Nejste přihlášen/a.
Ahojte všem,
jsem začátečník v oblasti podnájmů atd. a zajímala by mě jedna věcička, které se nemůžu dopídit. U podnájmů většinou vídám, že se platí nájem + zálohy. Zároveň však je i v inzerátech psáno, že na vás bude přepsáno měřidlo spotřeby. Doteď jsem žil v tom, že od toho tam jsou ty zálohy, které by měli pokrýt všechny spotřeby a případné nedoplatky či přeplatky se řeší potom zpětně.
Znamená to tedy, že se platí nájem, záloha a ještě ty samotné energie? Co všechno se skrývá pod tím přepisem měřidel?
Děkuji za objasnění
H.
Asi se jedné o předpis,že je instalováno poměrové měřidlo.Zálohy se platí každý měsíc,po výpočtu spotřeby na byt,která obsahuje porovnání celkové spotřeby v domě(měřidlo na patě domu) a poměru spotřeb z měřidel jednotlivých bytů.Správce ještě uplatní různé koeficienty,podle polohy bytu,rozměru bytu apod. a vzniknou roční náklady na teplo.Rozdíl mezi celkovými zálohami a skutečností se doplácí,nebo vrací.Podnájemník vesměs nevidí vracenou sumu,ta přijde majiteli bytu na konto.
JABRAKA
Takže pokud to chápu správně, tak budu platit nájemné + zálohy tomu, kdo mi pronajímá byt, ale na mě bude napsané to měřidlo? A spotřeby se zaplatí pak za to celé období (1 rok) z těch mých záloh z každého měsíce?
Nerozumím tomu? To máte pronajmutý celý byt? Elektřina je napsaná na majitele bytu, jak na vás může přepsat měřidlo spotřeby? Měřidlo čeho? Elektřina, voda,topení je zálohovaná v inkasu a vyúčtování také. Vše má majitel.
Nejlépe bych se poptal u dodavatele energií, zda nechá měřák napsat na nájemníka a budu ve vztahu s ním, po dohodě s vlastníkiem .
Nebo se jen poznamená při nastěhování/odstěhování jejich stav a dodavatelé jednají jen s majitelem bytu a on vám to přeúčtuje. Toto je zřejmě nejčastější postup, zvl. pronajímá-li více bytů v domě.