Nejste přihlášen/a.
Potřebuji nutně poradit. Měli jsme vypuštěný systém ústředního vytápění. Nyní jsme ho napustili, odvzdušnili. Zatopili jsme v kotli a jeké bylo naše překvapení teploměr u kotle vylítnul na 90C a topily pouze první tři tadiátory a dalších 5 radiátorů vůbec netopilo, kontrolní teploměr v druhé polovině systému se nezvednul ani o stupeň. Prosím poraďte co máme dělat - spěchá. Děkuji
Zdravím . Takhle když to člověk nevidí těžká rada. Může tam být třeba nějakej vzduchovej pytel. Také záleží jak je vyvážená soustava. Jaký máš kotel? Jaké čerpadlo? Zkus ty radiátory co topí přiškrtit , jak se to bude chovat . Ale nezapomeň sledovat teplotu. Nebo na radiátoru který netopí povolit odvzdušňovák a nechat to téct třeba do kýbla . Co to udělá.Jestli se prohřeje . Pak samozřejmě dopustit tlak.
No nevím i to se samozřejmě mohlo stát, ale to by asi nešla voda napustit, nevím, jsem úplný laik. Jak však poznám jestli to je zamrzlé, či zavzdušnělé, či zda tam je špunt.
Pokud máš závěšák a teplota šla hned nahoru , tak ještě odvzdušni kotel. Navrchu bývá automat kalíšek. (ale to většinou vyřadí kotel havarijní termostat)
většinou zavzdušněno a po zatopení se dělá vzduch tak je nutno odvzdušnit vícekrát,dát čerpadlo na vyšší otáčky.nejlepší je automatický hrníček na odfukování,jen pro info po zrovoznění u mě to trvalo přes měsíc než se to odvzdušnilo a automat si odfoukne i dnes což je normál,voda obsahuje vzduch a ten musí vyjít
Když se zavřou všechny topící radiátory, začne teplota stoupat. Když se zavřou jenom dva a jeden zůstane běžet, teplota se drží na 70 C.
Nekdy zaschne čerpadlo a potřebuje pomoc roztočit , tj. povolit středový šroub (poteče trochu vody) a roztočit vnitřní hřídelku.Muže být i zanesený filtr před čerpadlem.