Nejste přihlášen/a.
Dobrý den chci se zeptat.. Reklamovali jsme postel zakoupenou ve sconto nabytek.. Reklamace byla podána koncem října a do teď není reklamace vyřízena ani postel nemáme doma. V reklamačním řádu mají napsáno:
Všechny požadavky jsme splnili.. Na uznání reklamace máme zcela jistě právo.. Postel je do 120kg-přítel má 84kg a přesto po roce užívání praskla lamela (je to postel s ůložným prostorem) a tudíž se na tom nedalo dál spát.
Na vyřízení reklamace je 30dnů od nahlášení. Na co máme právo když tuto dobu nedodrželi a ani se nijak nesnaží komunikovat?
Máme právo na vrácení peněz za postel?
A je to 100% jisté? Ať nejsme za hlupáky.. Nemůžete mi sem dát nějaký ůryvek nebo zákon v kterém je to doslova napsané? Děkuji moc..
Tím vracením peněz bych si tak jistý nebyl, spíš tipuju, že vám nabídnou výměnu za jinou. A už jste tam volali a zeptali se, v jakém stavu je reklamace?
Reklamační řád říká: Prodávající je povinen reklamaci vyřídit v zákonné lhůtě 30 dnů. Lhůta pro vyřízení reklamace počíná běžet dnem doručení zboží na adresu prodávajícího. Nebude-li reklamace v uvedené lhůtě prodávajícím vyřízena, má kupující právo na přiměřenou slevu nebo odstoupení od smlouvy.
A jinak též občanský zákoník §622:
(1) Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
doplněno 05.12.11 08:26:
Takže máte právo buď na slevu, nebo odstoupit od smlouvy.
Právě,že přímo sconto má v podmínkách uvedeno,že reklamace bude vyřízena do 30ti dnů ode dne nahlášení-postel si odvezli asi až za dva týdny po tom! Od té doby nám poslali jen jeden email,kterej nám vlastně neřekl nic co by jsme neveděli.. Ale lhůta 30ti dnů je již překročená. Po pravdě už nás moc nebaví spát na podlaze na molitanu,tak by jsme to už chtěli nějak ukončit
a 30. den po nahlášení jste se tam byli zeptat jak reklamace dopadla? je možné, že tam postel máte opravenou. není povinností prodejce vás o tomto informovat... na email nemusí reagovat (slušné by to bylo).
doplněno 05.12.11 10:11:a co vám ten 30. den po oznámení řekli? to je důležité vědět. jinak lze těžko radit. zamítli reklamaci? to je taky možné. po roce by ta lamela mohla být klidně opotřebovaná (a na to se záruka nevztahuje).
Pokud pisou odedne nahlaseni mate pravo 30 dni potom pozadovat navraceni penez.
Zakon ale rika, ze maji 30dni na vyrizeni reklamace. Nevim jestli se tam zapocitava i toto.
V kazdem pripade mate po 30dnech narok na vraceni penez.
Uveďte, prosím, podle čeho. Ani v obchodním zákoníku jsem nenašla, že by takový nárok na vrácení peněz skutečně měli. Děkuji.
doplněno 05.12.11 11:50:Myslím -automaticky.
Toto resi obcansky zakonik.
Podle obchodniho byste nemusela mit zaruku zadnou. Ale to by jste musela kupovat na zivnost.
Myslim ze to resi Občanský zákoník § 619 a následující a zákon o ochraně spotřebitele § 19.
Sbírka zákonů č.34/1996 § 19/3
§ 19
(1) S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba,13) je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání.
(2) V provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizovat reklamace.
(3) Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
(4) Při prodeji nebo poskytování služeb mimo ohlášenou provozovnu je prodávající povinen k informacím podle § 13 na žádost spotřebitele poskytnout zejména název nebo jméno a adresu prodávajícího, kde může spotřebitel i po ukončení takového prodeje nebo poskytování služeb uplatnit reklamaci.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.