Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
prosíme o radu, jak řešit následující situaci.
Při rekonstrukci koupelny+WC nám instalatér navrhl, abychom veškeré zřizovací předměty vybrali u dodavatele (AZ-koupelny), s nímž spolupracuje a který má velký výběr přímo vystavených výrobků. Výběru všech předmětů byl přítomen s tím, že sám námi vybrané předměty objedná a odpovídající čísla na objednávku zapíše. Vybrali jsme z vystavených umyvadel šíře 60 cm obdélníkové KOLO UMYVADLO TWINS L51160 (hloubka 46 cm). Z jiného vystaveného kompletu jsme vybrali závěsnou umyvadlovou skříňku se šuplíkem - série KOLO DOMINO, a to po instalatérově ujištění, že ji lze k našemu umyvadlu zvolit.
Při rekonstrukce koupelny se ukázalo, že ze dvou možných skříněk KOLO DOMINO stejného vzhledu (rozměry 60x37x37 a 60x37x48,5) řemeslník přivezl a instaloval tu hlubší. V praxi to znamená, že čelo skříňky je předsunuto před přední vodorovnou hranu umyvadla tak, že po svislé přední "stěně" umyvadla každá kapička vody vtéká rozhraním mezi skříňkou a čelem šuplíku přímo do zásuvky. Instalatér tvrdí, že tuto skříňku jsme si objednali a že ji nemůže vrátit a vyměnit! Podstatné se nám zdá být to, že odborník by měl při nejmenším vědět, že existují dvě různě hluboké skříňky, tedy že taková situace může nastat - a na tuto skutečnost zákazníka upozornit, pokud by snad z "nějakého důvodu" sám požadoval, aby skříňka byla předsunuta před umyvadlem...! Samozřejmě, že ve vystaveném kompletu skříňky s jiným umyvadlem tato situace nenastala!
Posléze jsme na objednávkovém listu, který jsme dostali k nahlédnutí, zjistili, že u skříňky je k našemu údivu uvedeno KOLO DOMINO 89252+89261, což - po hledání na internetu - jsou čísla právě OBOU předmětných skříněk. Navíc na objednávce uvedená cena 4740,- převyšuje výrazně i SOUČET (sice internetových) cen obou skříněk...
Se samotnou prací instalatéra jsme byli spokojeni, tím víc nás nyní, před dokončením prací, mrzí nastalá situace. Na vyúčtování doplatku zatím čekáme, stejně jako na řešení našeho návrhu, aby instalatér skříňku (neporušenou) odmontoval a vyměnil za méně hlubokou.
PORAĎTE, prosím...! Výrobce KOLO přece nemohl "chtít", aby si zákazník pod odborným dohledem z jeho výrobků k pravoúhlému umyvadlu hloubky 46 cm vybral závěsnou skříňku hloubky 48,5 cm...? Děkujeme předem za čas, který věnujete odpovědi, a přejeme Vám lepší zkušenosti s odborníky, než máme momentálně my . M+Z.
Obávám se, že není moc co poradit, kromě - trvat na svém, trvat na svém, trvat na svém. Zvlášť když si to ten dobrák tak naúčtoval. Doplatek ještě neproběhl, podmiňte ho rozhodně použitelným doděláním těch skříněk. Tohle jsou hrozné manýry, z toho vždycky rostu, když se mi něco podobného přihodí a řemeslníci jsou schopní tvrdit "že je to přeci normální" nad neuvěřitelnými ptákovinami, jenom aby si ušetřili práci...
Takže...bohužel pro Vás musím napsat, že instalatér má v podstatě pravdu..
K umyvadlu Kolo série Twins č.L51160 výrobce doporučuje skříňku opět série Twins (což mi přijde logické) č.89202 nebo 89203.
Dle výrobce je ale také možná kombinace se skříňkami série Domino č.89207 bílá nebo 89213 cappuccino (60x37x48,5).
Ta méně hluboká skříňka co Vám připadá vhodnější tedy Domino 89206 nebo 89212 není výrobcem uváděna ani jako doporučená, ani jako možná..
Instalatér tedy postupoval jak podle svého dobrého svědomí, tak hlavně podle doporučení výrobce...a koneckonců výrobce je ten kdo musí určit vhodnou či možnou kombinaci svých komponentů.
Spíše je mi divné, že jste se rozhodli nakombinovat dvě série..místo aby design držel výrobní řadu, ale to je koneckonců Vaše věc.
Takže závěrem opět zopakuji, že Váš instalatér je v tom nevinně...
Kdyby jste kupovala skříňku v koupelnovém studiu, tak by Vám ji s vysokou pravděpodobností vyměnili, (pokud by nebyla poškozená) za jinou. A taky by Vám tam rovnou sdělili, že se k sobě s umyvadlem rozměrově nehodí. Ale objednala jste si řemeslníka(podle Vašeho vyjádření šikovného) a dala na jeho rady. Možná jste s ním něla konzultovat věci, kterým rozumí. A neptat se ho a věřit mu ve věcech, kterým nerozumí. Myslím, že Vám slíbil, že Vám to koupí a přefakturuje s nižším DPH, na co jste slyšela a tak jste to objednala s ním. Nebo Vám na to slíbil nižší cenu, než měli na prodejně. Takže vlastně nevím, na co si stěžujete, podstoupila jste riziko za to, že mužete ušetřit a ono to holt nevyšlo. Takže si kupte novou skříňku a o cenu se s řemeslníkem rozdělte na polovinu. To si myslím, že by bylo spravedlivé. Pokud byla situace jinak, tak se omlouvám.
David
Pokud jste četl co jsem psal v odpovědi před Vámi, tak řemeslník za to v tomto případě opravdu nemůže a objednal a namontoval přesně to, co výrobce připouští jako alternativu k danému umyvadlu..
Pokud tedy má být tazatel na někoho naštvaný, pak na výrobce, že uvádí v katalogu špatné informace (i když fotografie daného umyvadla a skříňky by neškodila, možná má jen tazatel svérázné požadavky..což se také stává.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.