Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Klenbovy strop v koupelne

Od: marleo* odpovědí: 3 změna:

Dobry den mam starsi dum s klenbovymi stropy a v jedne mistnosti jsem se rozhodl udelat novou koupelnu tedy mistnost se zvysenou vlhkosti.Mam v planu klenbu priznat i kdyz jsem ji jeste zcela neodkryl od omitky takze nevim v jakem je stavu zajima me zda je to vhodne nechat odkrytou klenbu v koupelně mam na mysli to aby cihly netahly vlhkost a nezacaly se treba drolit, nebo jestli bude lepsi ji omitnout.predesílam že jsem uplny laik a do opravy domu jsem se pustil sam bez jakychkoliv znalostí.dekuji JIrak

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

technikjirik*
hodnocení

2x

Dobrý den, pokud by s jednalo o cihly slinuté a neporézní, pak by možná mohl být výsledek zajímavý. Zkušenost však je taková, že když otlučete omítku z cihel, pak budete muste udělat přebroušení povrchu cihel a to na takovou úroveň aby nebylo už vidět vsáklé vápno z malty, podle poréznosti cihel to může být i 1cm pak je nutno cihly impragnovat ochranou proti vlhkosti a vytmelit nově spáry a znovu impregnosvat. Je tu však celkem vysoké ryziko, že cihlamy bude stále prostupovat vápenný film.

Osobně si myslím, že přiznávat staré zdivo po otlučení omítek není ku prospěchu věci. Je lepé otlouct omítku a pak udělat třeba obložení cihelným páskem což je esteticky preciznější. Také je možné otlučené cihly natřít barvou, ale výsledek není nikdy uspokojivý.

Přeji Vám hodně zdaru při rekonstrukci. A neváhejte se ptát třeba i na blbosti.

cesmina*
hodnocení

2x

My máme také koupelnu s klendbou .Máme ji omítnutou a vypadá to dobře.Můžete klidně udělat nějakou hrubší omítku pokud by ladila s okolním obkladem.

kjanik112*
hodnocení

0x