Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Typ elektrody pro trafo svářečku

Od: 02logik66* odpovědí: 7 změna:

Dobrý den. Prosím o radu. Jsem totiž laik. Koupil jsem si starší svářečku HERKULES ES 150, 230V, svařovací proud 40 - 140 A, průměr elektrod 1,8 - 3,2 mm (náhled jak vypadá: aukro.cz/...). Plánuji na chatě vařit drobnosti typu - držák plotu, konzola na pergolu, malý květinový stolek atd., nic tedy velkého a profesionálního. Elektrod je mnoho druhů a tak bych potřeboval poradit jaké mám na uvedené práce v obchodě chtít, abych nebyl za úplnou "lamu". Zkuste mi někdo s přihlédnutím k typu svářečky poradit. Děkuji předem.

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

pecenkav*
hodnocení

2x

ER-113 a ER-117 prumer 2mm a 2,5mm, silnejsi nema smysl, neutahne to.

kdokoliv*

Asi nejlépe se bude svařovat s těma 2mm - v reservě pro silnější materiály mít 2,5mm ( elektrody s rutilovým obalem - rutilky s označením ER ) = přesně tak jak píše " pecenkav". Osobně bych ale takovou trafosvářečku vůbec nekupoval. Nejlépe se svařuje s invertorovou svářečkou, která je sice dražší ale zato lehčí, menší ale co hlavně mnohem lépe se s ní svařuje. Rozhodně pro radost z vlastní práce ten invertor.

doplněno 12.01.12 08:16:

S touto uváděnou svářečkou z aukra nejdou dělat polohové sváry a na to co uvádíte, že chcete svařovat lecos, tak bych ve výběru neváhal.

pecenkav*

to s tebou musim nesouhlasit, s trafem se da svarovat stejne dobre, ale musi na to clovek byt zvykl,me osobne je jedno, jakou svarecku dostanu do ruky, ale nehodlam tady rozpoutat debatu, dotaz byl na elektrody a to uz sme mu poradili, navic podle toho, ze nevi, cim barit, tak to asi ani moc neumi a v tom pripade je pro nej asi to trafo lepsi, lip chyta oblouk.

doplněno 12.01.12 08:45:

oprava:cim varit

moto*