplatek dle skutečných nákladů.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: felix77*
Datum: 13.03.12 10:01
 

Děkuji za odpověď, jen se chci ještě zeptat, co toto upravuje - legislativa, kde se to dočtu. Děkuji.

Datum: 13.03.12 10:02
 
avatar

Myslím, že cenu si upravuje každé město, vesnice podle svých nákladů. O jakém ročním vyučtování mluvíte? Za svoz v Brně 500/osoba, možno platit na pokladně magistrátu od 1.3-do konce května, nebo převodem či složenkou od začátku roku do konce května (když zaplatíte v červenci tak se až tak moc nestane, hlavně že zaplatíte), na chalupě 400 za chalupu. Nikdy mi nikdo neposlal nějaké roční vyučtování, cena za svoz je pevně daná.

 
Od: felix77*
Datum: 13.03.12 10:09
 

Dobrý den a děkuji. U nás platíme popelnice v nájmu, kdy za rok to dělá 500,-Kč a při ročním vyúčtování tepla, vody apod. máme kromě jiného i nedoplatek za odvoz popelnic, který dále musíme zaplatit. Tedy např dalších 400,-Kč na osobu, potom vychází, že za rok a osobu zaplatíme i 900,-Kč.

Datum: 13.03.12 10:28
 
avatar

Tomu se mi ani nechce věřit, vážně jsem o tom ještě neslyšela a jste první, zajděte na magistrát města, obecní úřad nebo co u vás máte a zeptejte se co vlastně platíte a komu. Nejde třeba o ůklid u kontejnerů nějaké firmě?

doplněno 13.03.12 10:35:

Výši a způsob úhrady řeší vyhláška města Brna. Peněžní prostředky za odpady jsou vybírány formou místního poplatku a jsou příjmem Statutárního města Brna.

Podrobné informace získáte na Oddělení správy poplatku za komunální odpad Magistrátu města Brna, Šumavská 33 (budova A), tel.č.: 549 133 302, 549 133 511, fax č.: 549 133 500, e-mail: ozp@brno.cz.

U nás bych se dotázala prvně mejlem zde, pak bych tam zašla a myslím, že bych věděla co potřebuji. Nevím kde bydlíte ale i vaše město má jistě své stránky a úřední hodiny. Neváhejte, jsou to vaše peníze!

 
Od: felix77*
Datum: 13.03.12 10:41
 

Ještě jsem se jednou koukal a je to opravdu tak, tedy v nájmu platíme zálohově PDO - pevný domácí odpad, tak, že to výchyzí 400,-Kč na osobu a v březnu nám udělají vyúčtování Protokol o vyúčtování záloh na teplo, TUV, vodu a služby a ve službách se potom dočteme, že zálohy byly, náklady byly a rozdíl, tedy většinou nebo tedy vždy nedopatek je takový a platíme. Jinak jsem žádnou vyhlášku, která by u nás pevně vymezovala odpad nenanšel. Nové Sedlo, okres Sokolov.

Datum: 13.03.12 10:44
 

Felixi u nás když obec rozůčtuje skutečné náklady tak to vychází zrovna tak. Pokud na obci sedí páčko který není schopno se podepsat (napsat do zápisu své příjmení a 5 ti písmenech bez chyby, a tu má v každém čtvrtém slově) tak od něj nemohu čekat, že vyjedná lepší cenu.

 
Od: lidka*
Datum: 13.03.12 10:43
 

Jsou dvě možnosti plateb za odvoz komunálního odpadu. Ve většině měst a obcí je zaveden místní poplatek za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů - zkráceně se používa za odpad. Hradí ho všechni občané trvale bydlící a nebo vlastnící rekreační objekt. Ten je dosud (ale asi ne nadlouho) v maximální výši 500 Kč (250 konstatní částka +do 250 podle skutečných výdajů města/obce). A ten je prakticky hrazen a předepisován ve vztahu občan - samospráva. A ve větších městech - např. v Praze je tato služba hrazena platbou podle kapacity a četnosti svozu přidělené popelnice k nemovitosti. To je možná váš případ, kdy majitel a nebo správce nemovitosti od vás vybral zálohu 500 Kč a skutečnou platbu za přistavenou poplenici ve vyúčtování dopočítal podle skutečného počtu osob v nemovitosti bydlící. Takže si zjistěte, jaký způsob úhrady je zaveden ve vašem městě a nebo obci podle obecně závazné vyhlášky (OZV). Určitě bude zveřejněn na stránkách města/obce pod souborem OZV a nařízení. V každém případě žádejte od majitele rozpis této položky a případné zdůvodnění doplatku.

doplněno 13.03.12 11:09:

Zkoušela jsem na stránkách vaší obce nalézt platnou OZV. Ale musím říct, že se na nich dosti špatně hledá. Po dlouhém pátraní jsem našla OZV pouze z roku 2004 - označenou s platností 1/2005. Ovšem měla by asi být aktualizovaná, co se týše výše poplatku. Bylo by nejlépe si ji na úřadě nechat předložit v platné verzi. Ať máte ten správný podklad pro případné další jednání o vyúčtování.

