Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
v RD v horním patře máme dva radiátory (pravděpodobně ke stoupačce napojené nějakým T-kusem). Problematický radiátor (na pravé větvi) má odvzdušňovací ventil a je vyspádovaný (je výše než radiátor na levé větvi). Celý systém jsem několikrát odvzdušňoval a dokonce pan topenář odšrouboval radiátor na šroubení u ventilu (což byla dost velká sebevražda, protože pak to našrobouvat zpátky a dát tam nové těsnění, to byl doslova horor). Kotel je nový (prosinec 2011), kondenzační Viessmann. Barometr na něm ukazuje tlak v soustavě cca 1,2 bar. Radiátory jsou staré, žebrové, litinové. V přízemí je topení bez problémů.
Mám podezření na ucpanou trubku (právě v tom téčku mezi radiátory), ale jsem laik a proto se obracím na vás, odborníky.
Proč tedy radiátor na pravé větvi netopí? Jak to zařídit, aby topil? Zkoušel jsem systém "vyburcovat" tím, že jsem topil na vysokou teplotu (třeba 26 stupňů) a někdy se povedlo, že pravý radiátor začal mírně topit. V současné době už bohužel nefunguje ani toto opatření. Existuje nějaký způsob, jak trubky "profouknout" a pročistit od případných nánosů nečistot?
Prosím tedy o radu, nápady, nejlépe rovnou řešení
Děkuji!
Co to udělá při zavřeném levém radiátoru?O zanesení horních radiátorů,respekt.trubek nánosem vod.kamene se asi nedá hovořit,pokud by trubka nebyla ucpána nějakým kusem čehokoliv.
Jeste by to chtelo vedet, kam to je vyspadovany, jestli nahodou nehoni vzduch ke stoupacce a pak jestli tam neni nekde moznost tvorby vzduchoveho pytle a jak je rozvod stary, jestli to nekdy topilo normalne.
Pan topenář na to kouknul zkušeným okem a konstatoval, že spád je dobrý (odvzdušňovák je vpravo, pravá strana je výše). Rozvod je starý, tipuju 15 let a více. Normálně to topilo předtím se starým plynovým kotlem (tzn. vysokoteplotní systém).
Topení je na čerpadlo,nebo je to samotíž?Pokud jede čerpadlo a netopí to,je ucpaný filtr.Nebo otevřený obtok.