Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Vnější omítka - jak opravit?

Od: encore odpovědí: 5 změna:

Dobrý den,

na chalupě máme bývalou zděnou prádelnu (za svých 21 let si pamatuju, že se tam pralo jenom párkrát, navíc v el. pračce, takže uvnitř vlhkost minimální). Zvenku začala na rohu cca do výšky 50cm odpadávat omítka. Udělala se vzduchová kapsa a když se o to zavadí, tak kus upadne. Jde to až na cihly. Pokud by to bylo možné, chtěl bych to před zimou nahodit. Vzhledem k tomu, že to je celkem malý kousek a já jsem student, chtěl bych to zkusit zlvádnout sám, než někoho na to shánět.

Předpokládám, že to budu muset oklepat a očistit, ale nevím, jak potom. Jakou hmotu použít a jaký postup.

Četl jsem, že se dají koupit již hotové omítky v pytlích, nevím ale, jak moc jsou kompletní. Nerad bych nějaký vrstvy vynechal a na jaře mi to opadalo znova. Nějaké základní zednické nářadí bych našel.

Děkuji za rady

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

kjanik112*
hodnocení

2x

To zvládnete.Oklepat na cihlu, vyškrábat-zahloubit spáry.Pak to našpricovat řídkou-až tekutou cementovou maltou 1 :3.(Tenká vrstva). Už další den můžete omítat. Nechcete-li dávat pak ještě jemnou, pak omítku řádně utáhněte hladítkem, nechte zavadnout a pak povrch zatočte hladítkem z pěnové gumy. Na omítku lze doporučit hotovou maltu fasádní M K 2.

encore
hodnocení

Děkuji za odpověď :)

Jestli jsem to dobře pochopil, tak teda:

1) "Oklepat na cihlu, vyškrábat-zahloubit spáry."je jasný.

2) Pak si koupim třeba Ceresit CT 29 ceresit.cz/... (Nebo je něco podobného, levnějšího?) To naředim vodou tak, aby z toho byla tekutější kaše. V tenké vrstvě to nahážu na cihly a zarovnám největší hrboly třeba nějakou latí. Počkám do druhého dne.

3) Koupim Profi MK2 stavospol.cz/... To naředim vodou tak, aby to bylo hustější a opět nahodim na zeď, zarovnám a uhladim hladítkem.