Nejste přihlášen/a.
Zjistili jsme, že rozdvojka zasunutá do psa s třemi zásuvkami (zakoupeno u Vietnamce) se dost silně zahřívá a bílá hmota u fázového kolíku hnědne. Tak jsem psa rozebral a zjistil, že některé kontakty jsou vypálené. Zabránili jsme tak asi požáru!) Zakoupil jsem nového psa české výroby a připojil jsem ho na vietnamskou šňůru s flexo vidlicí. Jaké bylo moje překvapení, když jsem kontrolou pomocí fázovky zjistil, že mám fázi na zemnícím kolíku a v pravé zdířce. Šňůra byla totiž jen dvoužilová (černý a zelený vodič) a fázový vodič byl ZELENÝ! Já jsem předpokládal, že pracovní nulák bude zelený. Dáván sem tuto moji zkušenost, protože se domnívám, že by se mohla někomu hodit.
Nejsem elektrikář, ale dovolím si malý postřeh: že kupují lidé u čongů hadry - no budiž. Že od nich papají jídlo - no budiž (ikdyž ten smrad je občas neuvěřitelný, co se line ven). Ale kupovat od nich jakékoli elektro - to už je člověk z MÉHO pohledu solidní hazardér. Na to se mám hodně rád a vážím si lidí kolem sebe, abych něco takového praktikoval, ale jak jsem řekl - nejsem elektrikář
Tak to mě se stalo něco podobného u rozdvojky zakoupené v domácích potřebách. Sice obchod vedla Češka, ale bylo jasné, že to zboží musí tahat odněkud "z východu". Po zapojení jsem pořád měla pocit, že se v bytě něco pálí. No a taky jo. Když jsem pak rozdvojku rozebrala, tak jsem zjistila, jaký to je uvnitř šméčko. A to prosím mělo označení CE a CZ, tudíž to muselo projít schvalovacím orgánem.
Před časem jsem měl v ruce výrobek, na kterém jsem poznal, že ani třížilový kabel v provedení "tržnice" nemusí být velká výhra, když pomineme barvy (bílá je co?) tak ochranný vodič (nevede přece proud) je viditelně menšího průřezu než vodiče pracovní. Nejdříve se tak může přelomit, nehledě na to, že při takovém průřezu už může fungovat spíš jako tavná pojistka. Fáze je nejprve připájena na vývod srážecího rezistoru doutnavky vypínače a přes něj (!) vede k vypínači - na krytu je to deklarováno na 3500W...