http://www.nove-sedlo.cz/ured…k=2005&detail=75&kshowback=13

Ohodnoceno: 1x
 
Od: felix77*
Datum: 13.03.12 11:01
 

To jsem se také dočetl, myslím 250,-Kč pevně + až do 250,-Kč podle nákladů, tak mi nejde do hlavy, že můžeme platit ještě nad 250,-Kč, jinak máme městský byt, jeden kontejner u domu pro 10 bytovek a tak mi to bylo i vysvětleno, že cena kontejneru děleno počet osob trv. přihlášených v našem domě jsou skutečné výdaje a zbytek musíme doplatit. Jinak jak už jsem psal na stránkách města Nové Sedlo, okres Sokolov, jsem se žádné této vyhlášce nedočetl a jsme malá obec cca 2500 obyvatel. Tak stále nevím.

Od: buss®
Datum: 13.03.12 11:11
 
 
Od: felix77*
Datum: 13.03.12 11:31
 

Samozřejmě máme všicí int., na těchto stránkách jsem samozřejmě hledal, ale...nenašel. Jestli vy jo, tak ještě písnětě kde..?

Datum: 13.03.12 11:32
 
avatar

buss-toto jsem také našla a pokud nejsem uplně blbá tak jsem se o platbě za komunální odpad nedozvěděla nic. Právo na informace je, tož já bych jim napsala.

doplněno 13.03.12 11:44:

Lidko *palec*jsi dobrá!

 
Od: felix77*
Datum: 13.03.12 12:21
 

Ahoj Lidko, děkuji za info, samozřejmě psát nemá smysl, u nás to v§ůbec nefunguje, myslím net a psané dotazy, jak jsem i již psal, byl jsem tam cc před 3 lety a na odpady jsem se ptal, jenže moc o tom nevím, tak mi jen řekli, že kontejner stál za rok pro náš dům tolik, vybralo se tolik, náklady byly vyšší než zálohy, tudíž doplatit. Když jsem říkal, že ze zákona mohou požadovat celkem 500,-Kč, tak řekli že ne, že to upravují jiné zákony či vyhlášky, samozřejmě již neřekli jaké a já jsem žádné ani nenašel. Tak chci jen vědět, kolik opravdu mohou požadovat a co to upravuje...

Datum: 13.03.12 12:31
 
avatar

Tuto problematiku upravuje § 10b tohoto zákona. http://www.zakonyprolidi.cz/cs/1990-565

Jak Lidka správně předvídá, dojde ke změnám, viz:

http://zpravy.alfa9.cz/absolu…a.aspx?articleid=613&zoneid=3

Ohodnoceno: 3x
 

 

Od: felix77*
Datum: 13.03.12 12:55
 

No konečně a děkuji Bruno2 - jsem věděl jen o zákoně č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích, z kterého vyplívalo, že mohou vybírat pouze max 500,-Kč, ale podle zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech vyplívá, že mohou požadovat veškeré skutečné náklady, které obci s odpadky vznikly - jen jej musí upravovat vyhláška, která u nás chybí nebo jsem ji nenašel.

O druhém zákoně jsem tedy nevěděl a ještě jednou děkuji, jen teď nevím, co se má novelizovat, když to tento druhý zákon, podle kterého se mohou města řídit, již upravuje, tedy že mohou po občenech žádát veškeré výdaje spojené s odpadky?

Datum: 24.05.12 15:36
 

Dobrý den.

Jeden dotaz opět k odpadům. Mám chalupu v Brzicích v okrese Náchod. Bylo mi zděleno, že musím zaplatit roční poplatek za odpady v hodnotě 500,-Kč Když jsem se dotázal kam tedy s odpadem, který normálně vozím v pytli do svého trvalého pobytu v Hradci , bylo mi řečeno, že si musím zakoupit popelnici a pak si pravidelně kupovat ony známky v patřičné hodnotě myslím 70Kč případně zakoupit pytle určené ke svozu odpadu. Je to opravdu správné? Neměla by obec tedy nějak vyjít vstříc i nám chalupářům, kteří tedy svůj odpad vozí do trvalého pobytu, kde taky platíme poplatek taky, ale jednou za rok a pak máme popelnice stále k dispozici a žádný již známky neplatíme a ani ne nádoby na odpad jako zde chtějí. Děkuji za info. Michal

 
Od: moto®
Datum: 13.03.12 12:52
 
avatar

Bohužel, ceny za svoz odpadků jsou jen trvale dočasné. Stačí sledovat jen bedlivě denní tisk. Část ceny jsou skutečné náklady na svoz a likvidaci. Stále narustající další část je tak zvané kalouskovné. Tedy pokuta za to, že jsme příčinliví a nejsme bezdomovci.

 
Datum: 24.05.12 15:56
 

u nás neplatíme nic :-P , do dvora můžu přivést 200kg odpadu navíc zdarma a ještě máme každé dva měsíce v ulici kontejner *tanec**uspech*

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.